Pagina 7 van 7
Re: Prüfling Bhf.
Geplaatst: 31 aug 2024 10:43
door Sky
Ha Hans,
Dat klopt. Lok heeft veel trekkracht en is erg mooi. Op dat gebied heel tevreden. Motor had stiller kunnen zijn. De sound is voor minitrix standaarden erg goed maar legt het nog steeds af tegen fleischmann zimo sound zoals bijvoorbeeld de br65. Ik vind persoonlijk dat trix de volumes van de verschillende functies ten opzichte van elkaar niet heel mooi afstelt.
Van mij mag Trix ook gewoon loks zonder sound blijven uitgeven
.
Re: Prüfling Bhf.
Geplaatst: 31 aug 2024 23:36
door Sky
Re: Prüfling Bhf.
Geplaatst: 15 sep 2024 09:38
door Sky
Heb een langgewenste wens kunnen vervullen. Een hobbytrain br18.3. Zeer schappelijke prijs en uitgerust met een decoder. Een Uhlenbrock uit de prehistorie maar doet t prima (73500)
En een br03.10 met bijbehorende Schürzenwagen
3 flm DRB, 2 mtx DRB en een schlaf en speise wagen, respectievelijk van Mtx en Roco.
z
Ik heb besloten het baanplan te tweaken door twee extra wissels in te leggen aan de linkerzijde. Zie de rode lijn. Hiermee kan ik treinen ook richting de westzijde uit het station laten vertrekken en dan wisselen ze mooi van rijrichting. Vooral leuk met de stuurstand maar ook voor stoomlocomotieven die om de trein heen rijden en in de andere richting vertrekken.
Ik heb tevens de startset met de kraanwagen besteld. Dan kan ik het boeltje via de ipad bedienen. Het baanplanontwerp is nog niet af, moet de signalen nog grondkg herzien.
Als laatste ben ik verdergegaan aan het mijngebied.
Dit is de basislaag, nu verder met het verven van de rotsen en het aanbrengen van begroeiing.
Re: Prüfling Bhf.
Geplaatst: 15 sep 2024 10:05
door leon1965
ik blijf volgen!!! mooie locs en sleep.
Het landschap wordt steeds mooier en mooier
Re: Prüfling Bhf.
Geplaatst: 15 sep 2024 13:30
door Sky
Dank Leon, die lange slepen zijn altijd erg leuk. Ik zoek naar manieren om het perron te verlengen in de bochten, dan heb ik ook daar ruimte voor de treinen.
Ondertussen doet zich een elektronisch probleem voor.
De twee wissels zitten erin maar ik heb nu onbewust een keerlus ingebouwd. En daarmee ook kortsluiting.
Nu heb ik hiermee weinig ervaring. Het enige wat ik kan bedenken is een keerlus met 2-3 secties (zie foto). De enige richting waarin de lus gebruikt wordt is vanaf de stationskant.
Maar hoe je dat zo aansluit dat Sectie B gekoppeld is aan de wisselstand en sectie A en C aan kortsluiting detectie, weet ik niet. Iemand tips/adviezen hoe dat te realiseren is?
En mocht het niet kunnen dan halen we die wissels er direct weer uit.
edit:
vgm moet dit werken, de geïsoleerde sectie op de lk200 is dan langer dan mijn langste trein
Re: Prüfling Bhf.
Geplaatst: 21 sep 2024 08:40
door Krab
En ben je er aan uitgekomen of toch de twee wissels verwijderd?
Ben er benieuwd naar
mvg Sjaak
Re: Prüfling Bhf.
Geplaatst: 22 sep 2024 11:41
door Sky
Hoi Sjaak,
Tsja, eerlijk is eerlijk, ik weet het eenvoudig weg nog niet. Ik heb een lk200 besteld, als ik tussen de wissels isolatieasjes zet heb ik het relais niet nodig, denk ik. Als ik dan vanaf het station tot aan de keerwissel isoleer moet het werken. De lengte is iig lang genoeg voor mijn langste trein.
Gaat nog wel een paar weken duren voor alles is aangesloten, dan pas zal de ervaring leren of het werkt. Een goede vriend van mij die meer verstand heeft van electronica en ook een n-baan heeft, heeft het igg op deze wijze werkend gemaakt. Dus met zijn hulp met het aansluiten heb ik goede hoop
Re: Prüfling Bhf.
Geplaatst: 20 okt 2024 11:19
door Sky
Re: Prüfling Bhf.
Geplaatst: 20 okt 2024 12:08
door leon1965
indrukwekkend
Re: Prüfling Bhf.
Geplaatst: 20 okt 2024 12:35
door OBBinN
Dat mijn gebied ziet er erg gaaf uit!!
Re: Prüfling Bhf.
Geplaatst: 20 okt 2024 13:15
door BartenThomas
Mooi stukje industrie scenery
Re: Prüfling Bhf.
Geplaatst: 21 okt 2024 14:20
door jw82
Dat mijngebied ziet er goed uit!