Marelburg
Re: Marelburg
Ziet er goed uit Martin. Alleen die hoge struik vind ik persoonlijk iets te hoog (of is dit gezichtsbedrog?). Misschien het struikgewas te minderen richting het station en overgaan op een hekwerk met wat licht onkruid? Verder is het totaalplaatje prachtig!
Groetjes,
Matthew
Groetjes,
Matthew
RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
Ik heb toch de boom maar even plat gelegd en zo is het effect een stuk beter vind ik zelf. Ik heb de struik op een wilderige manier door laten lopen tot het plantsoentje. Zo heb ik een mooie afscheiding tussen de parkeerplaats en het perron. Het plantsoentje ga ik nog eens rustig naar kijken. Zo vind ik het struikgewas wel eventjes voldoende. Na afloop heb ik wel alles een laagje haarlak gegeven om te voorkomen dat er straks stukjes struik over de baan waaien
Tips zijn welkom, ik wilde een struikgewas afscheiding van het perron, hopelijk heb ik dat zo goed nagebootst.
De voorste deel lijkt een beetje smerig maar dat komt door de witte houtlijm, die is nog niet opgedroogd. Of het allemaal mooi opdroogt is een tweede, dat zullen we morgenavond weten
Groetjes
Tips zijn welkom, ik wilde een struikgewas afscheiding van het perron, hopelijk heb ik dat zo goed nagebootst.
De voorste deel lijkt een beetje smerig maar dat komt door de witte houtlijm, die is nog niet opgedroogd. Of het allemaal mooi opdroogt is een tweede, dat zullen we morgenavond weten
Groetjes
Re: Marelburg
ik zou er toch nog een boom tussen doen, tenzij het net geknipt en geschoren is natuurlijk. ( zet er dan zo'n traktor naast met een lange arm en de maaier er aan )
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Marelburg
Martin, ik lees je draadje met veel belangstelling en bewondering mee. Technisch en inkleding doe je met zorg en doe je goed. Alles zit goed, alles oogt mooi, behalve die laatste struikjes. Ik vind dat deze helemaal niet overeenstemmen met de zorg en de "look" van je baan tot nu toe.
Persooonlijk zou ik zeggen, gooi dat ijslands mos en dat roze en witte spul weg, en gebruik ander materiaal dat veel "echter" en natuurlijker overkomt. Ik zou het jammer vinden indien je zou doorgaan met dit soort struikjes. Probeer eens een andere techniek en andere materialen uit op een plankje met wat gras op. Ik denk dat je heel snel veel beter gaat vinden.
Sorry, maar ik geef dit maar mee als mijn persoonlijke mening. Hoe dan ook, welke keuze je ook maakt, ik blijf de bouw van je baan met plezier verder volgen. Succes!
Persooonlijk zou ik zeggen, gooi dat ijslands mos en dat roze en witte spul weg, en gebruik ander materiaal dat veel "echter" en natuurlijker overkomt. Ik zou het jammer vinden indien je zou doorgaan met dit soort struikjes. Probeer eens een andere techniek en andere materialen uit op een plankje met wat gras op. Ik denk dat je heel snel veel beter gaat vinden.
Sorry, maar ik geef dit maar mee als mijn persoonlijke mening. Hoe dan ook, welke keuze je ook maakt, ik blijf de bouw van je baan met plezier verder volgen. Succes!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Marelburg
Geweldig
Dit ziet er perfect uit zeg.
Groetjes
Johan
Dit ziet er perfect uit zeg.
Groetjes
Johan
Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
Toen ik vanochtend het resultaat zag vond ik het zelf ook wat flauw aanzien. Ben der niet helemaal happy mee. Ik zit eraan te denken om de struiken af te kappen bij het hekwerk van het hotelMichiel schreef:Martin, ik lees je draadje met veel belangstelling en bewondering mee. Technisch en inkleding doe je met zorg en doe je goed. Alles zit goed, alles oogt mooi, behalve die laatste struikjes. Ik vind dat deze helemaal niet overeenstemmen met de zorg en de "look" van je baan tot nu toe.
Persooonlijk zou ik zeggen, gooi dat ijslands mos en dat roze en witte spul weg, en gebruik ander materiaal dat veel "echter" en natuurlijker overkomt. Ik zou het jammer vinden indien je zou doorgaan met dit soort struikjes. Probeer eens een andere techniek en andere materialen uit op een plankje met wat gras op. Ik denk dat je heel snel veel beter gaat vinden.
Sorry, maar ik geef dit maar mee als mijn persoonlijke mening. Hoe dan ook, welke keuze je ook maakt, ik blijf de bouw van je baan met plezier verder volgen. Succes!
