BR 232 Brawa i.c.m. Tran-decoder
BR 232 Brawa i.c.m. Tran-decoder
AAAARGH!!
....nog even en de Brawa vliegt met originele verpakking en al het raam uit. Wat een gigagvdgantisch KAH-LOTEding Hoe kunnen ze nou zo'n prutsdecoder maken in zo'n prutslok. Ik ga morgen met mijn on-Duitse auto naar die Duitser-amateurfabriek van Brawa , kidnap alle medewerkers, steek de fabriek inclusief voorraad in de fik en douw een 1:8 model van een Ludmilla in het respectievelijke achterste van de directeur en.........
Juist. Jullie vatten 'm. De Brawa Ludmilla en ik zijn nog niet echt de beste vrienden, kortom. En dit huwelijk was altijd al slecht. Est ce-q'il y a sur la main? Welnu,
De Brawa 232 (Ludmilla) reed bij mij nooit echt mooi met zijn Tran-decoder. Uiteindelijk kun je hem prima progammeren en reed hij heel netjes en stil en zoet en mooi en blablabla over de baan. Op max blaf rijdt hij nog steeds erg rustig, en dat ligt aan de overbrenging. Dan heb je 'm op max blaf en dan wil je bijvoorbeeld stoppen: en dan reageert de lok niet meer. Die blijft dus vrolijk doorrijden! Even de ECoS op 'stop' en dan 'go' werkt wel. Dan luistert ie weer. Vreemdvreemdvreemd. Alsof ie een kleine reset nodig heeft. Dat hoort natuurlijk niet.
Op dit moment probeer ik weer eens met de decoder te praten, een project wat ik lang heb laten liggen. Ik kwam erop omdat Marel-Martin (niet te verwarren met Martin Hooters, Deugd, Martin. A., -B. of -C.) ook gedonder had met dat ding. Inderdaad heb ik wel de condensatorweerstandthyristoraccuoverbruggings-ding weggesoldeerd bij de motorcontacten maar het idee blijft.
Lok: Brawa Ludmilla, nog altijd nieuw. Decoder: Tran DCX 74 (of 75)
Wie weet raad?
Thnks!
J.
....nog even en de Brawa vliegt met originele verpakking en al het raam uit. Wat een gigagvdgantisch KAH-LOTEding Hoe kunnen ze nou zo'n prutsdecoder maken in zo'n prutslok. Ik ga morgen met mijn on-Duitse auto naar die Duitser-amateurfabriek van Brawa , kidnap alle medewerkers, steek de fabriek inclusief voorraad in de fik en douw een 1:8 model van een Ludmilla in het respectievelijke achterste van de directeur en.........
Juist. Jullie vatten 'm. De Brawa Ludmilla en ik zijn nog niet echt de beste vrienden, kortom. En dit huwelijk was altijd al slecht. Est ce-q'il y a sur la main? Welnu,
De Brawa 232 (Ludmilla) reed bij mij nooit echt mooi met zijn Tran-decoder. Uiteindelijk kun je hem prima progammeren en reed hij heel netjes en stil en zoet en mooi en blablabla over de baan. Op max blaf rijdt hij nog steeds erg rustig, en dat ligt aan de overbrenging. Dan heb je 'm op max blaf en dan wil je bijvoorbeeld stoppen: en dan reageert de lok niet meer. Die blijft dus vrolijk doorrijden! Even de ECoS op 'stop' en dan 'go' werkt wel. Dan luistert ie weer. Vreemdvreemdvreemd. Alsof ie een kleine reset nodig heeft. Dat hoort natuurlijk niet.
Op dit moment probeer ik weer eens met de decoder te praten, een project wat ik lang heb laten liggen. Ik kwam erop omdat Marel-Martin (niet te verwarren met Martin Hooters, Deugd, Martin. A., -B. of -C.) ook gedonder had met dat ding. Inderdaad heb ik wel de condensatorweerstandthyristoraccuoverbruggings-ding weggesoldeerd bij de motorcontacten maar het idee blijft.
