Gustaaf,
Wim had het bij het rechte eind (van de wereld). Zat zelf even te denken "Waar slaat het eigenlijk op ?" Zal de leeftijd wel zijn.
Ter Apel en omgeving
-
- Berichten: 3208
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Ter Apel en omgeving
Hallo Gustaaf,
Heb ook je filmpje zitten bekijken met al het trein verkeer in het station.
Mooie treienen komen er voorbij en inderdaad het loopt allemaal erg soepel.
De moderne gebouwen passen wel op je baan, gaaf gemaakt
Mvrgr Bob
Heb ook je filmpje zitten bekijken met al het trein verkeer in het station.
Mooie treienen komen er voorbij en inderdaad het loopt allemaal erg soepel.
De moderne gebouwen passen wel op je baan, gaaf gemaakt
Mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Ter Apel en omgeving
Hallo Gustaaf,
Mooi filmpje ziet er goed uit!
Gr Chris
Mooi filmpje ziet er goed uit!
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Ter Apel en omgeving
Bedankt allemaal voor de reakties. Ik zal eens op zoek gaan naar mijn andere videos, maar die zijn alleen niet zo goed gecatalogiseerd als mijn foto’s.
Achter het station Laude waren er nog wat lege plaatsen over. Daar had ik ten eerste een 2-onder-1-kap woning gepland en ten tweede een wat groter gebouw met een supermarkt op de begane grond (handig voor de forensen die met de trein uit Ter Apel komen) en wat appartementen erboven. De gebouwen waren weer gemaakt van karton met daar overheen papier, maar als verbetering was het papier nu uitgeprinte bakstenen en dakpannen. Ook zijn de ramen niet meer gemaakt van OHP sheets, maar dmv hoge glansede zwarte verf. Iets wat in de foto’s direkt opvalt is dan de ramen geen kozijnen lijken te hebben, dus bij de volgende serie huizen heb ik daar weer speciale aandacht aangegeven. Ik ben er alleen nooit meer aan toe gekomen om ook bij deze huizen kozijnen aan te brengen....
De 2-onder-1-kap woning:
135 by G K, on Flickr
De supermarkt met erboven wat appartementen:
136 by G K, on Flickr
Overzichtsfoto van het stationsgebied van Laude terwijl er een DB br 628 en br 611 in de mint groene/witte kleurstelling voor de perrons staan te wachten op de volgende dienst:
137 by G K, on Flickr
Maar ook de NS komt in Laude, in dit geval met de koploper 4011 in de KLM kleuren:
138 by G K, on Flickr
En tot de afbraak van de baan is er in Laude niet veel meer veranderd. Dit stuk treinbaan is wel het stuk waar ik het verste ben gekomen qua scenery (en dit is inclusief alle treinbanen die ik voor Ter Apel en omgeving bouwde) en eigenlijk voor het eerst dat er echt een reden is voor een stationnetje op de baan. Jammer natuurlijk dat het niet meer bestaat, maar veel van geleerd. En de huisjes lijken goed te zijn overgekomen, dus kunnen ook weer op de volgende baan terecht komen.
139 by G K, on Flickr
Achter het station Laude waren er nog wat lege plaatsen over. Daar had ik ten eerste een 2-onder-1-kap woning gepland en ten tweede een wat groter gebouw met een supermarkt op de begane grond (handig voor de forensen die met de trein uit Ter Apel komen) en wat appartementen erboven. De gebouwen waren weer gemaakt van karton met daar overheen papier, maar als verbetering was het papier nu uitgeprinte bakstenen en dakpannen. Ook zijn de ramen niet meer gemaakt van OHP sheets, maar dmv hoge glansede zwarte verf. Iets wat in de foto’s direkt opvalt is dan de ramen geen kozijnen lijken te hebben, dus bij de volgende serie huizen heb ik daar weer speciale aandacht aangegeven. Ik ben er alleen nooit meer aan toe gekomen om ook bij deze huizen kozijnen aan te brengen....
