Dankje Sjaak.
Gister rondom alle ramen op de MAN's geschilderd en 3 Mercedes O305jes die ik vrijdag heb gekocht gespoten waarna ik die kon gaan schilderen.
Posten werd gister eind van de avond te moeilijk doordat de aansturing van m'n spieren slecht werd. Toen ik vandaag wakker werd stond ik weer eens onder stroom en waren vooral m'n handen en armen op vele plekken lokaal verkrampt en beweging verstoort. Na het een en ander aan alcohol( bier als medicijn blijft goor maar soms noodzakelijk) werd de stroom er langzaam af gefilterd en komen signalen weer beter door en verminderd de verkramping. Nu heb ik weer zodanig controle en beweging in m'n handen dat ik dit kan typen en weer aan modelbouw werk kan gaan denken.
Groetjes Michiel
Materieel bouw topic Michiel(NDS)
-
Onderwerp starter - Berichten: 5345
Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
De eerste schilder poging gister avond was niet succesvol. Te veel tremor en verkramping dus gestopt en dan kan je het daarbij laten of je probeerd het een uur later gewoon weer. De aansturing werd langzaam beter dus dan heeft het zin het gewoon weer te proberen, als het slechter word kan je je uiteraard de moeite besparen. Bij de 2e poging alleen de onderkant van de bussen gedaan en nog niet de zijkanten van de wielen. Toen dat lukte later een 2e laag gedaan en toen dat goed ging ben ik de zijkanten gaan stippelen met een watten staafje. Dat ging toen net precies genoeg. Later ook nog wat normaal schilderwerk gedaan.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
-
Ik heb gister goud gevonden :
Nee ik ben niet gek geworden, deze spijkers zijn wat maten en kwaliteit betreft perfect om als buffers te gebruiken. Het vorige doosje was zeker 35 jaar oud en deze zijn nog een stuk ouder omdat er nog geen 5-cijferig artikelnummer op staat. Wat nu onder het dat 5 cijferige nummer word geleverd is troep de koppen zitten scheef, zijn niet rond en zitten vol bramen. Bij de treinen die ik met die troep heb moeten bouwen valt dat gelijk op dus ik ben heel blij dat ik dit gevonden heb.
Een leuk rijtuigje ging ook nog mee:
Gister avond heb ik bij de eerste 3 bussen aan een zijde de ramen ingetekend. Net heb ik 3 wanden van de 2 Mercedes O402's gedaan en daarna wat nu gedaan is met modpodge afgelakt. Door dat aflakken sluit je het grafiet van het potlood op zodat je het niet per ongeluk uitveegd.
Groetjes Michiel
Nee ik ben niet gek geworden, deze spijkers zijn wat maten en kwaliteit betreft perfect om als buffers te gebruiken. Het vorige doosje was zeker 35 jaar oud en deze zijn nog een stuk ouder omdat er nog geen 5-cijferig artikelnummer op staat. Wat nu onder het dat 5 cijferige nummer word geleverd is troep de koppen zitten scheef, zijn niet rond en zitten vol bramen. Bij de treinen die ik met die troep heb moeten bouwen valt dat gelijk op dus ik ben heel blij dat ik dit gevonden heb.
Een leuk rijtuigje ging ook nog mee:
Gister avond heb ik bij de eerste 3 bussen aan een zijde de ramen ingetekend. Net heb ik 3 wanden van de 2 Mercedes O402's gedaan en daarna wat nu gedaan is met modpodge afgelakt. Door dat aflakken sluit je het grafiet van het potlood op zodat je het niet per ongeluk uitveegd.
Groetjes Michiel
Weer mooi gedaan Michiel!!!!
Groetjes
Leon
Win11, iTrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
[youtube]https://www.youtube.com/@leondejong9485[/youtube]
Leon
Win11, iTrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
[youtube]https://www.youtube.com/@leondejong9485[/youtube]
-
Dankje Leon.
10 bussen zijn zo goed als af, het is nu vooral nog aflakken voor er een drybrush over kan. Alleen voor de 2 Stadtbus Warstein Belecke bussen heb ik nog geen logo's, daar moet ik nog wat voor maken zo.
Onder tussen een hoop gedoe omdat whatsapp eind van de middag eerder dan verwacht stopte met werken omdat dat op mijn telefoon niet meer ondersteund word. Het is heel lastig en koste heel veel moeite een andere telefoon te vinden waar whatsapp wel op blijft werken en die met knoppen te bedienen is ipv touchscreen. Maargoed 1 model gevonden die zou moeten voldoen en die dus besteld.
Groetjes Michiel
10 bussen zijn zo goed als af, het is nu vooral nog aflakken voor er een drybrush over kan. Alleen voor de 2 Stadtbus Warstein Belecke bussen heb ik nog geen logo's, daar moet ik nog wat voor maken zo.
Onder tussen een hoop gedoe omdat whatsapp eind van de middag eerder dan verwacht stopte met werken omdat dat op mijn telefoon niet meer ondersteund word. Het is heel lastig en koste heel veel moeite een andere telefoon te vinden waar whatsapp wel op blijft werken en die met knoppen te bedienen is ipv touchscreen. Maargoed 1 model gevonden die zou moeten voldoen en die dus besteld.
Groetjes Michiel
-
Net een logo gemaakt, simpel gehouden afkorting met rode en witte letters op zwarte ondergrond:
Door hem groot te tekenen en in word te verkleinen is hij ook klein mooi scherp.
Groetjes Michiel
Door hem groot te tekenen en in word te verkleinen is hij ook klein mooi scherp.
Groetjes Michiel
-
De eerste helft van de bussen zijn af.
Bij deze zat in mijn administratie nog wat raars. In het vervoersplan was de tekst blauw wat mij 12m bus betekend maar toen ik de tekeningen laatst ging maken keek ik alleen naar de tekst en als type stond er O305G. G staat heel duidelijk voor geleed maar dat ik dubbel bezig was kwam ik 2 dagen terug pas achter. Toen was die 12 al bijna klaar en een gelede bussen is in landelijk gebied op scholierenritten na iets minder nuttig. Verder is een digitale tekening het makkelijkst te wijzigen. Dus deze 12m O305 blijft, de tekening word aangepast en het vervoersplan is aangepast.
Nu de administratie bij werken en dit spul opruimen zodat ik werkruimte heb voor de 2e helft.
Zo zag een bus er 15 a 20 jaar terug nog uit:
Dat was nog niet best maar ervaring opbouwen en nieuwe technieken proberen is een belangrijk leer een ontwikkelings proces
Groetjes Michiel
Bij deze zat in mijn administratie nog wat raars. In het vervoersplan was de tekst blauw wat mij 12m bus betekend maar toen ik de tekeningen laatst ging maken keek ik alleen naar de tekst en als type stond er O305G. G staat heel duidelijk voor geleed maar dat ik dubbel bezig was kwam ik 2 dagen terug pas achter. Toen was die 12 al bijna klaar en een gelede bussen is in landelijk gebied op scholierenritten na iets minder nuttig. Verder is een digitale tekening het makkelijkst te wijzigen. Dus deze 12m O305 blijft, de tekening word aangepast en het vervoersplan is aangepast.
Nu de administratie bij werken en dit spul opruimen zodat ik werkruimte heb voor de 2e helft.
Zo zag een bus er 15 a 20 jaar terug nog uit:
Dat was nog niet best maar ervaring opbouwen en nieuwe technieken proberen is een belangrijk leer een ontwikkelings proces
Groetjes Michiel