Lok: Brawa Ludmilla, nog altijd nieuw. Decoder: Tran DCX 74 (of 75)
Wie weet raad?
Thnks!
J.
Re: BR 232 Brawa i.c.m. Tran-decoder
Tada,
Breng em eens keer naar de doktor in Hilversum ..?
Of de dokter doet een keer een huisbezoek?
Ik zou alle electronica onderdelen uit de lok slopen.
Dit zijn mijn standaard tran instellingen waar ik vaak mee begin, CV 5 en 6 doen natuurlijk de snelheid instellen.
CV50-52 stelt de regeling in, cv50 op 255 is een harde regeling, maak je die lager dan is de regeling minder hard, maar heb je misschien een beetje snelheids terugval berg op.
CV51 en 52 zijn goede waarden.
CV50 = 255
CV51 = 80
CV52 = 40
CV137 = 128 zet de aanstuur frq. op 32Khz, als er nog ergens een condensator of spoel zit heb je bij deze 'hoge' frequentie nog vaak gedoe
Dan doe je dus CV137 = 0, dan heb je afhankelijk van CV9 (waarde tussen 141 en 191) een 16Khz frequentie, je moet een aantal stapjes proberen, ik zit vaak rond de 150. je kan de waarde per 5 of 10 verhogen, en dan kijken wat er gebeurd.
Wordt dit nog steeds allemaal niets, dan ga je naar een lage aanstuur frequentie: CV9 tussen 13 en 63, ook een paar waarden proberen en kijken wat er gebeurt. Bij deze lagere frequenties zou je de motor kunnen horen brommen.
CV5 = 255
CV6 = 80
CV9 = 150
CV29 = 2
CV50 = 255
CV51 = 80
CV52 = 40
CV137 = 128
Guus
Breng em eens keer naar de doktor in Hilversum ..?
Of de dokter doet een keer een huisbezoek?
Ik zou alle electronica onderdelen uit de lok slopen.
Dit zijn mijn standaard tran instellingen waar ik vaak mee begin, CV 5 en 6 doen natuurlijk de snelheid instellen.
CV50-52 stelt de regeling in, cv50 op 255 is een harde regeling, maak je die lager dan is de regeling minder hard, maar heb je misschien een beetje snelheids terugval berg op.
CV51 en 52 zijn goede waarden.
CV50 = 255
CV51 = 80
CV52 = 40
CV137 = 128 zet de aanstuur frq. op 32Khz, als er nog ergens een condensator of spoel zit heb je bij deze 'hoge' frequentie nog vaak gedoe
Dan doe je dus CV137 = 0, dan heb je afhankelijk van CV9 (waarde tussen 141 en 191) een 16Khz frequentie, je moet een aantal stapjes proberen, ik zit vaak rond de 150. je kan de waarde per 5 of 10 verhogen, en dan kijken wat er gebeurd.
Wordt dit nog steeds allemaal niets, dan ga je naar een lage aanstuur frequentie: CV9 tussen 13 en 63, ook een paar waarden proberen en kijken wat er gebeurt. Bij deze lagere frequenties zou je de motor kunnen horen brommen.
CV5 = 255
CV6 = 80
CV9 = 150
CV29 = 2
CV50 = 255
CV51 = 80
CV52 = 40
CV137 = 128
Guus
Laatst gewijzigd door piksov op 26 jan 2013 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BR 232 Brawa i.c.m. Tran-decoder
Als dit allemaal niet wat wordt wil ik graag de waarde van cv7 weten.. het versie nummer van de firmware, misschien heb je niet de laatste firmware.
In versie 68 zit een bug in de dcc ontvangst routine, je zegt dat de decoder soms niet meer luistert? .... klinkt alsof je dit probleem hebt?
Laatste versie zou 88 zijn voor een dcx74. (ook voor een dcx74z en een dcx75 trouwens...)
