SpoorObjecten: VIRM "9500" 4tje in N
Re: SpoorObjecten: VIRM "9500" 4tje in N
En dan weer een on topic vraag:
Mitchell,
Heb gisteren de kapjes binnengekregen en ze zien er goed uit. Alleen de bodemplaten moet ik nog even bestellen (als ik weer budget heb), maar is het ook mogelijk om deze zonder stoeltjes te bestellen?
mvg Bouwe
Mitchell,
Heb gisteren de kapjes binnengekregen en ze zien er goed uit. Alleen de bodemplaten moet ik nog even bestellen (als ik weer budget heb), maar is het ook mogelijk om deze zonder stoeltjes te bestellen?
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
-
Onderwerp starter - Kleinserie/Commercieel
dat is wel mogelijk Bouwe,
alleen is de vraag: waarom?
alleen is de vraag: waarom?
Meer informatie op SpoorObjecten.nl
Om de prijs te drukkenJettuh schreef:waarom?
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
-
zal ik je teleur moeten stellen Bouwe,
het gaat om wel geteld 2dollar (1 euro 40 ongeveer) die de stoeltjes kosten
het gaat om wel geteld 2dollar (1 euro 40 ongeveer) die de stoeltjes kosten
Dank voor je antwoord,
Dat is inderdaad niet veel, zal op zoek gaan naar sponsoren
mvg Bouwe
Dat is inderdaad niet veel, zal op zoek gaan naar sponsoren
mvg Bouwe
Bouwe
misschien moet je dan maar toch decals op bestelling gaan maken voor n-spoor, ik wil misschien wel klant bij je worden?
heb je de stoelen snel bij elkaar die sponsoren stellen misschien nog vervelende eisen
groet
Peter
misschien moet je dan maar toch decals op bestelling gaan maken voor n-spoor, ik wil misschien wel klant bij je worden?
heb je de stoelen snel bij elkaar die sponsoren stellen misschien nog vervelende eisen
groet
Peter
Nogmaals heel kort over waarom ik geen decals meer maak voor anderen:
Lees dit bericht van Bart op het forum van Beneluxspoor en hopenlijk begrijpt iedereen nu eens dat ik geen uitzondering meer maak.
En de bodemplaat voor de VIRM, die komt er uiteindelijk wel. Heb alleen deze maand al teveel aan de hobby uitgegeven (maar wie heeft dat niet).
mvg Bouwe
Lees dit bericht van Bart op het forum van Beneluxspoor en hopenlijk begrijpt iedereen nu eens dat ik geen uitzondering meer maak.
En de bodemplaat voor de VIRM, die komt er uiteindelijk wel. Heb alleen deze maand al teveel aan de hobby uitgegeven (maar wie heeft dat niet).
mvg Bouwe
Hallo,
Allereerst, de foto's die ik van dit verhaal gezien heb zien er geweldig uit! Ik komzeker naar Utrecht, alleen al voor dit model. Ik zou dolgraag zo'n ding hebben, desnoods alleen maar om ergens neer te zetten.
Ik heb nog wel een heel andere vraag over dit project.
Ik heb hier en daar wat over shapeways en hun producten gelezen. Wat ik ergens gelezen heb is dat het materiaal wat zij gebruiken niet erg goed tegen warmte zou kunnen. Als je het model van een motor gaat voorzien levert dat warmte op en mij is niet duidelijk hoe dat spul daar op reageert
Als dat zo is en het warm worden van het motortje zorgt voor vervorming van de kap, is het dan een idee om die handel in messing te 'printen' of te frezen? Of is dat technisch niet mogelijk? Voor zover ik weet zijn er frezen te koop met een precisie van 0,0zoveel mm die ook metaal (dus ook messing) kunnen 'printen' van een 3d tekening.
Graag jullie mening hierover.
Garmt Brink
Allereerst, de foto's die ik van dit verhaal gezien heb zien er geweldig uit! Ik komzeker naar Utrecht, alleen al voor dit model. Ik zou dolgraag zo'n ding hebben, desnoods alleen maar om ergens neer te zetten.
Ik heb nog wel een heel andere vraag over dit project.
Ik heb hier en daar wat over shapeways en hun producten gelezen. Wat ik ergens gelezen heb is dat het materiaal wat zij gebruiken niet erg goed tegen warmte zou kunnen. Als je het model van een motor gaat voorzien levert dat warmte op en mij is niet duidelijk hoe dat spul daar op reageert
Als dat zo is en het warm worden van het motortje zorgt voor vervorming van de kap, is het dan een idee om die handel in messing te 'printen' of te frezen? Of is dat technisch niet mogelijk? Voor zover ik weet zijn er frezen te koop met een precisie van 0,0zoveel mm die ook metaal (dus ook messing) kunnen 'printen' van een 3d tekening.
Graag jullie mening hierover.
Garmt Brink
-
Hoi Brink,
een kort antwoord even hierop:
allereerst: bedankt voor de interesse, kom hem zeker bekijken @ utrecht
ten 2e,, het materiaal wat je bedoelt is de White Detail van shapeways, deze kan niet tege een warmte hoger dan iets van 55graden.
bij WSF (wat de VIRM gebruikt) heb je er zover ik weet (90%) geen probleem mee!
een kort antwoord even hierop:
allereerst: bedankt voor de interesse, kom hem zeker bekijken @ utrecht
ten 2e,, het materiaal wat je bedoelt is de White Detail van shapeways, deze kan niet tege een warmte hoger dan iets van 55graden.
bij WSF (wat de VIRM gebruikt) heb je er zover ik weet (90%) geen probleem mee!
