Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

maarten
Moderator

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door maarten »

Heerlijk, weer wat eye-candy van D-B!! Hoekje komt er erg mooi uit op de foto's.

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Danku!

We zitten inmiddels alweer op 500 Koploperkilometers vandaag. Dan toch nog maar even wat nieuwe poses geprobeerd met de cam. Het resultaat is bedroevend. Slechts 6 foto's kwamen door de ballotage heen. Naja. Dan post ik die ook maar meteen FF.

De MRCE, die zwarte 185 blijft toch een mooi ding. Hij krijgt zowat een hommage.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vanuit de huizen van het centrumpje.....

Afbeelding

Ook nogal een contrast. De vormen van de TRAXX-loks mogen er best zijn. Dat kan niet gezegd worden van deze 155. Vierkant, DDR, oud, gaar. Maar een robuuste!

Afbeelding

Met staaltrein.....

Afbeelding

Jojo!

J.

Afbeelding

Ron

Bericht door Ron »

Tjee!! wat zien die huizen er verwaarloosd uit, zal je nog eens wat geven :evil: :mrgreen: :mrgreen:

Mooi dat DB weer up to date is en je weer kilometers kan maken ipv. airmiles.
Dat nieuwe stuk ziet er knap uit. moeten toch snel eens afspreken.

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

500 koploper kilometers, dat is niet verkeerd toch, wat is dat gemiddeld per uur ?

gr.

M.

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ja Ron, moeten we inderdaad eens doen! Ben dat nog niet vergeten! En andersom ook altijd leuk!

@maurits,

Ongeveer 100 per uur schat ik zo. Als ik het vandaag aan zet zal ik er eens op letten. En nee, het is dan echt constant bedrijf. Maar jij hebt veel lange stukken verborgen spoor en spiralen enzo. Dat is het bij mij allemaal niet.....

Afbeelding

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

eens, :D

maar 5 uur vol gas zonder onderbrekingen is toch top.

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Driesel

Bericht door Driesel »

Mooie baan, Jeroen! Zeer mooi vervuild (= contradictio in terminis??? ;) )

Wat die 'Strom-Container' of 'Stasi-container' (de 155 dus) betreft: die loc is zo lelijk dat hij terug mooi wordt. Ik heb wel een boontje voor deze machtige locs. Mooi is ook dat je de loc hebt voorzien van moderne panto's.
Hier heb je nog een foto van een 155 in orientrode kleurstelling te Gremberg op 28 maart 2013:

Afbeelding

In het draadje 'Mini-Gremberg' staat mijn verbouwde 155: http://n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f= ... 3&start=10 (onderaan)

Ik heb ook al twee buffers van Minitrix-TRAXXen verloren: Als men ze niet vastlijmt, speelt men ze kwijt. Ik zal eens kijken of ik er enkele kan tekenen en laten printen.

Groeten,

Dries

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ik heb de buffers weer gevonden en gemonteerd. Maar dat vastlijmen is een goeie tip. Dat mini Gremberg heb ik gezien trouwens, erg mooi!

Afbeelding

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Lekkere bilder ouwe fotospammer.

Fan van Alpenbanen in N(m)

Jerome

Bericht door Jerome »

Hallo Jeroen, Gave coole foto's weer hoor.

Ik was ook zondag op EuroSpoor, maar heb je niet gezien. Is ook niet zo gek overignes.

Tipje: Om die coole foto's nog echter te laten lijken kan je de NEM koppeling aan de voorkant van bijvoorbeeld je Silberling BR218 loc afhalen. Dat doe ik standaard bij al mijn treinen en dat geeft weer een heel ander gezicht.

Greetz, J

Driesel

Bericht door Driesel »

Jeroen schreef:Dat mini Gremberg heb ik gezien trouwens, erg mooi!
Bedankt, Jeroen. Het past trouwens ook in het thema van jouw mooie baan.
Jerome schreef:Tipje: Om die coole foto's nog echter te laten lijken kan je de NEM koppeling aan de voorkant van bijvoorbeeld je Silberling BR218 loc afhalen. Dat doe ik standaard bij al mijn treinen en dat geeft weer een heel ander gezicht.
Dat geeft inderdaad een heel ander gezicht. Op 'mini-Gremberg' zijn alle koppelingen van de locs verwijderd. Bij de Arnold 186 zitten zelfs vervang-baanruimers en remslangen. De kopplingsbeugel komt van Dapol (zit bij de huifwagens van Modellbahn Union):

Afbeelding
Enkel de stroomafnemers lijken nu nog wat fors. Jammergenoeg zijn die Hammerschmidts niet goedkoop...

Groeten,

Dries

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Mooi! Ga ik eens proberen aan te komen!

Afbeelding

william

Bericht door william »

Jeroen,

zit na mijn middag rijden weer eventjes te kijken op het forum, maar dat zijn weer hele mooie foto's :o :o :o

Groeten,
William

Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

j-eroen

Bericht door j-eroen »

Wat william zegt. Erg realistisch. Blijft mooi om te zien...

groeten,
Jeroen

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Dank dank!

Even precies voor Maurits genoteerd: zo'n 120 kilometers van Koploper per uur. En nagenoeg storingsvrij! Geen haperende wissels. De ESU-tjes laten me nog wel eens in de steek met het niet volgen van essentiële commando's. Zoals bijvoorbeeld: stop :mrgreen: . Tja.
Tussendoor een klein beetje schoonmaken en dat soort dingen hoort er ook bij. Maar ik ben weer tevreden!

