Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Gebruikersavatar

leon1965
Berichten: 386
Lid geworden op: 29 okt 2023 14:23
Locatie: Utrecht

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door leon1965 »

Goed bezig !!!!


Groetjes
Leon
Win11, Itrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Afgelopen vrijdag ben ik naar Leon(1965) geweest( was zeer gezellig) en heb het nodige van hem overgenomen.

Naast de loc die ik vooraf had gereserveerd heb ik ook wat kneusjes mee genomen. Die lijken na testen helemaal niet zo kneus te zijn ze worden alleen heet en eentje schreeuwt om olie. Die krijgen ze zaterdag tijdens onze demoteamdag allemaal.
Afbeelding
Zo heb ik ze allemaal getest en deze +/- 50 jaar oude V200 kon ik zo rustig laten draaien zonder hem vast te houden dus ik heb ze rustig 5min per richting laten draaien.

Verder heb ik nog een "werkslok 2" wat in de basis gewoon een Franse dieselloc is en een V100.
Afbeelding
De kap van de V100 ligt even in de week.

Afbeelding
Deze mist wat onderdelen maar die heb ik zo vervangen heb ik gezien.

Als krijgt met de tijd andere kleuren, ook de goede werkslok 2 die toch naar Jaap verhuisd, die word groen/room kleur van Jaap z'n "VEB (K) Verkehrsbetriebe Westerzgebirge" geschilderd.

En dan kwamen er nog wat goederenwagens mee:
Afbeelding

Deze week heb ik ook geprobeerd het nodige schilderwerk aan divers materieel te doen. 2 dagen was dat door tremor in m'n handen onmogelijk dus moest ik andere dingen zoeken om me mee te vermaken. Ik was o.a. 4 van de lego locjes aan het schilderen. 3 zijn redelijk gevolgd en de 4e had ik zoveel ruzie mee dat ik die een behandeling met de klauwhamer heb gegeven. Daar komt wel een keer een vervangende voor.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De dagen dat schilderen niks werd heb ik me met moeite bezig gehouden met tekenwerk op de pc en het een plattegrond en sporenplan verder uitgewerkt met dorpen, spoor en buslijnen.
Afbeelding

De wijzigingen in het sporenplan ben ik weer kwijt, schijnbaar het bestand uit de verkeerde map gekopieerd naar de andere mappen dus dat moet dan weer overnieuw. Beetje jammer van de uren die daar in zaten.

Daarna ook nog wat nieuwe treinen en bussen getekend die er dan ook in model moeten komen. Daarvoor ligt nu ook gezaagd hout klaar. Voor die trein heb ik de wanden van 1 bak getekend. Omdat de indeling van de 2 bakken gelijk is kan ik die wanden voor beide bakken gebruiken.
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vannacht na nog "even" het sporenplan opnieuw aangepast. Koste ook ruim een uur maar doordat ik nog weet hoe het ongeveer was ging het nu wel een stuk sneller.
Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Na de demoteamdag van gister kan ik ook hier laten zien waar ik nog meer mee bezig was. Ik heb een h0 Lima V160 voor Maarten omgeschilderd in de CityBahn kleuren wat mooi past bij een afscheidscadeau we van H@ns kregen. Daarom heb ik de loc ook van passende logo's voorzien.
Afbeelding

Afbeelding

Met 3 lego locs ben ik inmiddels zover dat de veroudering kan beginnen.
Afbeelding

Verder ben ik begonnen met een kleine onderlosser om te schilderen. De oude lading er uit halen was een rommeltje en deels heel makkelijk en deels heel lastig en niet volledig mogelijk. Het lijkt er op dat de lading bestond uit kleine brokjes tandpasta die aan de boven kant zwart geschilderd waren. Dat zat met een flexibele bruine contact lijm er in gelijmd die er uiteraard niet schoon uit te krijgen is. Gelukkig komt er ballast in dus de resten van de oude lading worden vanzelf onzichtbaar. Er zit nu een mix van verf en tacky glue over een slijtvaste ondergrond te creëren maar dat ziet er nu wel ff raar uit met die rommelige ondergrond in de bak.
Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb nu de 3 lego locjes af:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast heb ik de onderlosser af( links op de foto), ik heb geprobeerd die wat meer afgeleefd te maken maar daarmee ga ik bij een volgende( ik zoek er nog 2 a 3 voor een leuke prijs) nog een stapje verder.
Afbeelding

En dan ben ik met de volgende 4 lego locs begonnen, die worden alle 4 van de Teuto Regio Bahn en hebben/krijgen alle 4 een grote airco kast op het dak.
Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De 4 TRB lego locs zijn ook af, dit ging lekker vlot al zitten er wel 5 laagjes groen op.
Afbeelding

