Backeramm am Rhein
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Backeramm am Rhein
Damn je moet echt drie keer kijken voordat je Door hebt dat het model is. ...... nice bro
Re: Backeramm am Rhein
""""Damn je moet echt drie keer kijken voordat je Door hebt dat het model is. ...... """"
En dan nog eens je ogen uitwrijven....
Ook het "Preiser" camera perspectief doet nog een duit in het zakje.
Schitterend, Jeroen!
En dan nog eens je ogen uitwrijven....
Ook het "Preiser" camera perspectief doet nog een duit in het zakje.
Schitterend, Jeroen!
Groet van Frank
Re: Backeramm am Rhein
Weer super foto's Jeroen!
En ik ben het met je eens, in een flauwe bocht het station door is een prachtig plaatje.
NB dat jij in een kwartiertje alles buiten hebt staan vind ik een enorme prestatie, dat lukt mij niet
En ik ben het met je eens, in een flauwe bocht het station door is een prachtig plaatje.
NB dat jij in een kwartiertje alles buiten hebt staan vind ik een enorme prestatie, dat lukt mij niet
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Backeramm am Rhein
Prachtig! Alsof ik zelf weer in het echte Assmanshausen sta! Ik moet nog een vakantie boeken. Misschien toch maar weer een lang weekend naar de Rhein...
En inderdaad, het station in een flauwe boog ziet er geweldig uit!
Groet, Wim
En inderdaad, het station in een flauwe boog ziet er geweldig uit!
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Backeramm am Rhein
Dat zijn inderdaad weer hele mooie foto's.
Buitenfoto's zijn inderdaad geweldig.
Groeten,
William
Buitenfoto's zijn inderdaad geweldig.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
-
- Kleinserie/Commercieel
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 09 feb 2011 21:51
-
- Berichten: 3208
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Backeramm am Rhein
Hallo Jeroen,
Wat een collectie foto's heb je weer gepost.
De eerste en de laatste zijn voor mij het mooist.
Lekker door gaan zo, maar wel nauwkeurig blijven werken ook al is je snelheid hoog
mvrgr Bob
Wat een collectie foto's heb je weer gepost.
De eerste en de laatste zijn voor mij het mooist.
Lekker door gaan zo, maar wel nauwkeurig blijven werken ook al is je snelheid hoog
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Backeramm am Rhein
Nou boys, wat een enthousiaste reacties. Om verlegen van te worden.
De baan heeft inmiddels alweer een paar keer buiten gestaan, en draait steeds beter. De treinen worden steeds langer en je merkt dat bepaalde lok-sleep combinaties favoriet zijn. Trix-loks zijn altijd sterk, de oudere Fleischmanns ook. De 139, dat ouwe gare hok, sleurt met een helling in het terras (hopelijk is Lochem egaler) ook zonder teveel moeite 20 kolenwagons door de spiraal heen. De 151, daar kun je ongeveer achter hangen wat je maar wil. Übersterk ding dat.
Vandaag even geen foto's. Het weer laat het wat af weten, maar ook heb ik normaliter wel een vrijwilliger nodig om de boel buiten te zetten. @Harry: ja, in een kwartiertje heb je het buiten staan, maar het duurt een nog wel een kwartier voordat je de boel echt rijdend hebt.
Gisteravond heb ik een klusje aangegrepen waar ik vandaag mee verder ga. En gisteren ben ik niet zonder succes in m'n bed gedoken. De eerste Littfinski seinmodule is ingeleerd met de seintjes die al weer een paar weken op de kast liggen hier. Vanwege de constructie van de baan maak ik wat ruimte vrij op de tafel, sluit de seinen direct op die decoder aan en leer het ding met de ECoS de juiste seinbeelden en de adressen. Dat schrijf ik op de decoder en haal de zooi dan weer uit elkaar. Het plan is om dan (vandaag) de seinen op de baan in te bouwen aan wat kroonsteentjes terplekke. En dan trek ik de draden tussen de kroonsteentjes onder het sein en de decoder.
Nog een kleine tip of waarschuwing: bouw je net zoals ik, dus dat je al servo's en printjes en weet ik veel onder de baan hebt hangen en je gaat met de boormachine aan de gang voor bovenleiding of seinen, controleer dan goed of je niet met dat lompe ding dwars door je printen of servo's gaat. Nee, ik heb nog niks gemold zo, maar ik kwam er laatst wel achter dat ik het niet controleerde en het gelukkig nog goed ging.
