Ad schreef:
Nee Wim, je meterkast is afgezekerd tot 16A (afhankelijk van de toegepaste automaat of smeldveiligheid) en daarvoor zit weer een hoofdzekering van bijv 40A
De booster heeft een kortsluitbeveiling op 3,5A, dat is wat ik schreef en zeg. Of daar voor net zoals thuis veel meer voor zit maakt niet uit. In dit geval zal de kortsluitbeveiliging van de trafo zelf niet aanspreken. Verder smelten wij geen isolatie, dus ook geen smeltveiligheid.
Het filmpje op YouTube bekeken.
Is het niet makkelijker als je de schroeven op de juiste plek heb gezet.
Dat je er een complete rails over legt en vast soldeert. En daarna de rails door slijpt op de overgang?
Dan weet je zeker dat die recht ligt?
Of zie ik dat verkeert?
Nu boven op het frame nog een plaat leggen waar we en lus op plaatsen van rails zodat we het schaduwstation en helix kunnen testen met koploper.
Werkt als goed....dan gaan we pas verder bouwen.
mvg Ronald
Bijlagen
20170501_150814_zpsp0vxzcbs (Small).JPG (105.56 KiB) 4185 keer bekeken
20170501_150758_zps25tj0txj (Small).JPG (98.77 KiB) 4185 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ronaldp op 07 sep 2017 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartafstand voor peco geldt 28mm, die waarde van juist gebaseerd op minitrix en fleischmann maten. En als je de normen opzoekt van het grootspoor dan kun je zelf heel makkelijk omrekenen. En dan zul je zien dat 28mm zelfs nog te ver uit elkaar is. Maar krapper is niet aan te raden. Bovenleiding boeit niks. Masten plaats je toch zelf
Ben de helix aan het uit testen.
De helix is verdeeld in diverse blokken.
De treinen stoppen heel langzaam in de blokken en rijden heel rustig weg.
Hoe kan je in koploper aan geven dat de treinen wel sneller op snelheid komen in een blok?
Nu wil er wel eens een treintje stil staan.
Geef je hem een tikje gaat de rijden.
Bij Aanvulling Blokgegevens kun je per blok aangeven of er Netjes geremd en/og Netjes opgetrokken moet worden. Zet je deze uit dan gaat hij gelijk naar de maximum toegestane snelheid.
Maar schoonmaken van de baan helpt ook
maak trein types aan, wijs in onderhoud locomotieven een trein type aan deze locomotief. in onderhoud trein types kan je aangeven hoe snel een treintype remt en optrekt. is iets makkelijker als Jos zijn oplossing
Maurits71 schreef:maak trein types aan, wijs in onderhoud locomotieven een trein type aan deze locomotief. in onderhoud trein types kan je aangeven hoe snel een treintype remt en optrekt. is iets makkelijker als Jos zijn oplossing
Maar dan doe je dat toch voor alle blokken?
Wil het sneller op trekken alleen in de helix?
Heb het gedaan op Jos zijn manier.
-leer remmen vinkje laten staan.
-netjes remmen vinkje laten staan
-Netjes optrekken vinkje weg gehaald.
Snelheid in helix op 45 km gezet.
Werkt goed nu.
Anders in treintype/bloktype in gegevens per blok
Ik heb ook de blokken inhetspiraal de ntype spiraal (op) gegeven
en dan in de spiraal ietssneller laten rijden en optrekken
Ben me schaduwstation en helix aan het testen.
Alleen loop ik nu tegen een klein probleempje aan in koploper.
Krijg steeds een spookmelding in koploper.
Dit komt omdat me wagonnen geen verlichting hebben.
Alleen de laatste wagon heeft sluit verlichting.En daardoor krijg ik steeds spookmeldingen.
Dit heb ik voor nood op gelost door de tijd van spookmeldingen te vergroten.
Maar zoek nu een manier om alle wagons te voor zien van weerstandjes.
Wat is makkelijker en bedrijf zekerder:
- weerstandjes over de wielen
- of weerstand lak.