Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door evo »

Hoi Jeroen,
Het was leuk om je een keer te ontmoeten en je baan in het echt te zien. Wat mij betreft het hoogtepunt van de beurs. Vooral die bovenleiding vind ik in het echt nog overtuigender dan op de foto's.
Erg jammer dat de baan thuis vastgetimmerd gaat worden, want dan moeten we dit moois volgend jaar missen, maar de opvolger wordt vast nog mooier.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4540
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door spoor65 »

Jeroen,

Prachtige foto`s, maar toch ook een teleurstellende gedachte, dat deze schitterende baan volgend jaar niet weer terug op het evenement zal staan.
Had hem graag nog een keer willen zien.

Heb er natuurlijk wel alle vertrouwen in, dat jullie dan voor volgend jaar met een project komen op het 10e N-spoor evenement, die deze schitterende baan in veelvoud zal overtreffen.

Boppard was top, en staat niet voor niets nog steeds ergens op het duitse stummis forum, in de Hall of fame.
D-B , ze hebben het op het stummis forum volgens mij niet meer mogen aanschouwen, maar was met zekerheid ook in die bekende Hall of Fame terecht gekomen.

Een volgend project, moet dan natuurlijk nog meer er uit springen.

Voor wat betreft D-B. mochten jullie hem echt vast gaan spijkeren op zolder, dan zit er niets anders op, dan dat ik eens een vakantie ga boeken in jullie omgeving, en dochterlief een dag ga uitnodigen om haar moeder bezig te houden, zodat ik dan ff de tijd heb om de baan toch nog eens te kunnen bekijken ;)

mvg

Freddy

die er sterk aan denkt, maar een Poll te starten met de vraag op volgend jaar D-B terug moet komen op het evenement of niet


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3918
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Wow boys,

wát een commentaren. Om stil van te worden. Leuk dat jullie alles zo kunnen waarderen. Wij hebben vorig weekend ook pret gehad en veel mooie commentaren mogen aanhoren. Toch wel leuk..... :mrgreen:

Ja, die foto's. Kijk, met zonlicht is het 'em gewoon. Helaas heb ik hier niet zoveel zon als op mijn vorige adres waar Boppard nog altijd staat. Ik zit er wel sterk aan te denken om hier ooit een dakkapel op m'n zolder te gooien. Meer ruimte en meer licht. Tot die tijd moet ik maar gewoon gaan klieren met verlichting.

Ron, inderdaad. De zolder maakt deel uit van de schuur. Daar heb ik een soort 'mancave' gebouwd en boven is de ruimte én de beoogde ruimte voor het volgende project. Maar zoals ik al ergens schreef volgens mij wordt D-B gewoon een onderdeel van een voor mijn doen immens project. Feitelijk 2 thema's in tijdperk V/VI in Duitsland dat door plusminus alles bereden kan worden. Ruhr en Rhein. Maar niet alles in het Ruhrgebiet is schraal en gaar....dus we maken ook een iets chiquer stukje. Al gaan we chique zeker niet overdrijven! :evil: :ugeek:

Ik heb denk ik nog even de beschikking over een fatsoenlijk statief de komende tijd. Volgende week ga ik de baan maar weer eens in elkaar zetten. Dat is er deze week nog even niet van gekomen. Andere verplichtingen en gewoon even geen zin. Meer mensen hebben het mij op de beurs horen zeggen: de baan heeft daar meer uren gedraaid dan normaal in een maand. 8-) Maar met een statief is het goed fotograferen, dus ik ga weer wat treincombinaties veranderen enzo en dan maar wat fotootjes maken. En ja Ron, juist van het nieuwe deel. Dat is nl. nou net een deel waar ik vrij trots op ben.

Grtz,

Jeroen


Afbeelding
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3753
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door maarten »

Holy crap! Niet eerder tijd gehad om het forum te bekijken omdat ik in het buitenland zat, maar man, wat gruwelijk mooie foto's heb je daar in de kerk gemaakt! :shock: Jammer dat mijn choppertje last had van vals (IR) licht, was leuk geweest er een mooie pass over te maken voor een videootje. Na de onvrijwillige landing in Jaap Vriend z'n boompjes zooi (sorry Jaap ;)) heb ik hem maar weer snel opgeborgen. Die boompjes hebben nergens last van, maar jouw bovenleiding... :?