Naja, genoeg gezeverd. Even geen foto's vandaag, maar even noeste arbeid aan de baan.....
J.
De baan heeft inmiddels alweer een paar keer buiten gestaan, en draait steeds beter. De treinen worden steeds langer en je merkt dat bepaalde lok-sleep combinaties favoriet zijn. Trix-loks zijn altijd sterk, de oudere Fleischmanns ook. De 139, dat ouwe gare hok, sleurt met een helling in het terras (hopelijk is Lochem egaler) ook zonder teveel moeite 20 kolenwagons door de spiraal heen. De 151, daar kun je ongeveer achter hangen wat je maar wil. Übersterk ding dat.
Vandaag even geen foto's. Het weer laat het wat af weten, maar ook heb ik normaliter wel een vrijwilliger nodig om de boel buiten te zetten. @Harry: ja, in een kwartiertje heb je het buiten staan, maar het duurt een nog wel een kwartier voordat je de boel echt rijdend hebt.
Dat zijn dé complimenten natuurlijk. Hier was het me ook om te doen, Wim. Uiteraard heb ik veel concessies moeten doen, maar het gaat me altijd om de sfeer die iets uitstraalt. Vooral de slinger die de trein maakt voordat ie ('northbound') maakt voordat ie de overweg over dendert is leuk om te zien. Dat effect wordt maximaal versterkt door de vrij lange treinen waar ik graag mee rijd.Wim H schreef:Prachtig! Alsof ik zelf weer in het echte Assmanshausen sta! Ik moet nog een vakantie boeken. Misschien toch maar weer een lang weekend naar de Rhein...
En inderdaad, het station in een flauwe boog ziet er geweldig uit!
Groet, Wim
Gisteravond heb ik een klusje aangegrepen waar ik vandaag mee verder ga. En gisteren ben ik niet zonder succes in m'n bed gedoken. De eerste Littfinski seinmodule is ingeleerd met de seintjes die al weer een paar weken op de kast liggen hier. Vanwege de constructie van de baan maak ik wat ruimte vrij op de tafel, sluit de seinen direct op die decoder aan en leer het ding met de ECoS de juiste seinbeelden en de adressen. Dat schrijf ik op de decoder en haal de zooi dan weer uit elkaar. Het plan is om dan (vandaag) de seinen op de baan in te bouwen aan wat kroonsteentjes terplekke. En dan trek ik de draden tussen de kroonsteentjes onder het sein en de decoder.
Nog een kleine tip of waarschuwing: bouw je net zoals ik, dus dat je al servo's en printjes en weet ik veel onder de baan hebt hangen en je gaat met de boormachine aan de gang voor bovenleiding of seinen, controleer dan goed of je niet met dat lompe ding dwars door je printen of servo's gaat. Nee, ik heb nog niks gemold zo, maar ik kwam er laatst wel achter dat ik het niet controleerde en het gelukkig nog goed ging.
Naja, genoeg gezeverd. Even geen foto's vandaag, maar even noeste arbeid aan de baan.....
J.
Re: Backeramm am Rhein
Gaaf Herr J,
Kan niet wachten tot de eerste foto's met de seinen verschijnen
Ik wacht rustig af met al dat moois
Mvg,
Ad
Kan niet wachten tot de eerste foto's met de seinen verschijnen
Ik wacht rustig af met al dat moois
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Backeramm am Rhein
De eerste twee seinen staan op de (rots)module. Ze zijn getest, ook in Koploper, en nu dus aangesloten op de decoder. Mijn strooidienst vandaag ging niet door, dus dan gaan we de rest ook maar plaatsen en aansluiten.
Het inrijsein aan de denkbeeldige zuidkant van het station. Het moest op een kleine verhoging van klei, is geschilderd en is van een letter en wat weathering voorzien. De draden kwamen natuurlijk direct boven de 'tunnelbovenleiding' uit, maar vormden geen probleem . Wat ik maar wil zeggen is: there ain't no such thing as plug&play.
Aan dezelfde decoder, en wat makkelijker met alles was dit voorsein...
