Hier maar weer eens een b(r)ouwel van mijn kant.
Na de enigzins robuuste citroengarage nu maar een kraantje.
overslagkraantje n
-
Re: overslagkraantje n
ehhh Jos, als ik de foto's scherper maak zie je de foutjes beter....
Sinds een update van mijn telefoon zijn de foto's inderdaad wat minder....
En Andy, In ieder geval geheel van hout, maar er zitten een paar soorten in. Grenen, vuren, balsa etc etc.
Sinds een update van mijn telefoon zijn de foto's inderdaad wat minder....
En Andy, In ieder geval geheel van hout, maar er zitten een paar soorten in. Grenen, vuren, balsa etc etc.
Eric,
Je krijgt de smaak behoorlijk te pakken zie ik. Zelf bouwen in 1:160 valt nog niet mee, maar jij bent op de goede weg. Als ik je nog wat tips mag geven: grenen en vurenhout is lastig te verwerken op zo'n kleine schaal. Bij modelbouwwinkels kun je voor een paar Euro latjes van o.m. lindehout kopen vanaf 1 x 1 mm. Dat hout is fijn van structuur en makkelijk te verwerken, ook met alleen een hobbymesje en (stalen) liniaal.
Je kunt er ook plaatjes MDF krijgen van 1 mm. dik. Ook dat is met een mesje te snijden en toch stevig. Met een mesje kun je er een plankenstructuur in kerven.
Om alles mooi haaks te krijgen valt ook nog niet mee. Ik heb op een workshop ooit de tip gekregen om Legosteentjes te gebruiken om kleine objecten haaks aan elkaar te lijmen. Dat werkt fantastisch. Ik gebruik ze tegenwoordig veelvuldig.
Hoe dan ook; ik ben benieuwd naar je volgende projecten. Laat maar komen!
Ben
Je krijgt de smaak behoorlijk te pakken zie ik. Zelf bouwen in 1:160 valt nog niet mee, maar jij bent op de goede weg. Als ik je nog wat tips mag geven: grenen en vurenhout is lastig te verwerken op zo'n kleine schaal. Bij modelbouwwinkels kun je voor een paar Euro latjes van o.m. lindehout kopen vanaf 1 x 1 mm. Dat hout is fijn van structuur en makkelijk te verwerken, ook met alleen een hobbymesje en (stalen) liniaal.
Je kunt er ook plaatjes MDF krijgen van 1 mm. dik. Ook dat is met een mesje te snijden en toch stevig. Met een mesje kun je er een plankenstructuur in kerven.
Om alles mooi haaks te krijgen valt ook nog niet mee. Ik heb op een workshop ooit de tip gekregen om Legosteentjes te gebruiken om kleine objecten haaks aan elkaar te lijmen. Dat werkt fantastisch. Ik gebruik ze tegenwoordig veelvuldig.
Hoe dan ook; ik ben benieuwd naar je volgende projecten. Laat maar komen!
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Dank je wel ben voor de tips.
Die tips komen erg van pas.
Ben nog er zoekende hoe ik het allemaal het een beetje getrouw krijg.
Dat met die mdf is een super tip, ga ik zeker mee aan de gang.
En legosteentjes, helemaal super.
Mijn twee projectjes naast elkaar.
en dit is het volgende projectie...
Die tips komen erg van pas.
Ben nog er zoekende hoe ik het allemaal het een beetje getrouw krijg.
Dat met die mdf is een super tip, ga ik zeker mee aan de gang.
En legosteentjes, helemaal super.
Mijn twee projectjes naast elkaar.
en dit is het volgende projectie...
Eric,
Dat ziet er uit als een leuk projectje. Metalen pijp die bij je nieuwe project als schoorsteen kan dienen is in de goed gesorteerde modelbouwwinkel ook te koop.
In ieder geval veel plezier bij je volgende bouwsel.
Succes en met vriendelijke groeten,
Ben
Dat ziet er uit als een leuk projectje. Metalen pijp die bij je nieuwe project als schoorsteen kan dienen is in de goed gesorteerde modelbouwwinkel ook te koop.
In ieder geval veel plezier bij je volgende bouwsel.
Succes en met vriendelijke groeten,
Ben
M.v.g. Ben
-