br78 (7077)

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
dennisjalink
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 dec 2012 22:50

br78 (7077)

Bericht door dennisjalink »

Had deze al reeds omgebouwd met tran 74.Deze heb ik in loc met weinig ruimte gebouwd.
Affijn....nu zit in de br78 een viessmann 5242 ofwel kuehn 025..
De verlichting blijft branden voor...en rijden...hij vliegt vol gas weg..en reageert niet op de draaiknop,en ook de stopknop niet.
Denk dat t fabrieksfout is..kan niet uitlezen wel programmeren..heb roco multimouse.
Wie heeft dit eerder gehad,kan ik iets veranderen met de instellingen.Draden zitten goed.
Heb al meerdere omgebouwd zonder problemen.

Gr,dennis



Fred
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jun 2010 08:30

Re: br78 (7077)

Bericht door Fred »

Hoi Dennis,

Als je niet kunt uitlezen, maar wel programmeren is toch wel vreemd. Hoe weet je dan dat het goed is geprogrammeerd als je niet kunt uitlezen ;) ?

Voorwaarde 1 is toch wel dat je de decoder zowel kunt uitlezen als kunt programmeren. Als dat al niet kan zit er toch wel degelijk iets fout in het inbouwen. Als dat goed is gedaan en de decoder is defect geeft-ie vanzelf wel een fout melding, bv. "lok niet gevonden" oid.

Lijkt mij dat er ergens sluiting in de lok zit. Zou dit maar eens gaan doormeten.

Sukses,
Fred.


http://mittelerstadt.comoj.com
Digitaalrijden met N-spoor werkt verslavend
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: br78 (7077)

Bericht door BenQ »

Denk eerder dat het een foute decoder is.
Als er ergens kortsluiting zou zijn dan wordt alleen de decoder gefrituurd vooral als je het vaker probeert.
Alleen al het feit dat de verlichting gaat branden en de loc gaat rijden geeft aan dat er geen kortsluiting is.
Omdat je al meerdere loc's hebt gedigitaliseerd weet je dat de motoraansluitingen geen contact mogen maken met de massa.
Zou het met een andere decoder proberen.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Onderwerp starter
dennisjalink
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 dec 2012 22:50

Re: br78 (7077)

Bericht door dennisjalink »

Beste n,rs

Heb er gewoon weer een kuehn 025 in gesoldeerd....gelijk rijden..dus de viessmann zal wel een fout in hebben gezete.
Ja met de rocomouse kan ik programmeren.Maar uitlezen kan toch niet bij dit ding.
Als ik decoder heb ingebouwd meet ik met multimeter alles na,voordat ik proef rij.En laat het altijd eerst met fabrieks instellingen rijden.
Als het goed rijd,doe ik pas cv1 tot enz veranderen.Ging altijd goed..Nu dus een keer niet.
Maar bedankt voor de reacties.Hij rijd nu super..

Gr,dennis


Plaats reactie