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5241
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Jeroen schreef:Michiel: Michiel, als jij er niet was zaterdag met hulp en je spullen om ons kapuuttttte wissel te fixen, dan hadden we zeker zondag niet zo'n goeie rijdag kunnen beleven. Dat is toch wel live N-spoorforum in optima forma. Ook bedankt nog voor je modelletjes, maar dat je zo daadkrachtig spullen kon regelen was echt top. Thanks!

J.
Beetje late reactie maar graag gedaan uiteraard, je kan nooit alles bij je hebben maar samen komen we er wel( ook ik heb spullen moeten lenen). Het was erg leuk jullie weer te zien en jullie baan weer van dicht bij te kunnen bekijken.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3918
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Zo, na 2 volle weken totaal niks met modelspoor te hebben gedaan -op wat foto's posten na dan- vandaag de draad weer een beetje opgepikt. Na 2 maal 7 uur bedrijf in een weekend vond ik het ook wel even welletjes. De treinen zitten nog in de doos en gaan er ook vandaag niet uit.

Iets wat me al langer stoorde was het niet stoppen op de perrons op bepaalde sporen. Inmiddels heb ik daar de (reeds voorbereide) secties van de juiste (kleur) draad voorzien en aan de stekker gesoldeerd. Nu de modules nog uit elkaar liggen is dat klusje wel goed te doen. Ook heb ik het nieuwe kopspoortje op de meest rechter module geprepareerd, alsmede de verlichting van het tankstationnetje. Hoewel ik nu graag wel weer eens zou willen rijden en fotograferen is het nuttiger om het moment van-de-modules-uit-elkaar wel even goed te benutten. Zo kan ik het sporenplan(netje) achterlangs van het kopspoor even juist aanleggen.

Ik kreeg in Lochem de vraag of ik dat spoor niet kon aansluiten somehow op de hoofdbaan. Dat kan zeker, maar nu zie ik in dat dat weinig extra's gaat brengen voor veel geld en moeite. Het was leuker geweest om dat spoortje dan over alle modules te frommelen.....maarrrrrr, de vaste lezers kennen mijn devies. Niet? Dan zou de zorgvuldig geplaatste bebouwing weer plaats moeten maken voor spoor. Zonde als je het mij vraagt. Bovendien staat de zolder nog lang niet vol en moet er nog een iets serieuzer station komen én een aanzienlijk stuk Rheintal.

Genoeg te doen dus. Nu weer FF klein beetje bouwen, en dan kunnen we hopelijk na volgend weekend weer FF wat foto's plaatsen. Ja. Ik moet ook weer eens aan de arbeid.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3918
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

DU-Beksheim is weer eens fotofähig. Ik heb er al wat gemaakt, maar de meesten zijn mislukt dus de sessie gaat weer eens over.

Sinds 2 dagen heb ik de boel weer rijdende gekregen, min of meer. Zo'n beursbezoek levert een hoop ellende op. Dingen die scheef staan rechtzetten, bovenleiding fatsoeneren en bovenal: schoonmaken, schoonmaken en nog een schoonmaken. Het is echt om depressief van te worden. Aangezien ik oproepbaar sta voor mijn werk is het op zich wel een aardige klus. Maar het is vooral een helse klus. Alles rijdt hortend en stotend maar per kwartier zie je verbetering.

Ook heb ik Koploper aan kunnen passen. Hierboven schreef ik al dat ik wat meer secties heb gecreëerd. Die zijn inmiddels aangesloten op de printerstekkers (over 'leuke' klusjes gesproken!) maar alles werkt nu zoals het zou moeten. Het kleine spoortje op de rechtermodule in de hoek werkt perfect. Het is een simpel pendel-spoortje maar het effect is wel leuk. Het imposante stuk rollend materieel wat daar de dienst doet is een BR 218 met één enkele Mintling-stuurstand. Wilkommen in het Ruhrgebiet! :lol:

Allright, ik ben nog wel even druk maar stay tuned: foto's zijn onderweg!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2121
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Jeroen schreef:Allright, ik ben nog wel even druk maar stay tuned: foto's zijn onderweg!
Ja doet u maar.


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ad_M »

F5 F5 F5? :D :lol:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door BenQ »

Fototoestel overleden ?
Of gaan de foto's via een voetreis naar Rome. :lol: :o


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2121
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Nee, opgepakt wegens het opzoeken van gevaarlijke spotplekken zonder toestemming van de DB AG.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3918
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Hahaa, ja wie weet, wie weet.....

