R Fongers schreef:Kan die langs de perrons komen? heeft toch een behoorlijke onder de wagon hangen.
Hoi Rob,
dat is ook een beetje mijn vraag. Nu, mijn baan ligt nog helemaal in zijn ruwbouw, en heb nog geen perrons en zo. Maar ik ga toch gespannen de eerste rondjes afwachten...
groetjes,
Michiel
... en dan is er nogSaraan: een modelbaanverslag...
Als de eindbestemming op de koersrollen Groningen is, dan is de kans zeer groot dat het Frits Westers is die deze gemaakt heeft. Qua oplage durf ik het niet te zeggen hoeveel er gemaakt zijn. Als ik de kleur van de blauwe vlakken zo zie, zou ik zeggen: Frits heeft deze gemaakt.
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Vandaag was ik in de buurt van Hornbach, dus even twee zaken opgehaald. Allemaal bedoeld voor de bedrading. Het kan niet altijd feest zijn met rijtuigen en locs.
Allereerst 25 meter telefoonkabel. De kabel bestaat uit vier draden met een harde kern. Ideaal om de draadjes van de wissels in mijn schaduwstation te verlengen naar de plek waar de wisseldecoders liggen. Het is misschien wat veel draad, maar dan heb je voorlopig ook wel weer genoeg.
En twee setjes van 100 adereindhulsjes om de dunne draadjes van de wisseldecoders in te verpakken, zodat het makkelijker is om contact te behouden via een kroonsteentje.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Eindelijk weer eens echte aanwinsten voor de spoorbaan zelf aangeschaft. Ja, de burgervader van Hookyville moet nu snel actie ondernemen, want binnen afzienbare tijd is het spoor (beneden) aangesloten. Moest toch bij de spoorwinkel in Oegstgeest zijn om nog wat achterstallige kosten te voldoen en meteen bleven er geheel onverwachts drie wagens aan mijn vingers kleven.
Allereerst twee DHL-wagens, voorzien van verschillende nummers.
Nu de inschrijving voor nog te bouwen woningen en appartementen in Hookyville van start is gegaan, is het ook wel handig als er post gaat komen. Die worden dan in onderstaande wagen vervoerd. Een wagen die voorlopig mee zal rijden met de DHL-wagens.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Bedankt voor het commentaar.
Wie van jullie op het forum weet wie deze gemaakt zou kunnen hebben en hoeveel zijn er van gemaakt?
Groetjes,
Rob
Frits denk ik en de oplage was beperkt
een aantal voor de hobbyist en een aantal is verkocht via een wat oudere man die inmiddels gestopt is met verkopen.
als het er 30 zijn is het veel denk ik
RaceDuck schreef:De koploper mist een vouwbalg, de 1200 een buffer en een deel naast de pantograaf
Klopt Raceduck, dit is ook netjes vermeld bij de verkoop. Heb er in totaal ongeveer 30 wagons voor voor dat bedrag waaronder enkele "probleem" gevallen. Houd het spannend als het goed is is een deel van de reparatie onderdelen dit weekend binnen bij de wit in zwolle.
Had verwacht niet veel te kopen, maar dan zie je weer leuke dingen voor lage prijzen, en dan ben je verloren
Een VT 11.5 van Roco, compleet 7-delig
De jubileumset Circus Krone van Arnold
Een aantal Nederlandse wagens
2 Connexion bussen
Paarden met wagen en menner van Preiser
4 Kuehn N025's
2 grondverzetmachines
Houten-09-10-10a.jpg (103.72 KiB) 5018 keer bekeken
Houten-09-10-10b.jpg (101.49 KiB) 5017 keer bekeken
R Fongers schreef:Zooooo hee Michiel, Kan die langs de perrons komen? heeft toch een behoorlijke oppervlakte onder de wagon hangen.
Neen dus! De beugels onderaan zijn te breed. Ik ga eens proberen om daar iets aan te doen... Ik hoop zelf smallere beugels te kunnen maken die wel langs de perron komen.
groeten,
Michiel
... en dan is er nogSaraan: een modelbaanverslag...