Lemland schreef:SpoorfaNaat schreef:
ik word hier zo langzamerhand zo moe van.....al die negativiteit op mijn baan.
alles past gewoon op zolder, heb het meerdere keren gepast.
en ja het PAST...
ik heb bijna de neiging om gewoon te stoppen hier met posten....maar omdat er wel mensen zijn die positief reageren.
dat ik voor die mensen wel post...
Even mijn mening tussendoor: ik vind de post van Freddy voor de helft juist heel positief over je constructie. Alleen maakt hij & anderen (waaronder ik) zich zorgen over de bereikbaarheid. Het zal allemaal best passen, maar met zo weinig ruimte heb je letterlijk en figuurlijk te weinig speelruimte. Bedenk dat niemand hier kritiek geeft om je te plagen maar alleen om je te behoeden voor mogelijke bouwproblemen. En als je die prachtige constructie moet afbreken omdat het toch niet werkbaar is, is dat doodzonde. Daar wil men je gewoon voor behoeden.
Ik geniet overigens van je foto's en verslagen, lees graag verder en hoop dat ik het qua bereikbaarheid inderdaad helemaal mis heb
Bart
Spoorfanaat,
Bij deze woorden van Bart, wil ik me toch even aansluiten, en gebruiken om ff mijn punt iets meer neer te zetten dan in mijn vorige post.
ja die post was misschien ff wat kort door de boog, waardoor die bot overkwam, maar in alle drukte hier rond de verhuizing, weinig leestijd, laat staan schrijftijd, hoopte op die manier, mijn positieve blik op jouw werk, almede mijn negatieve blik (in de zin van, dat ik, net als vele anderen, bang ben dat je straks tegen een probleem aan gaat lopen, welke al velen eerder hebben ondervonden, waaronder ik zelf, en juist daarom niemand anders dat probleem zal gunnen.
Ik maak me gewoon zorgen over de bereikbaarheid van jouw niet zichbare delen, in de toekomst, zolang er nog geen strookje landschap opgeplakt is, zal het nog wel los lopen, maar daarna zijn we gewoon bang dat er toch eens een zware tegenslag voor je komt.
En juist dat zou zo jammer zijn, en extra jammer, omdat je op een prachtige manier de baan aan het opbouwen bent, kwa materiaal en bouwtechniek, niets dan lof, ziet er echt keurig uit.
Mijn verbazing en daardoor korte uitdrukking kwam ook eigenlijk, omdat ik vrij kort, voordat je de bouw van je project begon,
aangaf dat je toch voor 2 lagen zou gaan, waarbij je de 2 schaduwstations op 1 laag wou gaan bergen.
Dat vond ik een heel goed plan, omdat je daarmee tenminste een betere bereikbaarheid zou krijgen bij problemen als ontsporen of haperende locs. echter liet je die aanzienlijke verbetering in het plan direct daarna al weer varen.
Het zou zo jammer zijn, dat als je na maanden, zoniet jaren bouwen, er achter moet komen, dat je toch beter 1 laag minder had kunnen gebruiken, omdat je niet bij dat verrekte locje kunt komen, op het achterste spoor, omdat die nu net daar de geest heeft gegeven, of, nog erger, omdat een wissel defect gegaan is, en je nu maar 6cm de ruimte hebt om dat kreng in te gaan vervangen.
Ik wens je echt alle succes om tot een mooie baan te komen, en hoop van harte dat al de elende je bespaard blijft.
Mijn persoonlijk gevoel zegt nu eenmaal, less is more, zeker als je ruimte eerder less is dan more.
tis echt niet bedoeld om jouw werk de grond in te trappen, in tegendeel,
nogmaals alle respect, voor je baanplannen en jouw manier van bouwen, ik zou je een veel mooiere ruimte toewensen om het in te bouwen, want op dat gebied, als je net een 30 tot 50 cm meer hoogte kon pakken, zou ik de negatieve punten niet meer zien.
mvg
Freddy
PS.
en zit me net te bedenken, wil je toch graag dit plan uitwerken, overweeg dan een soort van modulaire stapelbouw.
constructiewerk gaat je wel goed af, dat kunnen we hier al duidelijk zien, probeer een systeem te bedenken dat je ook modules los boven elkaar kunt plaatsen, natuurlijk nog lastig om 2 modules uit te moeten nemen, als op onderste laag een probleem is, maar altijd beter dan te moeten klooien in z`n krappe ruimte.