Ik wil mijn rails op kurk gaan leggen om een realistischer beeld te krijgen.
Ik vraag mij echter af hoe ik de wisselaandrijving netjes kan wegwerken nu deze dus hoger komt te liggen.
Ik heb ook gelezen over servomotoren. Dit lijkt me interessant. Kunnen deze via analoge tuimellschakelaars bediend worden en hoe stoppen ze dan?
Inbouw minitrix wissels op kurk
Re: Inbouw minitrix wissels op kurk
Ik denk dat je op iets vergelijkbaars uitkomt op dit als ik me niet vergis:
viewtopic.php?f=18&t=4969&p=81491&hilit ... sel#p81491
Of je de minitrix aandrijving kunt loskoppelen en om kunt draaien weet ik niet, maar zo ja dan steekt ie niet meer uit.
Hier boven in de link staan duidelijke plaatjes.
viewtopic.php?f=18&t=4969&p=81491&hilit ... sel#p81491
Of je de minitrix aandrijving kunt loskoppelen en om kunt draaien weet ik niet, maar zo ja dan steekt ie niet meer uit.
Hier boven in de link staan duidelijke plaatjes.
Groeten Chris
Minitrix aandrijving ondersteboven kan, je hebt dan een rechtse aandrijving nodig voor een links wissel en vise versa. De aandrijving komt dan gelijkvloers met je wissel. Je moet dan wel het zaakje in de onderbouwplaat uitzagen......Kun je er aan onderkant goed bij
Mooie foto's, Chris, goed werk en je hebt je wissels errug fraai ingebed; Chapeau!
Mooie foto's, Chris, goed werk en je hebt je wissels errug fraai ingebed; Chapeau!
Groet van Frank
Dit is precies wat ik wil chris, bedankt voor de link
Ik kan overigens de aandrijving wel omdraaien en wegwerken in de tafel door op die plek een opening te zagen maar als je de rails op een kurkbed wilt neerleggen komen de aandrijvingen ook hoger te liggen en dat lijkt me dan minder mooi. Met een servo zoals in de link wordt aangegeven zou het moeten kunnen. Nu alleen nog uitvinden hoe het verenstaal aan een minitrix wissel verbonden kan worden. Op de foto's in de link zijn het fl piccolo wissels, daar schijnt een gaatje in de hendel te zitten.
Ik kan overigens de aandrijving wel omdraaien en wegwerken in de tafel door op die plek een opening te zagen maar als je de rails op een kurkbed wilt neerleggen komen de aandrijvingen ook hoger te liggen en dat lijkt me dan minder mooi. Met een servo zoals in de link wordt aangegeven zou het moeten kunnen. Nu alleen nog uitvinden hoe het verenstaal aan een minitrix wissel verbonden kan worden. Op de foto's in de link zijn het fl piccolo wissels, daar schijnt een gaatje in de hendel te zitten.