
Bart
SpoorfaNaat schreef:hallo,
ik ben nu bezig om de juiste maatvoering tussen de lagen klimspiraal.
heb de helix ff snel gemaakt in wintrack, en dan kom ik op een tussenruimte van 45mm .....is dit genoeg??
volgens mij heb je daar ook een nem norm voor,kan hem alleen niet vinden op het web.
jullie misschien een link of antwoord.
Hou daar zeker rekening mee. Ik heb een stuk hout - houtlijm - gammaondergrond - houtlijm - rails en dat maakt nog steeds enorm veel lawaai, terwijl als je zonder de lijm op dezelfde ondergrond rijdt, het bijna stil is. Met boekbinderslijm wordt het al beter, maar nog niet geluidloos.Lemland schreef:Als je iets tussen de rails en plankjes gaat leggen voor geluidsisolatie, zijn spijkertjes (of schroefjes) sowieso niet aan te raden omdat ze een brug vormen voor de trillingen. Dat geldt ook voor lijm dat in het isolatiemateriaal binnendringt en hard wordt.![]()
Bart
Dubbeldekkers kunnen ook nog wel eens voor problemen zorgen. De combinatie van groot, laag, geen gewicht en een lengte van 167mm of 171mm bij de stuurstanden is niet altijd een succes.jeepney schreef:Als jouw Silberlingen het grootste en "vervelendste" is wat langs elkaar door de bocht moet (nu en in de toekomst) dan is dat prima, anders het advies van Rob volgen en de grootste en "vervelendste" wagons gebruiken die er denkbaar zijn (uiteraard met de kennis van nu, want je weet nooit wat er in de toekomst nog uitgebracht gaat worden).
Henk
Hallo SpoorfaNaat.SpoorfaNaat schreef:
maar die moeten ook al gelijk op gedeeld worden in blokken.
en in een blok moet je grootste loc + wagons in passen?
heb ik dit een beetje goed omschreven....![]()