Het deel achter het perron wat chiquer op te vullen. Ideeën iemand?
De zeeschuim vind ik zelf wel mooi ogen. Waarmee kan het mooier volgens jou Michiel?
Re: Marelburg
Ben het niet met Michiel eens.....
Je maakt het perron wat viezig, gras erop, onkruid tussen de sporen wat zijn climax vindt achter de sporen bij de stootblokken.
Of bedoelt Michiel wellicht dat het park vs. dit stukkie een te groot contrast is? Dan heeft ie wel gelijk. Maar de spoorwegen in Duitsland houden niet zo van 'plantsoendienst', om het maar netjes te zeggen.
Het rommelige heeft juist wel wat, en de materialen vind ik ook prima. Bijna te kleurrijk, maar dat is wel eens vernieuwend....
J.
Je maakt het perron wat viezig, gras erop, onkruid tussen de sporen wat zijn climax vindt achter de sporen bij de stootblokken.
Of bedoelt Michiel wellicht dat het park vs. dit stukkie een te groot contrast is? Dan heeft ie wel gelijk. Maar de spoorwegen in Duitsland houden niet zo van 'plantsoendienst', om het maar netjes te zeggen.
Het rommelige heeft juist wel wat, en de materialen vind ik ook prima. Bijna te kleurrijk, maar dat is wel eens vernieuwend....
J.
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Marelburg
Hallo Martin,
Heb ook naar je beplanting gekeken en het eerste wat Michiel dacht dacht ik ook. Het is niet wat je verwacht aan kleuren bij een DB baan. Dit zijn meer de kleuren bij een station in de hooglanden van Wales / Schotland waar je wel brem en andere gekleurde struiken heb. Het contras met de egale groene vlaktes rond de huizen en de plantsoenen moet je dan ook aanpassen aan deze vorm van weelderige begroeingen lijkt mij ven dan zal het er ineens heel anders uit gaan zien zodat je een harmonische begroeiing krijg op je baan.
Neemt niet weg dat ik ook de reactie van Jeroen kan volgen het is eens wat anders en een vernieuwende weg inslaan kan ook helemaal geen kwaat.
Ik vind het persoonlijk mooi.
Bob
Heb ook naar je beplanting gekeken en het eerste wat Michiel dacht dacht ik ook. Het is niet wat je verwacht aan kleuren bij een DB baan. Dit zijn meer de kleuren bij een station in de hooglanden van Wales / Schotland waar je wel brem en andere gekleurde struiken heb. Het contras met de egale groene vlaktes rond de huizen en de plantsoenen moet je dan ook aanpassen aan deze vorm van weelderige begroeingen lijkt mij ven dan zal het er ineens heel anders uit gaan zien zodat je een harmonische begroeiing krijg op je baan.
Neemt niet weg dat ik ook de reactie van Jeroen kan volgen het is eens wat anders en een vernieuwende weg inslaan kan ook helemaal geen kwaat.
Ik vind het persoonlijk mooi.
Bob
Laatst gewijzigd door bob vermeulen op 28 jan 2013 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
Jeroen heeft een punt. Wat niet vergeten mag worden is dat het hotel en treurwilg krijgt, het plantsoentje denk ik grove begroeiing met onkruid. Iig slecht onderhouden en in het park kan ik ook wat van deze struiken plaatsen met lichte begroeiing. Ik wil geen strakke park nabootsen maar een realistische.
De rode accenten zijn besjes trouwens
Ik laat dit wel even zo zitten, kijken hoe het er uit ziet met een onkruid rijk plantsoen en wat struikjes in het park. Moet natuurlijk de bomen van het park niet vergeten.
Groetjes
De rode accenten zijn besjes trouwens
Ik laat dit wel even zo zitten, kijken hoe het er uit ziet met een onkruid rijk plantsoen en wat struikjes in het park. Moet natuurlijk de bomen van het park niet vergeten.
Groetjes
Re: Marelburg
De struiken achter de stootblokken vind ik wel goed en mooi gelukt eigenlijk. De dunne strook langs het perron zou ik veranderen.
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: Marelburg
Ik zou persoonlijk de strook langs het perron, iets lager maken. Aan die kant zal eerder af en toe gesnoeid worden, dan achter de stootblokken.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Marelburg
Hoi Martin,
Hoe heb jij de ontbrekende bielzen nog onder je sporen gekregen voordat je hebt geballast? Nadat ik m'n spoor had vastgelijmd (heb jij ook toch?) kreeg ik de extra bielzen er niet meer goed onder. Ben benieuwd hoe jij dat doet!
