Bouw(e)(sels)
Re: Bouw(e)(sels)
Voor wie het model graag wil bekijken: het model is a.s. zaterdag 1 juni te bewonderen op de open dag van de Treinenshop Heerenveen.
mvg Bouwe
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Ziet er goed uit Bouwe, echt 1 puntje ben je vergeten de balk onder de grote deuren moeten grijs worden ipv geel.Bouwe schreef:Eventjes tijd gevonden om de airbrush over het prototype verblijfswagen heen te gooien en decalletjes te plakken:
mvg Bouwe
Verder ziet hij er top uit!!!
Bedankt voor je opmerking Maarten!
mvg Bouwe
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Ehmm.. Bedoel je niet Wesley?Bouwe schreef:Bedankt voor je opmerking Maarten!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Sorry Maarten en Wesley, ik word oud
Rectificatie: Bedankt voor je opmerking Wesley.
mvg Bouwe
Rectificatie: Bedankt voor je opmerking Wesley.
mvg Bouwe
Even snel een klein waasje primer over de prototype kap gespoten zonder deze schoon te maken en de detaillering wilde ik jullie niet onthouden:
mvg Bouwe
mvg Bouwe
Bouwe, spuit jij je modellen met een airbrush..?
voorlopig nog geen baan, want helaas geen baan..
Thanks Wesley. Je zou hem kunnen plotten, maar dan ben je wel eventjes zoet
@ Raymond: inderdaad met een airbrush.
Gisteren in wat spaarzame minuten een draaistel met de motor verbonden met wat draadjes en eventjes proefgereden. De (analoge) regelaar wel helemaal open moeten zetten om te zorgen dat ie niet stilviel. Het model is nl nog niet verzwaard met gewicht.
Linkje naar het filmpje voor de liefhebber klikkienaarhetfilmpje
mvg Bouwe
@ Raymond: inderdaad met een airbrush.
Gisteren in wat spaarzame minuten een draaistel met de motor verbonden met wat draadjes en eventjes proefgereden. De (analoge) regelaar wel helemaal open moeten zetten om te zorgen dat ie niet stilviel. Het model is nl nog niet verzwaard met gewicht.
Linkje naar het filmpje voor de liefhebber klikkienaarhetfilmpje
mvg Bouwe
Hoi Bouwe ,
mooi man enkel werd wat draaierig van het rondje
mvg Sjaak
mooi man enkel werd wat draaierig van het rondje
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Volgens mij ging hij als een eend (die ik hier ergens eerder heb gezien) door de bocht.
Zullen we samen een poging wagen?Bouwe schreef:Thanks Wesley. Je zou hem kunnen plotten, maar dan ben je wel eventjes zoet
mvg Bouwe
Groetjes,
Wesley
Omdat het wachten op alle 4 versies van de 2200 nog wel eventjes gaat duren (deze laat ik in ABS printen) heb ik nog maar een telg uit de familie van de 2200 getekend:
de videoschouwtrein
Met dit kapje kan je de VST07-1 en de VST07-2 maken, met de VST07-03 ben ik nog eventjes bezig. Ook zal er weer een bodemplaat getekend worden waar de donordraaistellen en -motor precies in passen (uiteraard weer de G1206 van Piko)
mvg Bouwe
de videoschouwtrein
Met dit kapje kan je de VST07-1 en de VST07-2 maken, met de VST07-03 ben ik nog eventjes bezig. Ook zal er weer een bodemplaat getekend worden waar de donordraaistellen en -motor precies in passen (uiteraard weer de G1206 van Piko)
mvg Bouwe
-
- Kleinserie/Commercieel
Hoi Bouwe,
Schattig apparaatje de 2200 schouw trein.
Wachten kan soms lang duren toch.
Groetjes,
Rob
Schattig apparaatje de 2200 schouw trein.
Wachten kan soms lang duren toch.
Groetjes,
Rob
Bouwt modeltreinen van de NS
Inderdaad Rob, wachten duurt soms lang maar geduld wordt beloond Tenminste, dat hoop ik
Inmiddels de bodemplaat voor de VST ook zo goed als af, hij lijkt vreemd omdat de buffertjes ontbreken, deze heb ik niet getekend in de tekening omdat ik gebruik ga maken van de buffertjes van Modellbahn-radsatz.de. De roosters worden net als de 2400 van Fred gemaakt met geëtste roosters van FKS modellbau
En met kapje ziet het er dan zo uit:
mvg Bouwe
Inmiddels de bodemplaat voor de VST ook zo goed als af, hij lijkt vreemd omdat de buffertjes ontbreken, deze heb ik niet getekend in de tekening omdat ik gebruik ga maken van de buffertjes van Modellbahn-radsatz.de. De roosters worden net als de 2400 van Fred gemaakt met geëtste roosters van FKS modellbau
En met kapje ziet het er dan zo uit:
mvg Bouwe
Vandaag de bodemplaten van de 2200 en videoschouwtrein binnen gekregen, het wachten is nog steeds op de kapjes.