Maar nee. Er moest gewerkt worden en op rare tijden met rare fratsen. Het was dus oproepbaar en het werd oproepbaar. Nu vandaag weer met frisse moed er tegenaan. De komende tijd veel vrij en dus veel treinerij als je het mij vraagt. En niet alleen maar rijden! :geek:

Morgen veel tijd voor een fotosessie....of Eurospoor. Dat moet ik hier nog even in de groep gooien. Ik vind 17,50 voor een hapje eten in een restaurantje niet duur, maar wel voor een toegangskaartje voor een modelspoorbeurs.

Naja, we zullen zien. En jullie zullen zien!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3753
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door maarten »

Koop hem online en je betaalt 2,50 minder. Na aftrek van 50 cent transactiekosten bespaar je per saldo 2 euro. Linda mag morgen voor half geld binnen, omdat ze, juist, vrouw is. 8-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

wouter_b
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 okt 2011 10:47

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door wouter_b »

Discriminatie!


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4540
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door spoor65 »

Wouter

dan ga je toch eerst nog ff langs een Hema die morgen koopzondag heeft en koop je ff een stel blikken t..ten
en een rokje :)

mvg

Freddy

p.s. en niet vergeten je snor te scheren he


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3918
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ga over een kleine drie kwartier maar F5'en.....ben al bezig met het bewerken van de foto's. Gisteren de baan goed en grondig schoongemaakt en nu rijdt de boel weer zoals het hoort. En de camera was kwijt, maar inmiddels gevonden. We leven dus nog!


Afbeelding

Detlev
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:21
Locatie: Den Haag

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Detlev »

We zijn een kleine 3 kwartier verder dus:

F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3918
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Jajaaaaa, ben bezig! Is een hoop werk hoor. Maken, sorteren, bijpoetsen, rechtzetten, verkleinen, uploaden, plaatsen....


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ad_M »

Afbeelding

Ben niet vervelend hoor :lol:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3918
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Zo,

D-B is weer fully operational and running na de beurs eind september in Lochem. De eerste paar weken heeft alles gezellig stof staan happen hier op zolder. Modulair stof happen welteverstaan. Ik had gewoon geen zin om het weer te laten rijden. Inmiddels is de treinenmoeheid weer over en zitten we sinds het eind van de ochtend alweer op 300+ Koploperkilometers. En dat is zeker niet weinig voor zo'n baan als deze met beperkte rijlengte.

Het afgelopen weekend ben ik ook met mede-bouweres naar Eurospoor dus geweest en naast het kijken bij anderen ook nog wat bij dé shop voor ons N-ers geweest om wat te kopen. Hier zit ook een nieuwe lok bij, maar die moet ik nog even onderhanden nemen (decoder+cooler/realistischer maken).

Tevens ben ik volop bezig met nieuwe plannen en dingen. Hier en daar ben ik al wat actiever op het forum met allemaal stomme vragen over keerlussen en dat soort flauwekul. Daar heb ik antwoord op, en de plannen liggen al vast eigenlijk. Kwestie van naar de GAmma, hout kopen, rails vastlassen en rijden maar. Makkie. 8-)

Allright, dan maar wat plaatjes. Is al weer even geleden.

Ik had voor 'Lochem' de rechterkant wat aangepakt. Die was wat saai en inspiratieloos. Na wat inspiratie te hebben omgezet in actie hebben we daar dus nieuwe scenery. Eerst maar een overview....

Afbeelding

Von die andere Seite, jaaaa.....?

Afbeelding

Inderdaad met -nu wel een- operationeel spoortje, gaar zelfbouw bruggetje, hangjeugd, grafitti en de hele Ruhrse flikkerse bende erbij...

Afbeelding

Close-up van de rails bij de halte. Hier moet nog wel het een en ander gebeuren, maar het idee is al goed daar.

Afbeelding

De enige trein die hier dienst doet is een BR 218 met één Mintling. Meer past er ook niet op, maar dat hoeft ook niet. Zo'n niksbetekende halte verdient niks beter. Alhoewel, zo'n ramgare railbus is ook wel gaaf....maar ja, deze had ik voorlopig nog FF liggen. Past wel lekker en pendelt heel chill op en neer.

Afbeelding

De mintling.....

Afbeelding

Een echt gaaf bouwwerkje op het nieuwe deel is een tankstationnetje van de bekende heren bouwdoosmakers. Deze is in elkaar gezet, getuned, geschilderd en verouderd door mijn lieftallige vriendin. Inclusief autootjes, Preiserlein en alles. Het enige wat ik eraan heb gedaan is verlichting aanbrengen en 'm op z'n plek lijmen.

