Hallo Allemaal,
Ik heb even een vraagje aan alle deelnemers van dit forum. Ik wil de Viesmann 5900 spoorwegovergang op mijn model baan plaatsen. En nu wil ik eigenlijk aan jullie vragen of er misschien iemand is die een schema heeft liggen en deze aan mijn wil afstaan. Waarop is aangegeven hoe ik de Viesmann spoorwegovergang moet aansluiten. Zodat hij bij het passeren van een trein, de spoorbomen automatisch gaan sluiten en ook weer automatisch open gaan. Ik heb het geprobeerd met reed contacten maar dat werkte niet zo goed. Misschien is er iemand van jullie die een oplossing heeft. Mijn model baan is van Fleischmann met een multiMaus digitale regelaar.
Ik hoor graag iets van jullie.
groetjes Bert,
Aansluit schema Viesmann 5900 spoorwegovergang.
Re: Aansluit schema Viesmann 5900 spoorwegovergang.
Effe koekelen. En voila!
Deze staat op de site van de fabrikant: http://www.viessmann-modell.com/shop/me ... EN_web.pdf
Deze staat op de site van de fabrikant: http://www.viessmann-modell.com/shop/me ... EN_web.pdf
Groet van Frank
Hoi Frank,
Bedankt voor je snelle reactie, maar dat schema zat ook in de verpakking. Maar ik dacht dat er onder andere modelbaan gebruikers misschien een eenvoudigere oplossing was. Als ik geen andere oplossing krijg zal ik deze toch moeten gebruiken. Maar jij in ieder geval bedankt voor je reactie.
groetjes Bert,
Bedankt voor je snelle reactie, maar dat schema zat ook in de verpakking. Maar ik dacht dat er onder andere modelbaan gebruikers misschien een eenvoudigere oplossing was. Als ik geen andere oplossing krijg zal ik deze toch moeten gebruiken. Maar jij in ieder geval bedankt voor je reactie.
groetjes Bert,
Kun je misschien aangeven wat er in jouw beleving niet goed ging met reed-contacten? Ik heb het aansluitschema bekeken en ik moet zeggen dat het niet veel simpeler kan, zelfs de richtingdetectie is van een verbluffende eenvoud!
Enig wat ik me kan indenken is dat de reed-contacten te kort signaal geven of niet voldoende schakelspanning geven. Maar dan moet je het probleem iets duidelijker omschrijven.
Vriendelijke groet,
Detlev
Enig wat ik me kan indenken is dat de reed-contacten te kort signaal geven of niet voldoende schakelspanning geven. Maar dan moet je het probleem iets duidelijker omschrijven.
Vriendelijke groet,
Detlev
Dat lijkt mij ook zoDetlev schreef:Kun je misschien aangeven wat er in jouw beleving niet goed ging met reed-contacten? Ik heb het aansluitschema bekeken en ik moet zeggen dat het niet veel simpeler kan, zelfs de richtingdetectie is van een verbluffende eenvoud!
Vriendelijke groet,
Detlev
Waar ik vraagtekens bij heb is de startstroom van de motortjes (word opgegeven op 0,7 A) kon wel eens te hoog zijn voor de gebruikte reedjes.
Die dingen kunnen echt niet zo veel hebben.
De oplossing daarvoor is er twee bistabiele relais achter/tussen zetten (word in het schema ook aangegeven, Viessman 5552 fig6 ) zodat de reedjes een veel kleinere stroom hoeven te verwerken
Groet van Frank