Overstappen
-
Onderwerp starter
Overstappen
Hallo, allemaal.
Mijn naam is Theo de Kramer.
Ik heb enige tijd een H0 baan gehad van Marklin, digitaal bestuurd, via control unit en interface, m.b.v. koploper.
Daar ik echter verhuisd ben, moet ik nu overstappen op N-spoor, ivm ruimte gebrek.
Ik kan, redelijk veel, ruilen met iemand, die over wil stappen naar H0.
Deze bestuurt zijn baan echter met een mobile station.
Mijn vragen, aan jullie:
1. Volgens mij kan een mobile station niet gekoppeld worden aan de computer. Klopt dit?
2. Wat is dan een goedkoop alternatief?
Multimaus met Loconet?
Of moet ik, minimaal, naar een IB?
3. Zijn er nog andere alternatieven?
Bij voorbaat mijn dank.
M.vr.gr.
Theo de Kramer
Mijn naam is Theo de Kramer.
Ik heb enige tijd een H0 baan gehad van Marklin, digitaal bestuurd, via control unit en interface, m.b.v. koploper.
Daar ik echter verhuisd ben, moet ik nu overstappen op N-spoor, ivm ruimte gebrek.
Ik kan, redelijk veel, ruilen met iemand, die over wil stappen naar H0.
Deze bestuurt zijn baan echter met een mobile station.
Mijn vragen, aan jullie:
1. Volgens mij kan een mobile station niet gekoppeld worden aan de computer. Klopt dit?
2. Wat is dan een goedkoop alternatief?
Multimaus met Loconet?
Of moet ik, minimaal, naar een IB?
3. Zijn er nog andere alternatieven?
Bij voorbaat mijn dank.
M.vr.gr.
Theo de Kramer
Re: Overstappen
Hoi Theo,
1. weet ik niet zeker, dacht het wel
2. Multimaus is goedkoop, setje kost €60, setje voor aansluiten op PC nog eens €50. Ik heb er geen Loconet bij, (nog) geen problemen
3. Hangt er vanaf wat je wilt. Zet op een rijtje wat je belangrijke punten zijn, en vink bij de alternatieven die je hebt af op welke punten ze aan je eisen voldoen.
1. weet ik niet zeker, dacht het wel
2. Multimaus is goedkoop, setje kost €60, setje voor aansluiten op PC nog eens €50. Ik heb er geen Loconet bij, (nog) geen problemen
3. Hangt er vanaf wat je wilt. Zet op een rijtje wat je belangrijke punten zijn, en vink bij de alternatieven die je hebt af op welke punten ze aan je eisen voldoen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter
Hi,
De Multi-Maus werkt niet en heeft geen LocoNet. De Multi-Maus werkt met het XPressNet, en dat is heel iets anders.
Het Mobile station werkt inderdaad niet met of via de computer, daar is geen interface voor verkrijgbaar.
Als je met LocoNet wil werken, dan is een Intellibox een optie of de Fleischmann Profi-Boss.
Mvg
Wim.
De Multi-Maus werkt niet en heeft geen LocoNet. De Multi-Maus werkt met het XPressNet, en dat is heel iets anders.
Het Mobile station werkt inderdaad niet met of via de computer, daar is geen interface voor verkrijgbaar.
Als je met LocoNet wil werken, dan is een Intellibox een optie of de Fleischmann Profi-Boss.
Mvg
Wim.
Die is er ondertussen wel van Startz, maar dan rij je met een Selectrix bus.Wim Ros schreef:Hi,
Groet,
Theo
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Hi Wim, kun jij voor ons aangeven wanneer Loconet wel en niet nodig/gewenst is? Wat zijn de belangrijkste voordelen boven andere protocollen?Wim Ros schreef:De Multi-Maus werkt niet en heeft geen LocoNet. De Multi-Maus werkt met het XPressNet, en dat is heel iets anders.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter
Hallo Wim.Wim Ros schreef:Hi,
Mvg
Wim.
Ik maakte inderdaad een vergissing.
Zijn de interfaces van XPressNet nog te leveren. (of maak ik nu weer een vergissing met Loconet)?
En zo ja, wat zijn daar de prijzen dan van?
(Jij stond toch aan de wieg, van dit interface?)
M.vr.gr.
Theo de Kramer
-
Onderwerp starter
Steven, wat moet ik nu met zo'n vraag?shoven schreef:Hi Wim, kun jij voor ons aangeven wanneer Loconet wel en niet nodig/gewenst is? Wat zijn de belangrijkste voordelen boven andere protocollen?Wim Ros schreef:De Multi-Maus werkt niet en heeft geen LocoNet. De Multi-Maus werkt met het XPressNet, en dat is heel iets anders.
Mvg
Wim.
-
Onderwerp starter
theo2345 schreef:
Zijn de interfaces van XPressNet nog te leveren. En zo ja, wat zijn daar de prijzen dan van?
(Jij stond toch aan de wieg, van dit interface?)
M.vr.gr.
Theo de Kramer
Theo, kijk op mijn website, dat weet je alles.
Mvg
Wim.
Beantwoorden natuurlijk.Wim Ros schreef:Steven, wat moet ik nu met zo'n vraag?
Anders gesteld: wat is het voordeel om Loconet te hebben (dus meer geld uit te geven) ipv een MM met Xpressnet?
Leek me handig om te weten voor iemand die een keus moet maken, zoals Theo.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter
Geen!
Je hebt nu ook een bussysteem, en dat heeft als naam XPressNet.
Is niet zo uitgebreid als b.v. LocoNet, maar je kunt hier prima mee uit de voeten.
Mvg
Wim.
Je hebt nu ook een bussysteem, en dat heeft als naam XPressNet.
Is niet zo uitgebreid als b.v. LocoNet, maar je kunt hier prima mee uit de voeten.
Mvg
Wim.