Nieuwe smartphone app van iTrain

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel

Nieuwe smartphone app van iTrain

Bericht door martindomburg »

vanaf deze week is de nieuwe app van iTrain gelanceerd voor de iPhone en de iPad. De app is gratis te downloaden in de app store van Apple en in de loop van dit jaar is er een android versie aangekondigd.

met de app kan je mits je in bezit bent van iTrain pro via de telefoon of iPad de modelbaan besturen via de client modus. Een afstandsbesturing dus en zeker voor verenigingen een uitkomst.

De link naar de store: https://itunes.apple.com/lu/app/itrain- ... ?l=de&mt=8

Of de engelstalige site van iTrain: http://berros.eu/itrain/en/remoteapp.php

De app is overigens in het Nederlands.

Groetjes

D-Mon

Re: Nieuwe smartphone app van iTrain

Bericht door D-Mon »

Dit vind ik mooie ontwikkeling, Kwam al eerder Z21 van flm tegen, maar dit is zo te zien een stukje meer 'custom'.

eercb

Bericht door eercb »

D-Mon schreef:Dit vind ik mooie ontwikkeling, Kwam al eerder Z21 van flm tegen, maar dit is zo te zien een stukje meer 'custom'.
Is zeker mooi, maar zowel Itrain en Railroad&Co lijken alleen de Apple-producten te ondersteunen en dat is in mijn ogen een manco omdat er veel meer Android toestellen zijn dan apple-gebruikers....

Ik denk dat alle ontwikkelaars met het toepassen van een smartfoon of tabletfunctie wel de goede weg zijn ingeslagen en dat bij het doorontwikkelen vergelijkbare producten ontstaan....

Eric

Kato, Z21, nieuwe baan bouwen.
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!

matthijskuiper

Bericht door matthijskuiper »

Waarschijnlijk komt het binnenkort ook wel voor andriod uit.
Al is android iets lastiger om te programeren.

Ik vraag me af of de app ook een trein actief kan besturen / rangeren.
Heb hier voorbeelden van de Z21 van gezien, maar was nog niet zo onder de indruk.

ouwerling

Bericht door ouwerling »

Hi,

Ik heb de app op mijn Iphone5 geinstalleerd en het werkt prima.
Het is te gebruiken als een draadloze afstandbediening.
Ik zie het niet als een vervanging van mijn PC programma, maar een soms handige aanvulling.
Voor clubs en banen met meerdere gebruikers zal dit zeker een welkome app zijn.
Bij mij handig als ik aan de achterkant van mijn baan sta om een loc te kiezen en te besturen, de IB aan of uit te zetten en een een route starten.
Werkt makkelijk.

Weer een prima ontwikkeling dus.

Groet

Jos

Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V

Detlev

Bericht door Detlev »

@eercb: Dat komt door de manier waarop Apple de markt gesloten houdt. Daar zitten voor het bedrijf veel voordelen aan, voor de gebruiker vooral nadelen. Maar voor programmeurs betekent het wel dat je maar voor een héél beperkt aantal machines (iPhone, iPad en iPad) hoeft te schrijven. En ja, dat is makkelijker dus vaak het eerste wat je doet. Als dát goed werkt ga je je richten op een Android versie die allerlei beeldschermen moet ondersteunen.

En uit de oude doos:

Als Steve Jobs op een bordje gescheten had en het de iTurd had genoemd hadden ze nog in de rij gestaan...

Plaats reactie