
De ketels zijn na wat werk in het proces van omruilen. Foto`s volgen nog.
Met het overgebleven loopwerk ben ik aan de slag gegaan om een NMBS Type 12 rolvaardig te maken. Ik heb ooit eens een draadje gezien er over bij onze zuiderburen (http://forum.modelspoormagazine.be/inde ... ic=17103.0) en door een recent draadje hier bij ons over de Type 12 en S 2/5 weer mijn gedachte binnen gezwommen.
Over de huidige staat van zaken ben ik tevreden, ik zal hier in een apart draadje verder op in gaan.

NMBS Type 12 tussenstand
Ik ben nog lang niet klaar en twijfel of ik de loc als "subserie" in de 2'C configuratie houd met 4-assige tender of nog verder aanpas tot 2'B1 met 3-assige tender zoals in het draadje. Het huidige beeld, alhoewel niet naar waarheid, bevalt eigenlijk goed.
Verder ook de BRA DR RRym afgewerkt, wat opvalt is dat ondanks de kortkoppeling tussen de wagens er nog een flinke afstand tussen zit.

In de spanbanden
Met elastisch garen de lading vastgezet.

Close up
Meer nieuws volgt