Heb je een lagere waarde op cv7, dan moet ie echt even naar de doktor, dan blazen we er even de nieuwste software in .
Guus
In versie 68 zit een bug in de dcc ontvangst routine, je zegt dat de decoder soms niet meer luistert? .... klinkt alsof je dit probleem hebt?
Laatste versie zou 88 zijn voor een dcx74. (ook voor een dcx74z en een dcx75 trouwens...)
Heb je een lagere waarde op cv7, dan moet ie echt even naar de doktor, dan blazen we er even de nieuwste software in .
Guus
Re: BR 232 Brawa i.c.m. Tran-decoder
Of wellicht een ander merk decoder erin. Ik heb inmiddels gemerkt dat niet ieder merk decoder even goed werkt met een bepaald type loc. De Tran dcx75 was een nachtmerrie in mijn FLM BR101, maar werkt perfect in de Mehano Blue Tiger. Terwijl de FLM 685502 decoder perfect werkt in de BR 101.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: BR 232 Brawa i.c.m. Tran-decoder
Guus,
Thanks! Ik ga het even proberen. Nu even andere klusjes aan het doen....dat ding moet ik even niet zien, maar wellicht zie je me binnenkort verschijnen. Top-aanbod!
J.
@Ron: ja, die ervaring heb ik ook. Die Tran is alleen wel lekker klein en verder heb ik er goeie ervaringen mee.......dus het was eigenlijk de enige die moest passen......
Thanks! Ik ga het even proberen. Nu even andere klusjes aan het doen....dat ding moet ik even niet zien, maar wellicht zie je me binnenkort verschijnen. Top-aanbod!
J.
@Ron: ja, die ervaring heb ik ook. Die Tran is alleen wel lekker klein en verder heb ik er goeie ervaringen mee.......dus het was eigenlijk de enige die moest passen......
Re: BR 232 Brawa i.c.m. Tran-decoder
Heb er hier 4 rijden, waarvan 3 digitaal met een kuehn 025 en / of 045 decoder. Geen enkel probleem. Wellicht toch de decoder??? Lijkt mij daarom zeer sterk dat het aan de lok ligt / aan brawa / aan de directeur van brawa / aan de bruine ster van brawa waar je je lok zo te lezen in wilt brengen.
Re: BR 232 Brawa i.c.m. Tran-decoder
Moet wel de decoder zijn, dat was ook mijn gedachte. De lok is nieuw (jaren oud, maar nooit gereden en nieuw gekocht) en reed analoog perfect. Bij Hans dan maar wat Kuehnetjes halen.
BTW, ik heb nog zo'n (hopelijk minder dramatisch) Brawa ding liggen, zo'n V100-achtig ding. 1zu160 rept over een Tran die erin moet vanwege de plek, of het gebrek daaraan. Iemand nog een ideetje?
J.
BTW, ik heb nog zo'n (hopelijk minder dramatisch) Brawa ding liggen, zo'n V100-achtig ding. 1zu160 rept over een Tran die erin moet vanwege de plek, of het gebrek daaraan. Iemand nog een ideetje?
J.
Re: BR 232 Brawa i.c.m. Tran-decoder
Sterkte met die V100 ombouw.... heb er ook nog één liggen hier na ombouw.... in onderdelen...... Electrisch geen problemen, maar dat ding zit zo verschrikkelijk in elkaar... Af fabriek helemaal niets mis mee, in tegendeel, maar als je het ding uit elkaar hebt getrokken... kreeg ik hem niet mooi meer in elkaar. Staat nu dus als dummy aan de kant. Klopt touwens dat daar een tran in moet, de 045 past inmiddels ook wel, de 025 is te dik.
Re: BR 232 Brawa i.c.m. Tran-decoder
@Jeroen,
ken je dat nieuwe boek? Komt een decoder bij de doktor?
Ik hoor het wel
Guus
ken je dat nieuwe boek? Komt een decoder bij de doktor?
Ik hoor het wel
Guus