...met ook een betonnnen voetje, gemaakt van klei.
Verder klooien maar weer. Het is niet het leukste werk, maar als straks alles werkt en de juiste seinbeelden ook door de laptop worden gegenereerd, dan is dat weer een dimensie erbij natuurlijk.
J.
Het inrijsein aan de denkbeeldige zuidkant van het station. Het moest op een kleine verhoging van klei, is geschilderd en is van een letter en wat weathering voorzien. De draden kwamen natuurlijk direct boven de 'tunnelbovenleiding' uit, maar vormden geen probleem . Wat ik maar wil zeggen is: there ain't no such thing as plug&play.
Aan dezelfde decoder, en wat makkelijker met alles was dit voorsein...
...met ook een betonnnen voetje, gemaakt van klei.
Verder klooien maar weer. Het is niet het leukste werk, maar als straks alles werkt en de juiste seinbeelden ook door de laptop worden gegenereerd, dan is dat weer een dimensie erbij natuurlijk.
J.
Re: Backeramm am Rhein
machtig weer maat
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Backeramm am Rhein
Maar eh. Wel ff met de lampies aan fotograferen volgende keer
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Backeramm am Rhein
Jahaaa...makker. Eerst FF de decoder aan het centrale net hangen, en dan de module aan de ECoS en voeding en dán.....dan krijg je je foto met lampies.
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Backeramm am Rhein
alleen Grolsch Martin, dat weet je he
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
- Locatie: Enschede
Re: Backeramm am Rhein
Jeroen, die seinen van Viessmann zijn dat bouw pakket of kant en klaar
Ik zelf ben op het moment met die zelf bouw seinen bezig.
Gr Wim
Ik zelf ben op het moment met die zelf bouw seinen bezig.
Gr Wim
Re: Backeramm am Rhein
Hey harrie, ik heb tijd tekort over het algemeen....maar alles is te koop. Kratjes pils, Audi's R8, you name it!inhuren
Maar, Freddy kent mijn voorkeur als het gaat om gerstenat! BTW, Freddy, kan ik Boppard al de container in donderen? ?
@Wim,
Nee, ik heb nog één bouwpakketje van Vriend Ronnieboy liggen, die ga ik wellicht vanavond nog in elkaar flansen. De meer ingewikkelde seinen.....daar begin ik nog niet aan. Ik heb wel een fantastisch adresje gekregen van iemand waar je de Viessmann seinen kunt bestellen. Ook op Martin D.'s webshop staat af en toe wat, daar heb ik er ook wat vandaan. Plus een custombuilt one. Maar die komt dan nu ein-de-lijk op de foto.
We hebben een mijlpaal. De meeste seinen staan. De belangrijkste staan. En die werken ook. Yes! Er is niks als 'even de seinen aansluiten'. Mits je dat een beetje netjes wil doen, that is. Ik ben met een paar van die dingen toch twee middagen bezig geweest. Het moet namelijk netjes en gedegen gebeuren en je werkt vanaf de grond boven je hoofd met al die klotedraadjes. Ik ben extreem blij dat ik de seinen en de decoders eerst getest en ingeleerd hebt, gewoon aan de eettafel, voordat ik ze inbouwde.
Dan nu mijn trots. All the credits for Domburg Train Support! Heuh, toch gewoon een voorseintje...?
Jaha, maar mét herhalingsteken. Een ieniemieniechinatownfrutseldetutLEDje die ik heb bijgewerkt met wat zwarte verf. Het resultaat: exáct zoals ik het wilde. Martin, vriend, bedankt!
De rest, daar komt ook al leven in....
Effe stoppen met die Taurus.....
Speciaal voor Roberto; nu met licht. Al deze seinen zijn ook al te bedienen in Koploper, dus ik verwacht bij de volgende rijsessie (deze week nog...??!!) ook gewoon functionele seinen. Gaaf toch? Kan niet wachten....
Effe klein afsluitend fotootje nog. Eerst happen nu! Hatséeee!
J.
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Backeramm am Rhein
Hey ja Martin, dat kun je wel zeggen. Het is een LEDje van niks en dan moet je nog weten waar het voor is ook maar ik wilde het plaatje zó en dat heb ik nu. Helemaal top dus.
