Afremmen en stoppen in station

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
wawol
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2013 17:54
Locatie: rotterdam

Afremmen en stoppen in station

Bericht door wawol »

Hallo,
Ik ben eigenlijk een volkomen leek wat n spoor betreft maar heb toch een digitaal baantje aangelegd..
Nu zit ik met een probleem, als een trein het station binnen dendert en met een klap tot stilstand komt is dat niet leuk(dat hoort zo niet)
Kan iemand mij uitleggen hoe ik die trein kan laten afremmen daarna stoppen en evt. na enige seconde weer gaat rijden.
Ik heb GEEN computer gestuurd programma , maar volgen mij moet het ook zonder computer c . q koploper kunnen.

bedankt
Charles


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Afremmen en stoppen in station

Bericht door Maurits71 »

rustig je rijregelaar naar nul draaien ?


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Fred
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jun 2010 08:30

Re: Afremmen en stoppen in station

Bericht door Fred »

Hoi Charles,

Je zegt dat je een digitale baan hebt, maar je rijdt zonder computer. Wat versta jij dan onder een digitale baan ? Heb je bv. wel loks met een decoder erin ?

Ik denk dat je je wens, zonder daadwerkelijk digitaal rijden niet zo makkelijk kunt vervullen. Je zult toch een computer programma moeten hebben. Hoe zou een lok moet weten dat hij moet stoppen en na verloop van tijd weer moeten vertrekken ?

Lijkt me verstandig om je hier eerst eens in te gaan verdiepen, zonder een bepaald programma aan te prijzen.

Mocht je nog wat meer gerichte info willen hebben, dan kun je die hier altijd vragen.
Sukses,

Fred


http://mittelerstadt.comoj.com
Digitaalrijden met N-spoor werkt verslavend
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Afremmen en stoppen in station

Bericht door evo »

Kijk eens in de handleiding van je decoder. Er is een CV waarmee je de massatraagheid (Engels: inertia) in kunt stellen. Hoe hoger die waarde hoe langzamer optrekken en afremmen gaat, zelfs als draai je de knop plotseling vol open of dicht.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Plaats reactie