Afbeelding

Mét oog voor detail, dames en heren! Ik zeg chapeau!

Afbeelding

Weggetje en wat autootjes.......altijd leuk. Nu nog wat lantaarnpalen enzo.

Afbeelding

Ook wat groen d'rbij. Blijft leuk om te doen!

Afbeelding

Ron, looks familiar to you? Nog onwijs bedankt!

Afbeelding

En de eeuwige gare goederenwagons natuurlijk. Met grafitti en alles.

Afbeelding

Het staat allemaal wel wat in schril contrast met de nieuwe aanwinsten van de N-spoorstore op EUR-spoor. Gadver, zie ik 'm nou echt glimmen? Brrrr......

Afbeelding

....zo is het alweer ietsje minder. Maar hij moet nog even verschmutzt worden. Hier ben ik vandaag ook mee bezig. Heb hier en daar nog goederenwagons die absoluut te schoon voor dit bedrijf zijn....

Afbeelding

Dan maar even wat plaatjes van goederentreinen, goederenloks, goederenwagons, blablabla.....

Afbeelding

Lekker he, die roest op die bakwagon......

Afbeelding

De 151 met ertstrein rust FF uit op de opstelsporen....

Afbeelding

De 185 moet er Ff langs waarschijnlijk met zijn kolensleep. Ik kwam er zojuist achter dat deze waarschijnlijk op de foto beide buffers mist aan de voorkant. Eentje heb ik er inmiddels gevonden. Gisteren ging het beetje verkeerd met die ramp-zaa-lig-e Roco poetswagon. FF zoeken dus maar zo....

Afbeelding

Afbeelding

Die andere 185 ook maar weer eens van stal gehaald.....

Afbeelding

En natuurlijk het eeuwige Verkehsrot en stof enzo....

Afbeelding

Afbeelding

Ja, Duisburg-Beksheim rijdt weer lekker! Check onderstaande foto maar. Volle sporen met lange cargotreinen, dubbeldekkers links en rechts. En allemaal automatisch dus. Proost!

Afbeelding

Grtz,

J.


Afbeelding

Tinussie
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 dec 2009 10:01

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Tinussie »

Ziet er top uit Jeroen, maarreh, die brandstofprijzen, daar kom je écht niet meer mee weg tegenwoordig he!

Mvg,
Martijn


Schaal N // IB // Ep. V-VI met het onoverkomelijke museumlijntje... // DB/ÖBB/SBB // testovaal-op-deur-op-schragen-rijder :-)
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1110
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Doolemeister »

Beste Jeroen,

Ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt elke keer, maar wat een gave pics!
De rechterkant is inderdaad heel stoer geworden, past uitstekend in het plaatje van D-B.

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3918
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

maarreh, die brandstofprijzen
HAhaha, oeieiiiii.....ik zie het ja. Was het maar zo'n feest, ja. Is haar ook niet opgevallen, en mij ook niet. Wel staan de klokken gelijk in de garage en het winkeltje. Dat dan weer wel..... :roll:
Laatst gewijzigd door Jeroen op 01 nov 2013 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ad_M »

Heeee...., dat is lekker!!!!
Ik heb mijn dosis verslaving ook weer binnen... :mrgreen:

Vind de aanpassingen super
De huisjes knalde er echt uit, echt lekker gaar qua onderhoud en verrotte dakgoten
Ben benieuwd hoe jullie het samen verder gaan aanpakken met de uitbreiding

Kan me voorstellen dat het even heeft geduurd voor de boel weer in elkaar zat, waren echt wat slopende dagen en zeker een aanslag op D - B

Dank je en succes

Mvg,
Ad
Laatst gewijzigd door Ad_M op 01 nov 2013 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3918
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ad en Arjan,

bedankt voor jullie commentaar. Ja, wij zijn erg blij met deze aanpassing. Er gebeurt gewoon wat meer nu daar. Ook dat gare boemeltje past er helemaal bij. Gewoon leuk dat je 'in de verte' nog wat ziet bewegen.....

Eens kijken of ik daar nog een fillempie van kan maken. Eén ding scheelt nogal: tegenwoordig hebben we internet hier op zolder. Voorheen moest ik dus met de laptop gaan slepen en blablablahuilverhaal.

PS: de andere buffer ook weer gevonden. Eens kijken of ik die nogmaals schön op de foto kan zetten....


Afbeelding
Plaats reactie