Bouwupdate:
Afgelopen weekend weer eens onvervalst 'treintjes-tijd'. Gisteren heel de dag eigenlijk bezig geweest met het rijdend krijgen van mijn NS 2454 van PIKO. Het onwillige hok kwam uiteindelijk met de juiste combinatie van CV instellingen, ATF en een glimmend geboende baan goed in beweging, zodat er vandaag lekker gereden kon worden. Helaas is de wisselstraat nog niet aangesloten in het schaduwstation, dus rondrijden ging niet. Pendelen van de Helix-sporen naar het Keerlusstation boven, was echter geen probleem.
Ook dus de 2454 laten rondsnorren. En een aantal foto's getrokken...
Terwijl onze fotograaf wacht om de overweg in de Moerstraat te mogen kruisen, sprint de NS 2454 als LLT de overweg over...
Hier rijdt hij langs de Moerstraat...
De nadering van de overloopwissels welke het begin van het emplacement bij Station Gilze-Rijen vormen. Zou de LLT richting Oosterhout-Zuid/Vijf Eiken gaan?
Jazeker, soepel glijdt de dame het afbuigend wissel naar spoor 2 van Station Gilze-Rijen op...
Zo van voren komen de beider dwergseinen ook mooi uit die de hoofdbaan en het aansluitwissel van de stamlijn beveiligen in omgekeerde richting...
Snorrend langs de Venneweg, waar het ruige land tussen bebouwing en dit spoor een groots spoorsverleden verbergt. Vroeger lag hier het rijke emplacement van Station Gilze-Rijen. Alleen dit spoor resteert daar nog van...
De beton schutting uit de jaren '70 is geheel volgeklad. Onze dame stoort zich er allerminst aan en snort rustig verder...
Na een minuut of vijf (dit baanvak mag maar met 30 km/h bereden worden) doemt in de verte het stations gebouw van Gilze-Rijen op...
De AOB wordt gekruist...
De ploeg vat 'effe een bakkie' bij de stationsmeester en informeren wanneer de Goederenloods onderhand eens opgeleverd wordt. De stationschef weet te melden dat dit nog wel even kan gaan duren, omdat er eerst andere projecten afgerond moeten worden wat verder richting Oosterhout/Breda...
De dame komt weer in beweging richting de rit naar de Vijf Eiken. Over ongeveer 3 uur (!) zal zij terugkeren met de wagens van de Peugeot en Citroen dealer aldaar...
Zo gezegd, zo gedaan, enkele uren later komt de dame terug met een aardige sleep LAEKKS'sen die onregelmatig geladen zijn. Tja, iedereen moet natuurlijk electrisch gaan rijden...
Terwijl ze verder stommelt, ontmoeten mensen elkaar onder de luifel van de zo opvallende abri van dit station...
De ploeg vervolgt zijn weg richting Tilburg Goederen, alwaar de fotograaf niet kan volgen, omdat hier het perron ophoudt...
De volgende dag:
De volgende dag is de dame alweer druk in de weer. Een 14 bakken tellende, goed belade autotrein aan de haak, brult ze voorbij station Gilze-Rijen, terwijl een stelletje viert dat ze elkaar weerzien!
Dat mijn sneltrein +5 minuten heeft i.v.m. dit dieselgeweld vind ik helemaal niet erg!
Snel gaat het niet, maar wat wil je met zo'n laaaaaaaaaange trein?! Ik zwaai de trein uit en ben benieuwd waar en hoe ik de volgende keer de dame zal treffen...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