In alumide de 2200bodemplaten:
In WSF de bodemplaat van de VST:
In de licht/camerabakken passen SMD ledjes 0603.
mvg Bouwe
In alumide de 2200bodemplaten:
In WSF de bodemplaat van de VST:
In de licht/camerabakken passen SMD ledjes 0603.
mvg Bouwe
-
- Moderator
- Contacteer:
Hey Bouwe,
Wat is de overweging om te kiezen voor WSF ipv FUD of ander materiaal?
En in algemene zin; voor een kap, is dan FUD beter dan White Strong etc?
De modellen zien er wel echt goed uit trouwens!
Groetjes,
Hoontje
Wat is de overweging om te kiezen voor WSF ipv FUD of ander materiaal?
En in algemene zin; voor een kap, is dan FUD beter dan White Strong etc?
De modellen zien er wel echt goed uit trouwens!
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
Alumide, daar heb ik ook weleens naar gekeken (maar nooit besteld) voor mijn 2400. Volgens de specificaties op Shapeways is het niet echt zwaar (niet te vergelijken met Zamak) maar minstens zo belangrijk is look en feel. Hoe vind je alumide in vergelijking met WSF?
Mvrgr
Fred
Mvrgr
Fred
Alles komt goed!
Volg 3Dbuildr ook op Facebook, Instagram en Youtube
@ Hoontje, WSF is sterk en flexibel en kan tegen een stootje. Het materiaal kan tegen de krachten van een bewegend draaistel. Voor een kap is FUD stukken beter, meer details en gladder materiaal - minder werk om het toonbaar te maken.
@ Fred, alumide is minder buigzaam en daardoor iets strakker en vormvaster dan WSF. Qua bewerking kan ik er nog niets over zeggen, nog niet aan toegekomen.
mvg Bouwe
@ Fred, alumide is minder buigzaam en daardoor iets strakker en vormvaster dan WSF. Qua bewerking kan ik er nog niets over zeggen, nog niet aan toegekomen.
mvg Bouwe
Vandaag een pakketje ontvangen met daarin wat geprinte kapjes van de 2200 serie. Ben zeer tevreden en zal mijn best doen om er wat van te maken
De foto's:
Als eerste de videoschouwtrein.
De oerversie met schoorsteen
De oerversie met demper (niet op de foto, deze is los geprint - kan je makkelijker van zijn kleurtje voorzien)
De versie met hoog 3e frontsein
De versie met laag 3e frontsein
Deze kapjes zijn in 2 delen geprint in ABS en zijn voor de foto even snel in elkaar geprutst. Alleen op de voorzijde zijn de printbanen te zien, deze zijn gemakkelijk vlak te schuren.
mvg Bouwe
De foto's:
Als eerste de videoschouwtrein.
De oerversie met schoorsteen
De oerversie met demper (niet op de foto, deze is los geprint - kan je makkelijker van zijn kleurtje voorzien)
De versie met hoog 3e frontsein
De versie met laag 3e frontsein
Deze kapjes zijn in 2 delen geprint in ABS en zijn voor de foto even snel in elkaar geprutst. Alleen op de voorzijde zijn de printbanen te zien, deze zijn gemakkelijk vlak te schuren.
mvg Bouwe
-
- Moderator
- Contacteer:
Zien er goed uit Bouwe! Als e.e.a. voor de verkoop komt, heb ik zeker wel interesse. Eerst m'n 2400 afbouwen, daarna wellicht een 2200.
Groetjes succes met de verdere bouw / ontwikkeling,
Hoontje
Groetjes succes met de verdere bouw / ontwikkeling,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Fraai!! benieuwd naar het resultaat na jouw gewoonlijk zeer fraaie airbushwerk ,
Mvrgr
Fred
Mvrgr
Fred
Alles komt goed!
Voor de liefhebbers heb ik de bodemplaten en kapjes online gezet. Enjoy!
mvg Bouwe
mvg Bouwe