Afbeelding

De onderlossers die ik zocht vond ik voor een leuke prijs( €5,- per stuk) op marktplaats en die worden morgen bezorgd. Daar kan ik dan ook op kort termijn mee beginnen maar eerst volgen de laatste 3 lego locs van deze lichting. Ik hoop morgen ook het nodig aan schuurwerk buiten te kunnen doen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister redelijk wat geschilderd aan de volgende 3 locs:
Afbeelding

De 3 nieuwe onderlossers leek ik gister weer in elkaar te kunnen zetten maar deze wagens zijn van fleischmann en nogal kwetsbaar. Ze wilde en niet vast klikken de nokjes braken af en ze moesten gelijmd worden. En het frame met de bak is niet echt stevig waardoor dingen afbraken en de lading er deels weer uit kwam. Zo verloor ik dus weer een dag aan droogtijd en heb ik extra schilderwerk door de witte uitslag van de lijm maar het moest snel vast door de natte lading.
Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister was voor mij weer het ultime bewijs dat het zinvol te reizen met en door het gene wat je bouwd. Na een wandeling door het centrum van Heerenveen was ik m'n eigen trein vervangend vervoer in Groningen. Hadden er normaal treinen gereden tussen Groningen en Groningen Europapark was ik misschien niet eens die kant op gegaan( omdat dat dan logistiek gezien meer beperkingen opleverd als nu). De loop route voert voor minimaal de helft door een schitterende oude woonwijk waar ik deels steeds wer straten gebruik waar ik nog niet was. De nieuwbouw daarna is een beetje jammer maar wel al vrij groen en ook niet vervelend om door te wandelen.

Het voor mij belangrijkste kwam pas daarna bij passeren van Onnen kwam ik een hele rij railpro onderlossers tegen. Daarbij viel mij op dat diverse wagens de nodige groene aanslag op het frame hadden terwijl anderen er direct naast dat niet hadden. Die verouderings effecten zijn zeer welkom voor de UHR ballast onderlossers waar ik mee bezig ben heb ik dus ook gelijk gebruikt. Je kan heel veel foto's zoeken op internet maar dit soort dingen gewoon zelf vanuit de trein te zien is heel verhelderd en geeft voor mij een veel beter overzicht in een fractie van de tijd en met veel minder prikkels doordat er geen onnodige ballast omheen hangt. Zowel bij trein als metro zijn veel van dit soort dingen vanaf de openbare weg niet zichtbaar dus dat zie je alleen door er zelf mee te reizen.

Dit is dan het resultaat van mijn 3 ballast onderlossers.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag had ik ook wat nieuwe bussen binnen. De groen/witte ÜSTRA bus behoud z'n kleur, 2 bussen krijgen LN huisstijl want die heb ik ook niet meer in de vitrine omdat alles wat ik had op diorama's zit. 2 bussen worden (helemaal )roze voor een diorama wat op korte termijn even tussendoor moet.
Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De 3 locjes zijn af:
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag moest ik de dozen lego eens opbergen, voor ik dat deed heb ik eerst nog wat lego bij elkaar gezocht voor een locje die ik nog opnieuw moet bouwen.
Afbeelding

Daarna ben ik met 5 tram locjes verder gegaan.
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben ook nog met de loc in onderhoud voor Bjorn bezig geweest, daar heb ik een 3D in kleur geprint setje bouwvakkers van Noch op gebruikt.
Afbeelding

Afbeelding
Nu moet ik nog wat poppetjes regelen die onder de loc aan het werk zijn. Daarvoor gebruik ik enkele zittende poppetjes want staand past niet.

Oohja en voor eerst dit jaar is het 30 graden in de woonkamer en ja wat kan je dan beter doen dan rustig zitten te hobbyen en je vooral niet druk maken.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

acarailnerd
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 apr 2015 09:31

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door acarailnerd »

Wat je zegt Michiel, in het echt zie je weer hele andere dingen! Dat groen bij die onderlossers ziet er heel mooi uit en daar zou ik nooit op gekomen zijn.
En mooi, die diesel met n-spoorstore-reclame :)


Groetjes,
Aca

Bouwt aan proefbaantje Val dei Pomi: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8998
Niet de enige aca+rail liefhebber: https://www.youtube.com/watch?v=wXjhszy2f9w ;)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister heb ik alle basis kleuren afgerond, vervolgens had ik vanavond tijd om verder te gaan en toen ging het hard. Alle kleuren zitten er nu op, kan ik met details en de onderzijde verder.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De tramlocjes zijn af, ik heb ook mijn grote treinen vitrinekast nog met 1 schapje voor meterspoor uitgebreid om alle infra/werktrams kwijt te kunnen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze rode is bijna niet goed op de foto te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb maandag een poging gedaan aan een nieuw dioramatje te beginnen maar dat werd geen succes. Ik kom niet in de flow en mis de inspiratie.

