Woodland Scenics

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Baldusje
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2013 23:29
Locatie: Koksijde aan zee

Woodland Scenics

Bericht door Baldusje »

Hallo,
Op een beurs heb ik een modelspoorbaan zien maken met producten van Woodland Scenics, dat leek me vrij simpel en ik vond dat resultaat meer dan mocht gezien worden. Heeft iemand al treinbanen gemaakt met deze producten en wat zijn jullie/uw ervaringen ?



tv_man
Berichten: 1505
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Woodland Scenics

Bericht door tv_man »

Het is een strooiselfabrikant (ok, ze maken allerlei spullen van strooisel tot bergen etc.) zoals vele anderen, het is niet beduidend moeilijker of gemakkelijker om met die spullen landschappen te maken. Ik heb wat van hun spullen gebruikt, struiken, strooisel, etc. en ook dat van andere fabrikanten. Het gaat meer om de techniek dan om de fabrikant. Het leren mooi landschap te maken doe je door te kijken hoe anderen het doen enerzijds (dit forum en bepaalde sites zoals n-project en tal van buitenlandse sites lezen voor inspiratie) en zelf uitproberen anderzijds.

Succes!


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Woodland Scenics

Bericht door shoven »

Nou, er zit toch wel verschil tussen de fabrikanten en wat ze leveren. Ik heb laatst wat graspollen van Noch gebruikt, maar als je die te dicht bij die van Polak zet is het echt geen porem. Polak is een stuk natuurgetrouwer, zowel in de mate van detail van afwerking als ook in de beschikbare kleuren. Met andere fabrikanten heb ik ook dat soort verschillen meegemaakt. Van Noch en Busch word ik een stuk minder blij dan van Polak of Woodland Scenics... (maar dan gaat het vooral over strooisel, gras, struiken en dat soort zooi)
Maar probeer vooral veel uit en wees niet te bang om zelf e.e.a. te prutsen (en van anderen ideeën en oplossingen te jatten...eh lenen). Je merkt vanzelf wat je mooi vindt.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

tv_man
Berichten: 1505
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Woodland Scenics

Bericht door tv_man »

Ik was onder de indruk dat Woodland Scenics en Noch min of meer hetzelfde was.

Bedoelde trouwens meer dat het met de ene fabrikant niet beduidend gemakkelijker is om iets moois te maken, dat het meer een kwestie is van techniek. Dus dat je met supermooie grasstrooisels nog steeds oninteressante landschap kunt maken en je met tweederangs producten maar met wat creativiteit heel aardige resultaten kunt bereiken.

Maar door mij in het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor jouw modelbaan enzo.. :)


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Woodland Scenics

Bericht door shoven »

tv_man schreef: Bedoelde trouwens meer dat het met de ene fabrikant niet beduidend gemakkelijker is om iets moois te maken, dat het meer een kwestie is van techniek. Dus dat je met supermooie grasstrooisels nog steeds oninteressante landschap kunt maken en je met tweederangs producten maar met wat creativiteit heel aardige resultaten kunt bereiken.

Maar door mij in het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor jouw modelbaan enzo.. :)
Eens.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

j-eroen
Berichten: 204
Lid geworden op: 14 mar 2012 11:41

Re: Woodland Scenics

Bericht door j-eroen »

tv_man schreef:
Bedoelde trouwens meer dat het met de ene fabrikant niet beduidend gemakkelijker is om iets moois te maken, dat het meer een kwestie is van techniek. Dus dat je met supermooie grasstrooisels nog steeds oninteressante landschap kunt maken en je met tweederangs producten maar met wat creativiteit heel aardige resultaten kunt bereiken.

Maar door mij in het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor jouw modelbaan enzo..


Eens.

Inderdaad, Daar ben ik het ook compleet mee eens!


groeten,
Jeroen
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Woodland Scenics

Bericht door Hookies »

Ik ben het met Steven eens.

Maar eh, hoort dit draadje wel thuis bij Baanplannen? Lijkt me meer iets voor de Vraagbaak.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

kitemasters
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2013 17:55

Re: Woodland Scenics

Bericht door kitemasters »

misschien bedoeld hij meer het module systeem van woodland
dus meer de constructie van de tafel en raamwerk ?

gr



piksov
Berichten: 1512
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Woodland Scenics

Bericht door piksov »

Hallo,

je zou eens op youtube moeten zoeken naar woodland scenics.

Filmpjes zat, allerlei onderwerpen.

Ik denk dat jij woodland subterrain bedoelt: misschien iets als dit?

http://www.youtube.com/watch?v=UqSYNabQ ... sults_main

Guus


Plaats reactie