.Michiel.
Hoe heb jij de ontbrekende bielzen nog onder je sporen gekregen voordat je hebt geballast? Nadat ik m'n spoor had vastgelijmd (heb jij ook toch?) kreeg ik de extra bielzen er niet meer goed onder. Ben benieuwd hoe jij dat doet!
.Michiel.
Re: Marelburg
Ik ben het gedeeltelijk eens met de verschillende reageurs hier boven. De kleurstelling van je struiken is iets wat je niet veel ziet, true. Maar het is in mijn ogen wat teveel van hetzelfde, er zit (te) weinig groen in. Waar je ook kijkt in de natuur, niet alles bloeit even uitbundig en ook niet gelijktijdig.
Wat ruwe niet- of slecht onderhouden bossages zouden moeten zijn (denk ik?), lijken door de Marelburgse hovenier wel met een laser-uitlijn-apparaat op aflopende hoogte gesnoeide struiken te zijn, er zitten geen uitschieters in, dat vind ik jammer.
Maar alle lof hoor! Ik bedoel het opbouwend, niet om af te kraken.
Wat ruwe niet- of slecht onderhouden bossages zouden moeten zijn (denk ik?), lijken door de Marelburgse hovenier wel met een laser-uitlijn-apparaat op aflopende hoogte gesnoeide struiken te zijn, er zitten geen uitschieters in, dat vind ik jammer.
Maar alle lof hoor! Ik bedoel het opbouwend, niet om af te kraken.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
Bedankt voor de vele reacties!! Absoluut niet afkrakend, ik heb hier juist veel aan. Een paar eye-openers ertussen en je gaat er ineens anders tegenaan kijken.
Ik heb besloten om de bossage terug te brengen tot achter de stootblokken naar de schutting van het hotel toe. Hoe ik het deel achter het perron in ga vullen.... Daar gaan we later wel een keertje naar kijken. Gezien mijn best wel drukke agenda en het feit dat er nog 4 weken te gaan zijn naar RAIL wil ik de rote verbouwing staken en me bezig houden met het rijden en betrouwbaarder maken van marelburg.
Ik heb vanavond de gebellaste delen voorzien van en aantal kleutjes. Na de rail ontdaan te hebben van overtollige ballastdeeltjes heb ik de rails opnieuw behandeld met de rostbruin in de airbrush. Omdat het dan allemaal meteen erg roestig uit komt te zien heb ik daarna een zwarte nevel aangebracht over het geheel. Met de roestbruin en zwart heb ik ook meteen de perronwanden onder handen genomen. Na het drogen heb ik met een witte dry-bush de diverse bielzen een highlight gegeven.
De reden waarom ik nu stop met het ballasten en groenen is omdat ik merk dat als ik teveel tegelijk wil ik de details niet kan zien. Daarom wil ik vanaf heden me gaan richten op de vierkante centimeter. Dus stukje voor stukje, ik hoop dan een mooier resultaat te krijgen dan het nu al is
Groetjes
P.s.: De bielzen die snij ik in 3 stukken. Eerst smeer ik de lege stukken in met hobbylijm, dan leg ik het middenstuk op zijn plek tussen de rails en schuif ik de uiteinden onder de rail.
Ik heb besloten om de bossage terug te brengen tot achter de stootblokken naar de schutting van het hotel toe. Hoe ik het deel achter het perron in ga vullen.... Daar gaan we later wel een keertje naar kijken. Gezien mijn best wel drukke agenda en het feit dat er nog 4 weken te gaan zijn naar RAIL wil ik de rote verbouwing staken en me bezig houden met het rijden en betrouwbaarder maken van marelburg.
Ik heb vanavond de gebellaste delen voorzien van en aantal kleutjes. Na de rail ontdaan te hebben van overtollige ballastdeeltjes heb ik de rails opnieuw behandeld met de rostbruin in de airbrush. Omdat het dan allemaal meteen erg roestig uit komt te zien heb ik daarna een zwarte nevel aangebracht over het geheel. Met de roestbruin en zwart heb ik ook meteen de perronwanden onder handen genomen. Na het drogen heb ik met een witte dry-bush de diverse bielzen een highlight gegeven.
De reden waarom ik nu stop met het ballasten en groenen is omdat ik merk dat als ik teveel tegelijk wil ik de details niet kan zien. Daarom wil ik vanaf heden me gaan richten op de vierkante centimeter. Dus stukje voor stukje, ik hoop dan een mooier resultaat te krijgen dan het nu al is
Groetjes
P.s.: De bielzen die snij ik in 3 stukken. Eerst smeer ik de lege stukken in met hobbylijm, dan leg ik het middenstuk op zijn plek tussen de rails en schuif ik de uiteinden onder de rail.
-
- Berichten: 1111
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: Marelburg
Beste Martin,
Mooi zo die struiken, het was wat overdadig in een eerder stadium.
De baan betrouwbaar maken qua rijden gaat je zeker lukken.
Groet,
Arjan
Mooi zo die struiken, het was wat overdadig in een eerder stadium.
De baan betrouwbaar maken qua rijden gaat je zeker lukken.
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
Er is al weer even geen update geweest maar vandaag is er weer wat werk vezet. Lang op de verlanglijst voor Rail was de aanbreng van bovenleiding op het paradespoor.
Vandaag heb ik de portalen en rijdraden aangebracht op het paradespoor. De bovenleiding is van Viessmann en laat zich enorm makkelijk plaatsen. De uithangers en rijdraden heb ik gefixeerd met een extra druppel secondelijm.
Later als ik hier met de scenery aan de slag ga worden de masten verweerd
Mooi geheel zo, de tunnelportalen heb ik ook ingeknipt inclusief isolatoren op de rijdraden. Het geheel heb ik getest en de pantograven lopen mooi over de draden heen. Later ga ik de rijdraden doortrekken door het schaduwstation en dan kunnen de e-locs met panto's omhoog rijden.
Morgen wil ik de tunnelportalen voorzien van draagconstructie en vastlijmen op de plaat. Van de week begin ik met het beursklaarmaken van de baan. Voor de baan langs komt een plaat over de breedte tot de depotmodule waarop ik thuis een keyboard kan leggen maar op de beurs als informatieplatform kan fungeren. En meteen als afstandshouder dat bezoekers niet te dichtbij komen en de portalen meetrekken na montage van de plaat doe ik de zijkanten schilderen en voorzie ik de onderzijde van een stuk doek om de schragen te verbergen.
Groetjes
Vandaag heb ik de portalen en rijdraden aangebracht op het paradespoor. De bovenleiding is van Viessmann en laat zich enorm makkelijk plaatsen. De uithangers en rijdraden heb ik gefixeerd met een extra druppel secondelijm.
Later als ik hier met de scenery aan de slag ga worden de masten verweerd
Mooi geheel zo, de tunnelportalen heb ik ook ingeknipt inclusief isolatoren op de rijdraden. Het geheel heb ik getest en de pantograven lopen mooi over de draden heen. Later ga ik de rijdraden doortrekken door het schaduwstation en dan kunnen de e-locs met panto's omhoog rijden.
Morgen wil ik de tunnelportalen voorzien van draagconstructie en vastlijmen op de plaat. Van de week begin ik met het beursklaarmaken van de baan. Voor de baan langs komt een plaat over de breedte tot de depotmodule waarop ik thuis een keyboard kan leggen maar op de beurs als informatieplatform kan fungeren. En meteen als afstandshouder dat bezoekers niet te dichtbij komen en de portalen meetrekken na montage van de plaat doe ik de zijkanten schilderen en voorzie ik de onderzijde van een stuk doek om de schragen te verbergen.
Groetjes
Re: Marelburg
Mooi man.
Alleen... zit dat spul niet in de weg bij het ballasten?
Alleen... zit dat spul niet in de weg bij het ballasten?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
Het mooievan viessmann. Je kan de paaltjes uit hun voeten schuiven als het moet.shoven schreef:Mooi man.
Alleen... zit dat spul niet in de weg bij het ballasten?
Groetjes
Re: Marelburg
Loopt de bovenleiding bij het rechterspoor op foto 4 wel goed? Het lijkt net alsof deze helemaal aan de zijkant zit. Bovenleiding ziet er verder wel tof uit zo. Lees ik nou goed dat je in het schaduwstation ook bovenleiding gaat toepassen? Waarom maak je niet ergens vlak voordat de treinen op de hoofdbaan komen panto-vangers. Scheelt je een hele hoop werk en kosten.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
Goed gezien man, zal er vanmiddag eens naar gaan kijken
Op je vraag over de panto vanger. Mijn schaduwstation is vrij laag met een maximale hoogte van 45 mm. WIl je panto's vrij uit laten steken moet je minimaal 70 mm speling hebben.
Groetjes
Op je vraag over de panto vanger. Mijn schaduwstation is vrij laag met een maximale hoogte van 45 mm. WIl je panto's vrij uit laten steken moet je minimaal 70 mm speling hebben.
Groetjes