Volgens de datasheet op shapeways over WSF smelt deze bij temperaturen boven de 80 graden:Jettuh schreef: bij WSF (wat de VIRM gebruikt) heb je er zover ik weet (90%) geen probleem mee!
http://www.shapeways.com/topics/udesign ... a_2200.pdf
Voor een VIRM geen probleem, wat compactere modellen misschien wel
Zo, de eerste twee gele lagen zitten erop:
Mvg Bouwe
Mvg Bouwe
Thanks Mitchell.
Een zeer brutale vraag: wat is het volgende model waar ik mij op kan verheugen (welke na de sprinter in de planning ligt)?
mvg Bouwe (die de smaak nu te pakken heeft)
Een zeer brutale vraag: wat is het volgende model waar ik mij op kan verheugen (welke na de sprinter in de planning ligt)?
mvg Bouwe (die de smaak nu te pakken heeft)
-
roep het maar Bouwe
ik ben op dit moment nergens mee bezig
het liefst modern spul!
ik ben op dit moment nergens mee bezig
het liefst modern spul!
Hoi Mitchell,
Vandaag setje VIRM bakken van Shapeways ontvangen. Ziet er werkelijk super uit ! Veel betere kwaliteit dan ik me had voorgesteld.
Als je je verveelt ... wat dacht je van zo'n mooie SLT ?
Groeten uit Belgie,
Marinus
Vandaag setje VIRM bakken van Shapeways ontvangen. Ziet er werkelijk super uit ! Veel betere kwaliteit dan ik me had voorgesteld.
Als je je verveelt ... wat dacht je van zo'n mooie SLT ?
Groeten uit Belgie,
Marinus
Groet,
Marinus
Rijdt: Nederlands, vooral tijdperk IV, V
Baan: Selectrix, zelfbouw SX-centrale, zelfbouw SX-functiedecoders, zelfbouw SX-bezetmelders
Marinus
Rijdt: Nederlands, vooral tijdperk IV, V
Baan: Selectrix, zelfbouw SX-centrale, zelfbouw SX-functiedecoders, zelfbouw SX-bezetmelders
Hallo Mitchell,Jettuh schreef:roep het maar Bouwe
De SM 90 (Railhopper) lijkt mij voor jou een leuke uitdaging en staat hoog op mijn verlanglijstje.
mvg Bouwe
Uiteraard zou een hondekop ook niet mis zijn
Rory
(n-spoor website met project volgt)
De Buffel is er toch al van taco??Bouwe schreef:Hallo Mitchell,Jettuh schreef:roep het maar Bouwe
De SM 90 (Railhopper) lijkt mij voor jou een leuke uitdaging en staat hoog op mijn verlanglijstje.
mvg Bouwe
De buffel is nog niet uitgeleverd door Tacomodels.apk schreef:De Buffel is er toch al van taco??Bouwe schreef:Hallo Mitchell,Jettuh schreef:roep het maar Bouwe
mvg Bouwe
Ik denk zelf aan een Plan-V/T.
groet,
Arnoud
Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.
-
APK,
de buffel is een andere trein als de Railhopper! (Buffel = DM'90 en Railhopper is een SM'90)
ik denk dat ik voor een Plan V ga!
zit er ook aan te denken of ik een extra bak voor de SGMm ga maken!
en mss extra bakken voor de VIRM!
maar eerst gaan we dan een Plan V inelkaar zetten! (deze zal het niet halen voor Eurospoor2009 hoor )
de buffel is een andere trein als de Railhopper! (Buffel = DM'90 en Railhopper is een SM'90)
ik denk dat ik voor een Plan V ga!
zit er ook aan te denken of ik een extra bak voor de SGMm ga maken!
en mss extra bakken voor de VIRM!
maar eerst gaan we dan een Plan V inelkaar zetten! (deze zal het niet halen voor Eurospoor2009 hoor )
Plan V jeej zeer benieuwd hoe mooi deze weer gaat worden.
Rory
Ja ja, Plan-V van Victorie...
Zo eentje met bagageruimte, kun je zelf de kleur kiezen!
Moet ook niet zo moelijk van ramen te voorzien zijn, denk maar aan Plan-W ramen. Ook de draaistellen. Neem nou de draaistellen van een motorpost, en de draaistellen van een Benelux Plan-W. Kan heel mooi worden!
Groeten Mick
Zo eentje met bagageruimte, kun je zelf de kleur kiezen!
Moet ook niet zo moelijk van ramen te voorzien zijn, denk maar aan Plan-W ramen. Ook de draaistellen. Neem nou de draaistellen van een motorpost, en de draaistellen van een Benelux Plan-W. Kan heel mooi worden!
Groeten Mick
Hoezo die nou weer?Jos schreef:Doe voor mij maar de hondekop. Groen viertje en Benelux-uitvoering.
Groetjes,
Jos
omdat die gewoon mooi is??? ik ben voor!!!!Rick schreef:Hoezo die nou weer?Jos schreef:Doe voor mij maar de hondekop. Groen viertje en Benelux-uitvoering.
Groetjes,
Jos