Als ik met seinen bezig ga dan betekent dat weer veel en moeizaam op de grond zitten tussen rokende soldeerbouten, afgeknipte tie-wraps, draadklemmen-met-spijker, en allerhande zaken waar je je aan kunt verwonden. Oja, je stoot nog eens 100 x je kop tegen het frame. Op zo'n moment denk ik: heeft iedereen dat nou? Of denk ik: dat hebben de Joseph Brandl's vast niet. Of lijkt dat alleen zo? Zijn werkplek is echter vast niet zo 'ingericht' als die van mij:
Naja, terzake. We zijn dus wel even mooi klaar met die seinen. De laatste module en de laatste seinen moeten onder de volgende module komen en die staat even in mijn Jamhouse. Het is nog een houten frame met wat rails erop. Binnenkort maar bergen bouwen dan maar weer! Nu het klaar is met de seinen voorlopig werd het weer tijd voor wat echte modelbouw.
Zo ben ik ook begonnen met het verven van de bovenleiding. Ik was twee lantaarns aan het schilderen en ik hield nog wat verf over.....zonde om weg te spoelen, dus de eerste draden maar aangepakt. Je ziet direct verschil (en je ziet de draden zelf ook lastiger tegen de achtergrond... ) en het knapt direct op vind ik zelf.
Zeker tegen een achtergrond. Ik heb de panto's van die testlok ook even meegepakt. Die waren ook zo akelig glimmend.....
Tevens komt er pal naast de drukke weg ook een cafébierschnitzel-ding. Daar ga ik zo direct even verder mee, want het terrasje krijgt uiteraard wat aankleding. Ook kan ik dan verder met groenen en moet ik het stationsgebouw colorwise nog eens aanpakken. Fukkerduk, nu ik erover nadenk moet ik mijn printer van nieuwe inkt voorzien vanwege de broodnodige decals die nog op dat gebouw moeten. Drukdrukdruk.....
Okay, en durch! Morgen mooi weer.....de boel mag wel naar buiten lijkt me voor foto's-in-de-zon-met-seinen! Ben zeer benieuwd!
J.
Als ik met seinen bezig ga dan betekent dat weer veel en moeizaam op de grond zitten tussen rokende soldeerbouten, afgeknipte tie-wraps, draadklemmen-met-spijker, en allerhande zaken waar je je aan kunt verwonden. Oja, je stoot nog eens 100 x je kop tegen het frame. Op zo'n moment denk ik: heeft iedereen dat nou? Of denk ik: dat hebben de Joseph Brandl's vast niet. Of lijkt dat alleen zo? Zijn werkplek is echter vast niet zo 'ingericht' als die van mij:
Naja, terzake. We zijn dus wel even mooi klaar met die seinen. De laatste module en de laatste seinen moeten onder de volgende module komen en die staat even in mijn Jamhouse. Het is nog een houten frame met wat rails erop. Binnenkort maar bergen bouwen dan maar weer! Nu het klaar is met de seinen voorlopig werd het weer tijd voor wat echte modelbouw.
Zo ben ik ook begonnen met het verven van de bovenleiding. Ik was twee lantaarns aan het schilderen en ik hield nog wat verf over.....zonde om weg te spoelen, dus de eerste draden maar aangepakt. Je ziet direct verschil (en je ziet de draden zelf ook lastiger tegen de achtergrond... ) en het knapt direct op vind ik zelf.
Zeker tegen een achtergrond. Ik heb de panto's van die testlok ook even meegepakt. Die waren ook zo akelig glimmend.....
Tevens komt er pal naast de drukke weg ook een cafébierschnitzel-ding. Daar ga ik zo direct even verder mee, want het terrasje krijgt uiteraard wat aankleding. Ook kan ik dan verder met groenen en moet ik het stationsgebouw colorwise nog eens aanpakken. Fukkerduk, nu ik erover nadenk moet ik mijn printer van nieuwe inkt voorzien vanwege de broodnodige decals die nog op dat gebouw moeten. Drukdrukdruk.....
Okay, en durch! Morgen mooi weer.....de boel mag wel naar buiten lijkt me voor foto's-in-de-zon-met-seinen! Ben zeer benieuwd!
J.