De 2-onder-1-kap woning:
135 by G K, on Flickr
De supermarkt met erboven wat appartementen:
136 by G K, on Flickr
Overzichtsfoto van het stationsgebied van Laude terwijl er een DB br 628 en br 611 in de mint groene/witte kleurstelling voor de perrons staan te wachten op de volgende dienst:
137 by G K, on Flickr
Maar ook de NS komt in Laude, in dit geval met de koploper 4011 in de KLM kleuren:
138 by G K, on Flickr
En tot de afbraak van de baan is er in Laude niet veel meer veranderd. Dit stuk treinbaan is wel het stuk waar ik het verste ben gekomen qua scenery (en dit is inclusief alle treinbanen die ik voor Ter Apel en omgeving bouwde) en eigenlijk voor het eerst dat er echt een reden is voor een stationnetje op de baan. Jammer natuurlijk dat het niet meer bestaat, maar veel van geleerd. En de huisjes lijken goed te zijn overgekomen, dus kunnen ook weer op de volgende baan terecht komen.
139 by G K, on Flickr
Laatst gewijzigd door Nthusiast op 21 jul 2017 03:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Ter Apel en omgeving
En dan was het tijd voor de laatste gebouwen gemaakt voor Ter Apel. Ik wilde wat gebouwen aan beide kanten van de spoorlijn neerzetten om de diepte werking te vergroten. Omdat er tussen de spoorlijn en de rand van de tafel eigenlijk net te weinig ruimte was viel de keuze daar op een aantal rijtjes huizen. Aan de andere kant van de spoorlijn stonden de gebouwen langs de weg door het centrum, dus dat werden moderne versies van de klassieke Nederlandse grachtenpanden.
Voor de huizen gebruikte ik een doorontwikkeling van de laatste huizen in Laude. Het papier met bakstenen en dakpannen was een grote vooruitgang, maar nu hebben de ramen ook kozijnen. Dat verdubbelde wel zo’n beetje de hoeveelheid werk aangezien de ramen nu uit wit papier gesneden moesten worden en uit het bakstenen papier. Maar samen met de hoogglans zwarte verf gaf dit wel het juiste effect en dus was het extra werk het wel waard.
Zoals gezegd was er eigenlijk te weinig ruimte voor de rijtjes huizen. Dus de achtertuinen zijn wel erg klein en dus rijden de treinen vlak langs de huizen. Ook valt te zien dat ik nooit ben toegekomen aan het plaatsen van de deuren...
140 by G K, on Flickr
141 by G K, on Flickr
Omdat de modern grachtenpanden in werkelijkheid vier verschillende gebouwen zouden zijn geweest wilde ik dat ze allemaal hun eigen vorm hadden aan de buitenkant, een ander dak en een eigen kleur. Maar het gebouw heeft wel 1 kartonnen frame, dus op een volgende baan zullen ze weer in dezelfde volgorde geplaatst moeten worden.
142 by G K, on Flickr
143 by G K, on Flickr
144 by G K, on Flickr
Door het plaatsen van huizen aan beide kanten van de spoorbaan konden er van veel verschillende kanten foto’s worden gemaakt. Zo ook deze ‘toevallige’ ontmoeting van een ICE 1 en haar met een kantelbak uitgeruste zusje, de ICE-T.
145 by G K, on Flickr
En als we het toch over de ICE-T hebben, ik vond nog een aantal video's waar de ICE-T voorbij kwam rijden. De video's zijn geschoten met een mini-camera, dus geven een relatief realistisch beeld weer van wat iemand zou zien als ie daadwerkelijk naast de baan zou staan.
Ten eerste hier de ICE-T bij binnenkomst van station Ter Apel (en de twee mannen aan de linkerkant zijn Jamie en Adam van Mythbusters die op bezoek waren):
https://youtu.be/F6u2UyZQUUc
En in het tweede filmpje komen we de ICE-T tegen onderweg naar Ter Apel:
https://youtu.be/9Lk7L6Of81g
Voor de huizen gebruikte ik een doorontwikkeling van de laatste huizen in Laude. Het papier met bakstenen en dakpannen was een grote vooruitgang, maar nu hebben de ramen ook kozijnen. Dat verdubbelde wel zo’n beetje de hoeveelheid werk aangezien de ramen nu uit wit papier gesneden moesten worden en uit het bakstenen papier. Maar samen met de hoogglans zwarte verf gaf dit wel het juiste effect en dus was het extra werk het wel waard.
