Wat is dat toch met die Uhlenbrock decoders

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Wat is dat toch met die Uhlenbrock decoders

Bericht door Hookies »

Gisteren mijn nieuwe loc even laten rijden. Er was een Uhlenbrock decoder ingezet. De treinendealer is nu eenmaal dealer van Uhlenbrock en Fleischmann decoders. Die Fleischmann decoders zijn veel te duur, doe mij maar gewoon een fijne Kuhn of een Tran. Enfin, loc laten rijden en dat ziet er niet best uit, terwijl Fleischmann altijd wel goed lopende locs levert. Hij rijdt, stopt, schiet dan opeens weer vooruit, stopt en schiet dan weer vooruit. Nu dacht ik in eerste instantie dat de rails misschien weer vies waren, maar als ik dan een andere loc (de Herpa) laat karren, is er niks aan de hand, hoogstens bij wisselcombinaties (maar daar ga ik nog schoonmaakwerkzaamheden op loslaten). Ligt dat nu aan die Uhlenbrock - heb in het verleden ook al eens herrie gehad met een Trix en een Uhlenbrock - of is hier iets anders aan de hand. Let wel, qua locs ben ik een digitale kneus, dus vraag me vooral niet om even de loc te openen.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

rob schellenbach
Berichten: 204
Lid geworden op: 25 dec 2010 17:33
Locatie: Amstelveen

Re: Wat is dat toch met die Uhlenbrock decoders

Bericht door rob schellenbach »

Hi Martin ,

Als je met je nieuwe lok die mooie 125 jahre fleischmann bedoeld , zou het misschien kunnen zijn dat
deze met een niet fleischmann decoder last heeft van een condensatortje ergens op de print .
zie dit verhaal van Kuehn .
http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp ... 25-gfn.pdf

ik had dit ook met een FL. 726005 hercules en een esu decoder.
condensator eruit en alles ok.
wie weet is het bij jou ook zo iets .


Groet

Rob Schellenbach

Fred
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jun 2010 08:30

Re: Wat is dat toch met die Uhlenbrock decoders

Bericht door Fred »

Hallo Martin,

Na vele mislukkingen met deze dekoders in een grote verscheidenheid van mijn loks ben ik reeds geruime tijd gestopt met deze decoders. Het is gewoon pxxx ..lp. Of je loks rijden niet gelijkmatig. Zoals bij jou. En/of de lastregeling werkt niet en/of ze zijn niet goed in te regelen en/of je krijgt ze niet geijkt.

Spreek helaas uit ervaring. Bij mij geen Uhlenbrocks meer. Gewoon een Kuhn oid in je lok zetten. De N025 is een perfecte decoder bv. (Heb geen aandelen daarin ;) )

Groetjes,
Fred.


http://mittelerstadt.comoj.com
Digitaalrijden met N-spoor werkt verslavend
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 738
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Wat is dat toch met die Uhlenbrock decoders

Bericht door epocheales denken »

Hoi Martin,

Helaas kan ik je niet helpen met jouw specifieke probleem. Een ding weet ik voor mij zelf zeker: nooit meer een Uhlenbrock decoder in mijn locomotieven.
Bij een een mooi Trix-treinstel VT-04 "vliegende Hamburger" is er zelfs een bijna gat in het dak gebrand, de dealer uit jouw woonplaats heeft toen keurig een
nieuw dak besteld omdat de decoder van Uhlenbrock bij hun gekocht was.
Ben tegenwoordig erg gecharmeerd van de Lenz Silver mini+, erg goed in te stellen, rijden in verschillende loc's geweldig.

Sterkte met jouw decoder probleem.... :(

Groet,

Hans.


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Plaats reactie