Re: Backeramm am Rhein
super mate
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Backeramm am Rhein
Ha Jeroen,
Die bovenleiding is inderdaad flink opgeknapt. Eerlijk gezegd vind ik die dikke draden maar niks in spoor N, maar zo vallen ze aanzienlijk minder op. Maar ik begrijp dat ze bij jou niet functioneel zijn? Is niet nodig met digitale aansturing zeker? Je ziet, ik ben een digibeet (en hoop dat nog lang te blijven).
Die bovenleiding is inderdaad flink opgeknapt. Eerlijk gezegd vind ik die dikke draden maar niks in spoor N, maar zo vallen ze aanzienlijk minder op. Maar ik begrijp dat ze bij jou niet functioneel zijn? Is niet nodig met digitale aansturing zeker? Je ziet, ik ben een digibeet (en hoop dat nog lang te blijven).
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Backeramm am Rhein
Harry,
Tja, ik zou zeggen: je weet niet wat je mist. Ik was ook jouw mening toegedaan, alweer zo'n 10 jaar geleden. Ik dacht ook:"niks voor mij, duur, te moeilijk, duurduur, veel draadjes, geen zin om om te bouwen, te duur om te laten ombouwen, snap er toch geen reet van, duurduurduur, etc. ". Laat stáán rijden met een PC. Daarvoor ga je toch juist met treintjes spelen, opdat je geen PC meer aanraakt. Toch?
Nou nee. Ik zou het echt absoluut nog eens overwegen. En juist met zo'n mooi stuk baan als jij hebt geconstrueerd. Digitaal rijden an sich moet je gewoon zien als een luxe treinbesturing. Alles rijdt vanaf het moment dat het digitaal is véél mooier, het licht blijft aan staan en noem maar op. Duur? Valt mee. Als je alles zelf wilt doen, kan het al met zo'n beetje 100 EUR, incluis een decoder voor je eerste digitale lok. Naja, daar zijn hier 100 draadjes over op het N-spoorforum. En nog 500miljoenmiljard op het forum dat zowel Belgïe, Nederland als Luxemburg omvat . Die kunnen je ook alles vertellen over 'licht aan laten staan met een analoge baan'. Ik ben geen digitaal- of electronicsexpert dus laat maarrrrrr..... Ik kan je wel vertellen dat met de relatief simpele banen die ik maak ik dat digitale echt een genot vind.
De draden zijn inderdaad opgeknapt zo. Ze zijn natuurlijk nog even dik, maar ze vallen voor het oog veel minder op, en daar gaat het allemaal om. De draden zijn puur esthetisch, want -inderdaad- komt de spanning e.d. gewoon uit de rails. Voor mij staat een e-lok niet als er geen draden boven hangen. That's it. En dit is een goede middenweg, die Viessmann bovenleiding.
Oh fuk, ik had nog wat foto's. Vandaag me maar weer even druk gemaakt met wat scenery. Ik wil wat dat betreft eigenlijk nog wel een uurtje door vanaf nu, dus ik hou het wat kort met wat plaatjes.
Het bierhuis krijgt alvast wat aankleding. Bankjes en betegeling van Markenburg (=mooi) en poppetjes uit Hiroshima/Nagasaki/Tsjernobyl (=niet mooi). Daar moet ik echt even wat aan doen zeg....gadver, wat lelijk.
Van verder af gaat het nog wel. Klein likje verf. Maar ja, wat wil je ook....zoveel poppetjes voor een tientje.
Een klusje voordat ik verder kan met groenen was de broodnodige weathering van het stationsgebouw dat, hoe raadt u het zo, allang niet meer in gebruik is. Gewoon met poedertjes en wat water beetje knoeien.
En het dak natuurlijk....dat gaan we nog genoeg zien als mensen.....
Allright. Voor het praktisch nut moet ik eigenlijk gewoon verder knutselen. Voor de lol en om gebruik te maken van het mooie weer wil ik morgen eigenlijk de boel naar buiten hebben . Daar ga ik nog maar eens over nadenken.....
Grtz,
J.
Tja, ik zou zeggen: je weet niet wat je mist. Ik was ook jouw mening toegedaan, alweer zo'n 10 jaar geleden. Ik dacht ook:"niks voor mij, duur, te moeilijk, duurduur, veel draadjes, geen zin om om te bouwen, te duur om te laten ombouwen, snap er toch geen reet van, duurduurduur, etc. ". Laat stáán rijden met een PC. Daarvoor ga je toch juist met treintjes spelen, opdat je geen PC meer aanraakt. Toch?
