Het nieuwe schooljaar is weer begonnen, kinderen zijn gesteld en ik heb dus weer wat tijd om te knutselen. Ik heb alle tips met aandacht doorgenomen.
Stap 1: ik heb een eerste laag ballast van scherp zand aangebracht, dit tegen het inklinken van het fijne ballast tijdens het drogen.
Stap 2: erover heb ik fijne leem gestrooid, zodat alle bielzen bedekt zijn.
Stap 3: als accent heb ik poeder van slakken en assen erover gestrooid. Zo, droog geeft dit best een goed resultaat.
Stap 4: Eerst met een plantenspuit water met afwasmiddel erover verneveld, en dan met een druppelteller een oplossing van water met boekbinderslijm (1/3) rijkelijk aangebracht.
Stap 5: Laten drogen, en omdat ik niet kon wachten zat ik er met een haardroger op.Maar helemaal droog is ie nog niet, en de foto is nu met kunstlicht genomen, vandaar de gele verkleuring.
Zo op het eerste zicht is het resultaat is erg interessant. De kleur zal nog lichter worden met het verder drogen, maar de textuur bevalt me, de kleur en het aspect ook. Het is kwestie van de verhoudingen zand/leem/slakken nog wat aan te passen naar smaak, maar dit lijkt me een prima proefstukje. Ik ben tevreden.