Koploper wissels automatisch omzetten

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
wouter_b

Koploper wissels automatisch omzetten

Bericht door wouter_b »

Hallo n-spoorders,

Ik begin koploper nu aardig door te krijgen en het ziet er steeds beter uit op mijn testbaantje. Ik heb echter één vraag. Ik heb twee wissels getekend in het baanoverzicht en kan deze ook omzetten via koploper. Nu vroeg ik mij af of het ook mogelijk is dat ze automatisch worden omgezet als een loc naar een bepaald blok word gestuurd waardoor de wissel wel omgezet moet worden.

Kan iemand me hier bij helpen?

Wouter

dentheo

Re: Koploper wissels automatisch omzetten

Bericht door dentheo »

Kijk onder automatische wisselstraat in baanontwerp.
Dit is één van de knopjes bovenaan de tekening waar een kleine wisselstraat op getekend staat.
Dan verschijnen op het baanontwerp twee gele blokjes, eentje met een V (vanaf) en eentje met een N (naar)
Dan moet je de tussenliggende wissels in de juiste stand leggen, eventueel een paar stukjes lijn bijselecteren om de tekening te verfraaien.
Daarna kun je op andere blokcombinaties klikken om andere straten aan te maken.
Dit moet wel in beide rijrichtingen !
Veel mensen kiezen het verkeerde wiselpootje.... het is het gele beentje dat telt.
Dat is geen ramp, maar de treinen gaan dan een eigen leven leiden..

Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd

Onderwerp starter
wouter_b

Re: Koploper wissels automatisch omzetten

Bericht door wouter_b »

Dentheo,

Bedankt voor je antwoord. Ik had dit scherm al wel eerder gezien maar ik dacht dat ik het gewoon in kon stellen met het blauwe beentje. Ik geloof dat het nu is gelukt, nu alleen nog allemaal goed instellen.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Wouter

Plaats reactie