Nou nee. Ik zou het echt absoluut nog eens overwegen. En juist met zo'n mooi stuk baan als jij hebt geconstrueerd. Digitaal rijden an sich moet je gewoon zien als een luxe treinbesturing. Alles rijdt vanaf het moment dat het digitaal is véél mooier, het licht blijft aan staan en noem maar op. Duur? Valt mee. Als je alles zelf wilt doen, kan het al met zo'n beetje 100 EUR, incluis een decoder voor je eerste digitale lok. Naja, daar zijn hier 100 draadjes over op het N-spoorforum. En nog 500miljoenmiljard op het forum dat zowel Belgïe, Nederland als Luxemburg omvat . Die kunnen je ook alles vertellen over 'licht aan laten staan met een analoge baan'. Ik ben geen digitaal- of electronicsexpert dus laat maarrrrrr..... Ik kan je wel vertellen dat met de relatief simpele banen die ik maak ik dat digitale echt een genot vind.
De draden zijn inderdaad opgeknapt zo. Ze zijn natuurlijk nog even dik, maar ze vallen voor het oog veel minder op, en daar gaat het allemaal om. De draden zijn puur esthetisch, want -inderdaad- komt de spanning e.d. gewoon uit de rails. Voor mij staat een e-lok niet als er geen draden boven hangen. That's it. En dit is een goede middenweg, die Viessmann bovenleiding.
Oh fuk, ik had nog wat foto's. Vandaag me maar weer even druk gemaakt met wat scenery. Ik wil wat dat betreft eigenlijk nog wel een uurtje door vanaf nu, dus ik hou het wat kort met wat plaatjes.
Het bierhuis krijgt alvast wat aankleding. Bankjes en betegeling van Markenburg (=mooi) en poppetjes uit Hiroshima/Nagasaki/Tsjernobyl (=niet mooi). Daar moet ik echt even wat aan doen zeg....gadver, wat lelijk.
Van verder af gaat het nog wel. Klein likje verf. Maar ja, wat wil je ook....zoveel poppetjes voor een tientje.
Een klusje voordat ik verder kan met groenen was de broodnodige weathering van het stationsgebouw dat, hoe raadt u het zo, allang niet meer in gebruik is. Gewoon met poedertjes en wat water beetje knoeien.
En het dak natuurlijk....dat gaan we nog genoeg zien als mensen.....
Allright. Voor het praktisch nut moet ik eigenlijk gewoon verder knutselen. Voor de lol en om gebruik te maken van het mooie weer wil ik morgen eigenlijk de boel naar buiten hebben . Daar ga ik nog maar eens over nadenken.....
Grtz,
J.
Re: Backeramm am Rhein
Dat stationsgebouw is nais! Maar leegstand zou wel zonden zijn, niet een idee om daar een een of ander handeltje in te trappen.. backerei oderso.. of een modelspoorwinkeltje van een opaatje wat ondanks alle internethandel nog weet te overleven....
@Bedankttttt, Harry..
Ik kan me alleen bij Jeroen aansluiten. Digitaal rijden is een verademing.. En dan hoef je echt niet te denken aan volledig geautomatiseerde banen met PC's schaduwstations en heel de bende..
Gewoon 2 draadjes en meerdere loks op je baan die je onafhankelijk kan sturen en mooiere rij-eigenschappen zijn al zo'n verbetering.
Dan kun je wissels nog steeds analoog stellen zonder gedoe. Anyway.. daar is inderdaad al genoeg over geschreven.
@Bedankttttt, Harry..
Ik kan me alleen bij Jeroen aansluiten. Digitaal rijden is een verademing.. En dan hoef je echt niet te denken aan volledig geautomatiseerde banen met PC's schaduwstations en heel de bende..
Gewoon 2 draadjes en meerdere loks op je baan die je onafhankelijk kan sturen en mooiere rij-eigenschappen zijn al zo'n verbetering.
Dan kun je wissels nog steeds analoog stellen zonder gedoe. Anyway.. daar is inderdaad al genoeg over geschreven.