Zoals gezegd was er eigenlijk te weinig ruimte voor de rijtjes huizen. Dus de achtertuinen zijn wel erg klein en dus rijden de treinen vlak langs de huizen. Ook valt te zien dat ik nooit ben toegekomen aan het plaatsen van de deuren...
140 by G K, on Flickr
141 by G K, on Flickr
Omdat de modern grachtenpanden in werkelijkheid vier verschillende gebouwen zouden zijn geweest wilde ik dat ze allemaal hun eigen vorm hadden aan de buitenkant, een ander dak en een eigen kleur. Maar het gebouw heeft wel 1 kartonnen frame, dus op een volgende baan zullen ze weer in dezelfde volgorde geplaatst moeten worden.
142 by G K, on Flickr
143 by G K, on Flickr
144 by G K, on Flickr
Door het plaatsen van huizen aan beide kanten van de spoorbaan konden er van veel verschillende kanten foto’s worden gemaakt. Zo ook deze ‘toevallige’ ontmoeting van een ICE 1 en haar met een kantelbak uitgeruste zusje, de ICE-T.
145 by G K, on Flickr
En als we het toch over de ICE-T hebben, ik vond nog een aantal video's waar de ICE-T voorbij kwam rijden. De video's zijn geschoten met een mini-camera, dus geven een relatief realistisch beeld weer van wat iemand zou zien als ie daadwerkelijk naast de baan zou staan.
Ten eerste hier de ICE-T bij binnenkomst van station Ter Apel (en de twee mannen aan de linkerkant zijn Jamie en Adam van Mythbusters die op bezoek waren):
https://youtu.be/F6u2UyZQUUc
En in het tweede filmpje komen we de ICE-T tegen onderweg naar Ter Apel:
https://youtu.be/9Lk7L6Of81g
Laatst gewijzigd door Nthusiast op 21 jul 2017 03:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Ter Apel en omgeving
De mini-camera maakte het mogelijk om de treinbaan te filmen vanuit een heel nieuw perspectief. Hier nog een tweetal filmpjes:
De eerste is gemaakt vanaf het postperron en laat het binnenkomen en uitrijden van de treinen in station Ter Apel zien zoals de lokale treinspotter dat ook zou hebben gezien:
https://youtu.be/BJMzd4cdVkQ
En de tweede is een cabinerit van station Ter Apel naar station Laude:
https://youtu.be/pYhvU3WMHlc
De eerste is gemaakt vanaf het postperron en laat het binnenkomen en uitrijden van de treinen in station Ter Apel zien zoals de lokale treinspotter dat ook zou hebben gezien:
https://youtu.be/BJMzd4cdVkQ
En de tweede is een cabinerit van station Ter Apel naar station Laude:
https://youtu.be/pYhvU3WMHlc
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Ter Apel en omgeving
Nog een cabinerit, maar nu van Ter Apel naar Ter Apel via een van de schaduwstations. Ik wilde graag dat er ook wat treinen voorbij zouden komen tijdens de rit, maar de mini-camera was toch nog steeds breder dan een trein in schaal N. In een bocht raakte de camera dan ook een tegemoetkomende trein, dus de passages moesten zo getimed worden dat dat gebeurde op een recht stuk.
https://youtu.be/YMyvJq0fm_4
https://youtu.be/YMyvJq0fm_4
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Re: Ter Apel en omgeving
Hallo Gustaaf,
Dat is een leuke rit. Die camera geeft mooie beelden, zelfs als het wat donkerder is.
Gaaf ook, die tegemoetkomende trein.
m.vr.gr.
Hans
Dat is een leuke rit. Die camera geeft mooie beelden, zelfs als het wat donkerder is.
Gaaf ook, die tegemoetkomende trein.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan