Mini-diorama: Juliaberg, 60 x 60cm
Re: Mini-diorama: Juliaberg
Vandaag nog ff tijd gemaakt voor de eerste laagjes grondverf. Kwasten maar!
Onderzijde, op de plaats van die verdikking komt de rails van de lade. Van dit deel zal straks heel weinig zichtbaar zijn, want daar zit de la dus in, maar we willen graag alles helemaal netjes.
Rechts een schier eindeloze reeks pakjes en platen. Waaronder, die met dat ene gat, de deur voor de achterzijde. Net voor het vallen van de duisternis de eerste laagjes erop.
Bart
Onderzijde, op de plaats van die verdikking komt de rails van de lade. Van dit deel zal straks heel weinig zichtbaar zijn, want daar zit de la dus in, maar we willen graag alles helemaal netjes.
Rechts een schier eindeloze reeks pakjes en platen. Waaronder, die met dat ene gat, de deur voor de achterzijde. Net voor het vallen van de duisternis de eerste laagjes erop.
Bart
We willen een kast die dicht kan, ook als het snoer voor de stroomtoevoer uitgerold is (=in Lochem). Daarom maken we een uitsparing en om het netjes te maken voorzien we die van kraagjes. Dat doen we ook met het gat achter in de lade. Het gat is gezaagd:
De kraagjes zijn voor plaatmateriaal dat 18mm dik is, maar onze platen zijn 15 dik dus er moet wat af.
Morgen gaan we dit verder vlak vijlen. Alles wat je ziet gaat overigens donkergroen worden.
Bart en Julia
De kraagjes zijn voor plaatmateriaal dat 18mm dik is, maar onze platen zijn 15 dik dus er moet wat af.
Morgen gaan we dit verder vlak vijlen. Alles wat je ziet gaat overigens donkergroen worden.
Bart en Julia
De mouwen worden opgestroopt, want we gaan verven!
Roeren.
En kwasten maar!
Nu staat het allemaal te drogen in de tuin, goed bewaakt.
Morgen gaan we schuren maar omdat de standaard schuurblokjes nogal fors zijn voor 8-jarige handen, hebben we twee kleinere blokjes gezaagd.
Julia en Bart
Roeren.
En kwasten maar!
Nu staat het allemaal te drogen in de tuin, goed bewaakt.
Morgen gaan we schuren maar omdat de standaard schuurblokjes nogal fors zijn voor 8-jarige handen, hebben we twee kleinere blokjes gezaagd.
Julia en Bart
Goed bezig,
ziet er netjes uit, maar gaat wel veel tijd zitten he, in al die baantjes bouwen, met 2 projecten denk ik dat de tuin ook dit jaar moet wachten
mvg
Freddy
ziet er netjes uit, maar gaat wel veel tijd zitten he, in al die baantjes bouwen, met 2 projecten denk ik dat de tuin ook dit jaar moet wachten
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Haha! Je fotografeert als een trotse vader! En met recht hoor!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Da's waar Maarten, dat waren wel heel veel Julia plaatjes dit keer. Punt is dat ik dat bij de start van Lemland, toen Lem zo oud was als Julia nu, domweg vergeten ben. Toen maakte ik vooral plaatjes om de voortgang vast te leggen. Achteraf gezien hed ik wel meer plaatjes willen hebben van een knutselende Lem. Later ben ik ook bouwprocessen gaan fotograveren en weer later heb ik ook meer aandacht gekregen voor Lem en Julia.
Met als gevolg wel heel veel saaie how-to-foto's en portretten
Bart
Met als gevolg wel heel veel saaie how-to-foto's en portretten
Bart
Het is zo leuk op de hoogte te blijven van de voortgang. En Julia is heel serieus bezig.
Julia is een heel vrolijk meisje, maar als ze met een klusje bezig is, kijkt ze super serieus. Maar dat geldt ook voor mij (en Lem).
Bart
Bart
Extra hulp bij het verven vandaag, Florien is erg goed in netjes schilderen en heeft Julia en mij een stoomcursus verven gegeven...
Op z'n kop
Het eerste laagje zit er op. Lade:
Klepjes en frees.
Achterdeur.
Nu staat het allemaal te drogen, straks weer verder.
Bart, Julia en Florien
Op z'n kop
Het eerste laagje zit er op. Lade:
Klepjes en frees.
Achterdeur.
Nu staat het allemaal te drogen, straks weer verder.
Bart, Julia en Florien
Wie zei dat treintjes geen gezinsactiviteit kon zijn
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Verschrikkelijk leuk om jullie zo bezig te zien.
Geweldig dat Julia zo heerlijk knutselt.
Geef haar maar een schouderklopje.
En veel succes samen met het project.
Geweldig dat Julia zo heerlijk knutselt.
Geef haar maar een schouderklopje.
En veel succes samen met het project.
Dank allemaal!
Vandaag is de lade nogmaals in een groen laagje gezet en de bodemplaat ook. Nog een paar verfmomenten en dan kan het eerste deel van de kast inelkaar. Ondertussen ook 0,5 mm optic fiber gekocht voor een nieuwe projectje voor Juliaberg, andere onderdelen ervan hebben we al ruim een jaar geleden gekregen van MartinB en gaan we eindelijk inzetten.
Bart
Vandaag is de lade nogmaals in een groen laagje gezet en de bodemplaat ook. Nog een paar verfmomenten en dan kan het eerste deel van de kast inelkaar. Ondertussen ook 0,5 mm optic fiber gekocht voor een nieuwe projectje voor Juliaberg, andere onderdelen ervan hebben we al ruim een jaar geleden gekregen van MartinB en gaan we eindelijk inzetten.