Dus maar met 12 bussen begonnen. 6 daarvan zijn nog niet verder als hun basis (roest) kleur. De andere zijn een stuk verder, het licht grijs, kiesel grijs en groen ging er vrij vlot en strak op. Vandaag heb ik enkele pogingen gedaan het blauw er op te krijgen maar dat wil door tremor even niet. Op zich niet erg alleen verveel ik me nu daardoor.
Afbeelding
1 bus is rondom van een laag blauw voorzien de andere 2 uren later alleen een zijwand, bij bus 4 ben ik weer gestopt.

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2411
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door traiNiac »

Het zijn leuke tramlokjes geworden Michiel


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De 6 HVB bussen zijn van ramen voorzien en de SWG bussen hebben hun blauwe band. Bij de 3 MAN's ben ik met de ramen begonnen. De Deense Auto Bussen moeten nog even wachten, dat is heel precies werk en dat red ik niet met een nek en schouders die steeds vast gaat zitten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het mini diorama'tje van Bjorn is ook af en die kan hij later in een modelbaan in bouwen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Schilderen vandaag werd echt oorlog. Ik was helemaal klaar met m'n tremor en ik wilde koste wat het kost door schilderen. Het was echt vechten tegen en door de tremor heen om al het fijne werk er enigszins werkbaar op de bussen te krijgen. Tussendoor constant ontspanningsoefeningen doen om de verzuring van m'n armen, schouders, rug en nek terug te dringen( opheffen was kansloos). Het schilderen ging uiteraard regelmatig mis maar ik heb alles wat mis ging weer kunnen wegwerken en uiteindelijk alles er acceptabel op kunnen krijgen. Daarbij ter ondersteuning goede muziek aangezet en ter motivatie in m'n hoofd de uitspraak van Maarten:
Eigenlijk wil ik helemaal niet weten wat jij zonder tremor kan
Alle ramen en kleuren zitten er nu op en ik ben met de onderkant begonnen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe het verder gaat word afwachten, ik ga nu steeds meer naar detailwerk waarbij ik geen tremor kan gebruiken. Als ik er morgen en/of donderdag weer mee wakker word zal ik een nieuw plan moeten verzinnen om om of door m'n tremor heen te komen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister 2e helft van de avond kon ik eens lekker zonder tremor doorwerken en vandaag begon iets minder maar is nu ook goed te doen. Daardoor heb ik nu de 12 bussen af:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2 Bussen hebben een alternatieve bestemming gekregen:
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7603
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door Krab »

Die zijn mooi Michiel ,petje af voor je. _o_ _o_


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister had ik bij 2 onderlossers draaistellen gewisseld en toen heb ik ze gelijk maar gedemonteerd en gespoten. Daarna heb ik de bakken met penseel oranje geschilderd en het paars en groen met posca stiften gedaan. Daarna gister en vanmiddag alles wat blank metaal moet zijn 2 laagjes gunmetal gegeven.
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 06 sep 2024 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister nog naar wentink geweest voor tamya extra thin cement voor m'n pa en jaap, maar er was nog maar 1 potje. Daarbij heb ik wel wat andere dingen mee genomen waarvan ik een deel vandaag maar ben gaan ombouwen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 06 sep 2024 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 333
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door sik234 »

Zo vet wat Elke keer van niks iets vets te maken



FidOo
Berichten: 5799
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door FidOo »

neudalhausenstadbahn schreef: 05 sep 2024 17:08
Afbeelding

Groetjes Michiel
He Michiel,

Is dat een fleischmann zelflosser met OH er op?

Indien deze in goede staat is zou ik deze graag ruilen met je tegen 2 minitrix talbot grind wagens. zoals je op onderstaand plaatje hebt omgeverft.

Afbeelding


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Joost had pech, mijn onderlosser heeft ook een kapotte draaistel ophanging en mist een draaistel.

Ondertussen ook door geschilderd aan de rijtuigen:
Afbeelding

Hier de 2 rechtse met action verf overgespoten.
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben ook nog met een Ibertren wagentje begonnen.
Afbeelding

En ik kan dankzij Bjorn na dagen weer uploaden naar m'n website, de firewall deed weer eens moeilijk.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7603
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door Krab »

Mooie kleuren die je wel strak geschilderd heb met de hand ,
ik doe het je niet na zonder een streep te zien ;) :Thumb


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie