SpoorObjecten: VIRM "9500" 4tje in N

SpoorObjecten

apk

Re: SpoorObjecten: VIRM "9500" 4tje in N

Bericht door apk »

Bouwe schreef: @ Albertjan

Heb mijn plan V van Trawos voorzien van ramen met Cristal Clear, het resultaat is niet echt bevredigend voor mij.

mvg Bouwe
ok het was gewoon een suggestie, ik ben er zelf ook nog niet uit hoe ik het met mijn wadloper wil doen.

Gr Albertjan.

WWW.KLIKHIERNIET.NET en ook niet zeuren als je het wel doet!!!!!

Bouwe
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Bouwe »

apk schreef: mijn wadloper .
al foto's?

mvg Bouwe

Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

martinb

Bericht door martinb »

crystal clear is m.i. leuk als je een raampje o.i.d. mist of wilt vervangen, maar om een heel treinstel ermee te doen lijkt het mij niet de beste oplossing. Het lijkt wat op oud glas en staat wat bol / hol afhankelijk hoe je ernaar kijkt. Alhier (klik) mijn ervaringen met het goedje.

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Nico

Bericht door Nico »

martinb schreef:crystal clear is m.i. leuk als je een raampje o.i.d. mist of wilt vervangen, maar om een heel treinstel ermee te doen lijkt het mij niet de beste oplossing. Het lijkt wat op oud glas en staat wat bol / hol afhankelijk hoe je ernaar kijkt. Alhier (klik) mijn ervaringen met het goedje.
Zomaar een gedachte, ken het goedje verder niet qua werking: als je de buitenzijde van de trein zou afplakken en vanuit de binnenkant de Crystal Clear erin aanbrengt met overlap zodat het aan de binnenkant blijft zitten, wat dan het resultaat is bij het erafhalen van de tape?

(Dit om het opbollen om te draaien zodat het aan de buitenkant mooi plat is)

Chris83

Bericht door Chris83 »

Nico schreef: Zomaar een gedachte, ken het goedje verder niet qua werking: als je de buitenzijde van de trein zou afplakken en vanuit de binnenkant de Crystal Clear erin aanbrengt met overlap zodat het aan de binnenkant blijft zitten, wat dan het resultaat is bij het erafhalen van de tape?

Helaas kan dat niet zie de foto, binnenkant is dicht:
Sorry voor de slechte kwaliteit, maar nu kan iedereen goed mee denken.

Afbeelding

Groeten Chris

apk

Bericht door apk »

Bouwe schreef:
apk schreef: mijn wadloper .
al foto's?

mvg Bouwe
Nee nog geen foto's, eerst wil ik de wadlopertjes klaar hebben en als span met een dh2 kunnen laten zien

Gr Albertjan.

Nico

Bericht door Nico »

Chris83 schreef: Helaas kan dat niet zie de foto, binnenkant is dicht:
Sorry voor de slechte kwaliteit, maar nu kan iedereen goed mee denken.
Ah, ik dacht het om de raampjes in het passagiersgedeelte ging.

Maar een andere oplossing, een los raampje erin wordt ook geen mooie oplossing lijkt me: dat moet heel precies passen en dat komt aan op tienden dan niet honderden van milimeters.

Kun je de cabine er niet "even" uitsnijden om meer werkruimte te creëren?

martinb

Bericht door martinb »

Nico schreef:Zomaar een gedachte, ken het goedje verder niet qua werking: als je de buitenzijde van de trein zou afplakken en vanuit de binnenkant de Crystal Clear erin aanbrengt met overlap zodat het aan de binnenkant blijft zitten, wat dan het resultaat is bij het erafhalen van de tape?

Zal m.i. niet gaan werken aangezien dan de CC aan de tape / het papier o.i.d. gaat plakken en tijdens het losmaken trek je dan ook weer (gedeeltelijk) de CC los / kapot. Het is net witte houtlijm tijdens het verwerken dus daarmee kun je het wel vergelijken.

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Bouwe
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Bouwe »

Ik denk dat de korste weg is om een stukje van de cabine aan de binnenzijde te verwijderen met een scalpelmesje, de ramen kan ik dan zo vanaf de binnenzijde van de kap er inplakken. Dit geeft toch wel het mooiste resultaat.

Vandaag de bodemplaten besteld (alhoewel ik de SGM zou bestellen, maar deze stond bij Shapeways als niet bestelbaar), is er al iemand die bezig is geweest met het monteren van wielstellen op deze bodemplaten?

mvg Bouwe

Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

Onderwerp starter
Jettuh
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Jettuh »

Hoi Bouwe,

De SGMm vertoont problemen waardoor shapeways hem offline heeft gehaald!
Raar maar waar kreeg ik een email dat een bestelling van de SGMm niet geprint kon worden doordat het te dunnen walls had!
rare is, ik heb hem thuis liggen zonder enige problemen!

Meer informatie op SpoorObjecten.nl

Arnoud

Bericht door Arnoud »

Jettuh schreef:Hoi Bouwe,

De SGMm vertoont problemen waardoor shapeways hem offline heeft gehaald!
Raar maar waar kreeg ik een email dat een bestelling van de SGMm niet geprint kon worden doordat het te dunnen walls had!
rare is, ik heb hem thuis liggen zonder enige problemen!
Dat is vervelend. Is hier een oplossing voor?

Groet,
Arnoud

Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.

Onderwerp starter
Jettuh
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Jettuh »

ik ben het aan het uitzoeken!
ik hoop zo snel mogelijk een antwoord van shapeways te krijgen waar het probleem ligt. en wat er aan gedaan kan worden!

mijn excuses hiervoor!

Jos

Bericht door Jos »

Voel je niet schuldig Mitchell, we zijn blij met alles wat je voor ons doet :D

Groetjes,
Jos

Arnoud

Bericht door Arnoud »

Jos schreef:Voel je niet schuldig Mitchell, we zijn blij met alles wat je voor ons doet :D

Groetjes,
Jos
Ik sluit me hier volledig bij aan.

Groetjes,
Arnoud

Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.

mdewidt

Bericht door mdewidt »

Bouwe schreef:Is er al iemand die bezig is geweest met het monteren van wielstellen op deze bodemplaten?
Hoi Bouwe, ik ben momenteel ook 'bezig' aan het Mitchell Jetten VIRM-setje. Ik denk dat je als eerste een keuze moet gaan doen in welke van de bakken je de motorisering wilt aanbrengen. Mitchell heeft daarvoor een kopbak voorzien, maar ik betwijfel of dat de handigste oplossing is. Met name voor het voorste draaistel van de kopbak is weinig ruimte ! Ik ben van plan om de motorisering in een van de twee tussenbakken te gaan maken. Het jammere is alleen dat daar het stoeltjes-interieur is meegeprint. De stoeltjes zouden in dat geval weggesneden (weggefreesd) moeten worden.
Verder zal hoe dan ook een verstevigingsconstructie op de bodemplaat moeten worden gemaakt met bijv. dun messing. Het Shapeways printmateriaal gaat bij de gegeven lengte van de bodemplaat en het gewicht van het gemiddelde N-schaal motortje toch doorbuigen, zo is mijn proefondervindelijke ervaring.

Groet,

Marinus

Rijdt: Nederlands, vooral tijdperk IV, V
Baan: Selectrix, zelfbouw SX-centrale, zelfbouw SX-functiedecoders, zelfbouw SX-bezetmelders

Onderwerp starter
Jettuh
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Jettuh »

Hoi hoi,

bedankt voor het begrip,
maar baal er gewoon van dat iemand iets besteld, en dat het niet geleverd kan worden (terwijl er niks met het model aan de hand is.. :S )

mdewidt:

Zo te horen heb je de onderkant al besteld? zo niet zo ik evt. de kopbakken met stoeltjes kunnen maken en een tussenbak zonder!

Over het motortje, denk ik wel inderdaad dat je geluid hebt dat er een stripje van iets op gelegd moet worden tegen het buigen!
ik zou de onderkant dikker kunnen maken, maar de prijs zou dan ook weer omhoog gaan (weer extra volume natuurlijk)

Nico

Bericht door Nico »

Jettuh schreef: Over het motortje, denk ik wel inderdaad dat je geluid hebt dat er een stripje van iets op gelegd moet worden tegen het buigen!
ik zou de onderkant dikker kunnen maken, maar de prijs zou dan ook weer omhoog gaan (weer extra volume natuurlijk)
Precies, gewoon een paar balkjes messing oid eraan verlijmen. Je moet sowieso gewicht erin hebben want anders zal zo'n model vaker naast de baan liggen dan erop staan ;)

Messing profieltjes zijn verkrijgbaar bij de betere modelbouwzaak :) Kosten zijn zeer laag

mdewidt

Bericht door mdewidt »

Jettuh schreef:mdewidt: Zo te horen heb je de onderkant al besteld? zo niet zo ik evt. de kopbakken met stoeltjes kunnen maken en een tussenbak zonder!
Mitchell: Doe geen moeite voor wat betreft een 'stoelloze' tussenbak-bodem. Ik geef persoonlijk wat minder om de interieur details. Bovendien wil ik enigszins donker getinte ruiten in gaan zetten, dat benadert het 1:1 voorbeeld ook beter.
Ik weet zeker dat de huidige bodem eenvoudig te verstevigen valt. Dat voegt inderdaad ook wat noodzakelijk extra gewicht toe.
Ik ben al heel blij met de prachtige modelletjes die je ons ter beschikking hebt gesteld. Ik heb ook flinke bewondering voor je vaardigheden op 3D tekengebied. Ik wou dat ik het kon ...

Groet,

Marinus

Rijdt: Nederlands, vooral tijdperk IV, V
Baan: Selectrix, zelfbouw SX-centrale, zelfbouw SX-functiedecoders, zelfbouw SX-bezetmelders

Onderwerp starter
Jettuh
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Jettuh »

ik zit er aan te denken om ook nog 2 losse bakken @ shapeways te zetten, om een 6'je ervan te maken.
dit moet dan (edit)?euro worden (2bakken, 2onderkanten+stoeltjes)
Laatst gewijzigd door Jettuh op 15 okt 2009 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

apk

Bericht door apk »

Doen!!

Gr Albertjan.

Onderwerp starter
Jettuh
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Jettuh »

oeps. nu sta ik te liegen,

de prijs berekening was gebaseerd op alleen de kappen!
ik ben nu een test upload aan het doen van die bakken + onderstel, om te kijken wat de prijs is!

Onderwerp starter
Jettuh
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Jettuh »

Goedeavond,

ik heb het nog een keer getest,
en het komt erop neer dat de 2kappen + 2onderkanten met stoeltjes
48,74 euro
voor gerekend wordt.

ik begrijp dat dit erg duur is, maar voor de mogelijkheid om het te bestellen zal er vanavond zijn.
wie weet in de toekomst wordt het materiaal goedkoper

apk

Bericht door apk »

duur?? waarom is dat duur voor een gemiddeld rijtuig leg je gauw 3 tientjes neer dus ik vind het wel meevallen.

Gr Albertjan.

Onderwerp starter
Jettuh
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Jettuh »

tja, maar die zijn al geverft en hebben draaistellen :oops:

Jos

Bericht door Jos »

Ja, maar dat mag je niet vergelijken vind ik. Kleinserie rijtuigen zijn veel duurder. Dus deze prijs is gewoon heel redelijk.

Groetjes,
Jos

Plaats reactie