Bart
Vandaag is er nog meer rails gemonteerd. Rails voor de la!
Daarna, om te passen, de onderplaat er tussen geschroefd en als hij er dan toch zo mooi vast zit, dan ook maar meteen de voetjes eronder!
En de lade gepast:
Dit is de achterzijde, als de lade dicht is. Dit is de ruimte die dan overblijft en waar tijdens transport straks de voedingskabel in zit. Daarom zit ook die uitsparing daar. Ervoor ligt het plankje dat later de klep wordt van deze ruimte.
Links het uiteinde van de rails en in de achterwand van de lade zie je het doorvoergat voor alle draden van en naar de trafo en het schakelbord.
De zijkant met een proefplaatsing van het handvat. Dat kan nog niet definitief vast want de zijkanten krijgen nog een extra laag groen binnenkort.
Bart & Julia
Daarna, om te passen, de onderplaat er tussen geschroefd en als hij er dan toch zo mooi vast zit, dan ook maar meteen de voetjes eronder!
En de lade gepast:
Dit is de achterzijde, als de lade dicht is. Dit is de ruimte die dan overblijft en waar tijdens transport straks de voedingskabel in zit. Daarom zit ook die uitsparing daar. Ervoor ligt het plankje dat later de klep wordt van deze ruimte.
Links het uiteinde van de rails en in de achterwand van de lade zie je het doorvoergat voor alle draden van en naar de trafo en het schakelbord.
De zijkant met een proefplaatsing van het handvat. Dat kan nog niet definitief vast want de zijkanten krijgen nog een extra laag groen binnenkort.
Bart & Julia
Julia kan zo bij Ikea aan de slag
Het blijft leuk de vorderingen te volgen. Succes, Julia, het wordt steeds mooier.
Groet,
Jan
Het blijft leuk de vorderingen te volgen. Succes, Julia, het wordt steeds mooier.
Groet,
Jan
Vanmiddag even een nieuw groen laagje op een aantal onderdelen geverfd. Op de onderzijde van de lade en de binnenkant van een aantal deuren en klepjes. En het dak van de kast:
Alles staat nu in de werkkamer te drogen (en te meuren) want hier is het inmiddels bewolkt.
Bart
Alles staat nu in de werkkamer te drogen (en te meuren) want hier is het inmiddels bewolkt.
Bart
Ik wou al zeggen, waar haal je dat zonnetje vandaan? Hier is net een hele klets regen naar beneden gekomen... Maar, goed bezig weer! Oh ja, acryl-verf stinkt een stuk minder.
Groeten,
Maarten
Maarten
Julia,
Heb je gisteren toevallig gekeken naar de uitzending van "De Reünie" met oud-leerlingen van de meubelmakersvakschool? Jij kunt zo examen doen daar!
Het blijft ontzettend leuk je vorderingen te volgen. Het wordt heel erg mooi. Tot ziens in Lochem, we komen kijken.
Groet,
Jan
Heb je gisteren toevallig gekeken naar de uitzending van "De Reünie" met oud-leerlingen van de meubelmakersvakschool? Jij kunt zo examen doen daar!
Het blijft ontzettend leuk je vorderingen te volgen. Het wordt heel erg mooi. Tot ziens in Lochem, we komen kijken.
Groet,
Jan
-
Dit ziet er al heel goed uit Julia! Ik kan niet wachten op het eind resultaat!
Ik blijf de bouw volgen.
Ik blijf de bouw volgen.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Vandaag een uurtje geklust. Handvatten gemonteerd. Voorzijde van de schotel:
Achterkant. Die is 6 mm diep, maar voor het gemak is er gewoon een gat in de zijwand gezaagd.
Gemonteerd, zo ziet dat er aan de achterkant uit.
Voorkant. De 10 schroefjes krijgen allemaal een zwart dopje later.
De la in de kast, met haakjes om de voorkant vast te maken.
Gemonteerd. Trafo's en schuim er in om te laten zien aan de visite morgen.
En zo ziet de lade eruit als de la dicht is, het sluit mooi strak aan bij de rand.
En die visite? Die is voor Julia's verjaardag morgen.
Bart
Achterkant. Die is 6 mm diep, maar voor het gemak is er gewoon een gat in de zijwand gezaagd.
Gemonteerd, zo ziet dat er aan de achterkant uit.
Voorkant. De 10 schroefjes krijgen allemaal een zwart dopje later.
De la in de kast, met haakjes om de voorkant vast te maken.
Gemonteerd. Trafo's en schuim er in om te laten zien aan de visite morgen.
En zo ziet de lade eruit als de la dicht is, het sluit mooi strak aan bij de rand.
En die visite? Die is voor Julia's verjaardag morgen.
Bart
Alvast van harte gefeliciteerd.
Het wordt steeds mooier.
Groeten,
Patrick
Het wordt steeds mooier.
Groeten,
Patrick
-
Beste Julia,
Wat mooi wordt het allemaal!
Je bent erg handig met al dat gereedschap, leuk hoor!
Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Gefeliciteerd met je verjaardag!
Groet,
Arjan
Wat mooi wordt het allemaal!
Je bent erg handig met al dat gereedschap, leuk hoor!
Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Gefeliciteerd met je verjaardag!
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Dank! Ik zal haar straks weer laten meelezen als ik thuis ben, dan is het ook (trein)cadeautjes-tijd!
Bart
Bart