Dusssss......dan maar weer even tijd om wat fotootjes te nemen. Enjoy! Ohja, verzoekjes? Mag hoor..... :roll:

We hebben hier natuurlijk niet alleen maar cargotreinen rondrijden. De stoppertjes rammen overal tussendoor. Ook erg leuk bedrijf. De Flirt is even in onderhoud, maar vanmiddag wil ik nog eens een poging wagen om dat coole ding weer eens op de foto te krijgen.

Als eerste de ET 425 die net onder het viaduct door is gereden van de schnellllweg.

Afbeelding

Close-uppie....

Afbeelding

Een stukje herfstachtige natuurlijk....zo lijkt het.....

Afbeelding

Maar mét trein is ook wel weer leuker. De S-bahn, dames en heren.

Afbeelding

En af en toe maakt Koploper er écht een drukke boel van....

Afbeelding

Van Michiel, je weet wel, die zelfbouwert met de makkelijk te onthouden forumnaam 'Michielosnabrückerrodelbimmelbamnachhammbahnen' kreeg ik wat losse dummies. Eén daarvan is deze br 294. Leuk gedaan, Michiel! En nogmaals onwijs bedankt, ook voor je andere spulletjes die je zomaar toestopt!

Afbeelding

Verouderde loks? Deze 139 kan er wat van......langzaam nadert ie over de overloopwissels van het inhaalspoortje.....

Afbeelding

Afbeelding

Wat minder langzaam is deze kolentrein die max blaf over de brug heen komt denderen.

Afbeelding

Afbeelding

HOp!

J.

Afbeelding

neudalhausenstadbahn

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Jeroen schreef: Van Michiel, je weet wel, die zelfbouwert met de makkelijk te onthouden forumnaam 'Michielosnabrückerrodelbimmelbamnachhammbahnen' kreeg ik wat losse dummies. Eén daarvan is deze br 294. Leuk gedaan, Michiel! En nogmaals onwijs bedankt, ook voor je andere spulletjes die je zomaar toestopt!
Zo nu en dan koop ik wel een wat of wil ik wel eens iets anders prutsen waarvan ik daarna niet weet wat ik er mee moet. Dan is het leuk als je iemand anders er een plezier mee kan doen. Dus Jeroen graag gedaan en veel plezier ermee.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

bob vermeulen

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen (natuurlijk :oops: ) Ron sorry niet kwaad bedoeld :mrgreen: ,

De 7e foto vind ik persoonlijk erg mooi (de andere ook natuurlijk) maar die springt er voor mij echt uit.
Gave opstelling met een lekkere verweerde (" oude") lok er voor en een gemengde trein er achter.

mvrg bob
Laatst gewijzigd door bob vermeulen op 06 nov 2013 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ehm....Ron? Of bedoelde je werkelijk een Ron? Of is het een koosnaampje geworden ofzo? :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

Ron

Bericht door Ron »

Jeroen schreef:Ehm....Ron? Of bedoelde je werkelijk een Ron? Of is het een koosnaampje geworden ofzo? :mrgreen: :mrgreen:
Dat hoop ik niet.
Ben soms best aaibaar, maar je moet niet gaan overdrijven :mrgreen: :lol:

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Bob V. heeft het inmiddels aangepast, zie ik net. Dus de tekst kan eigenlijk weer het raam uit.

Vanmiddag rijden en.....oeioei! Bouweuuhh!

Afbeelding

Marcel

Bericht door Marcel »

Prachtig weer allemaal,dit blijft toch wel èèn van de banen die mij inspireren en motiveren wat betereft scenery en detail,prachtig.

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

....en jullie aardige commentaren worden gewaardeerd en werkt motiverend. Ik heb nog een paar plaatjes geschoten zojuist terwijl ik wat aan het rijden ben en alvast aan het klussen voor het volgende bouwwerk.

Maarrrr......uiteraard blijf ik ook een beetje rijden dus. En afgelopen maart heb ik bij De N-speursteur maar weer eens een karretje gekocht. Uiteraard was die paha-rachtig blauw en glimmend grijs. Juist. Aanpakken dus! Sinds 2 dagen ziet ie er zo uit.

Afbeelding

Past ie beter tussen de rest. Een Ruhr-plaatje. Sporen, bovenleidingen, wegen, gare huizen én groen!

Afbeelding

En bij de inrijwissels wordt weer een hele zooi Coopertjes op wacht gezet....

Afbeelding

Twee goederentreinen met een niet al te nieuwe lok ervoor naderen het station.....

Afbeelding

Uiteraard zijn er ook nieuwere modellen lokomotief. En daarin kennen we de sub-afdeling nieuwe lok's. Ook bij Hans vandaan (Bahnshop-model) een bekender model. De Br 152 maar wel met een apart kleedje. Weer eens wat anders dan dat Verkehrsrot. De heren Minitrix hadden wél even wat remschijven erop mogen doen......maar aangezien dat dus niet is gebeurd moet ik dat zelf doen. Ik verwacht binnenkort nieuws hierover van Kuswa. Dan is ie echt af en mag ie weer een keertje op de foto. Een paar plaatjes.....

Afbeelding

Afbeelding

Tussen het groen doet ie het ook goed. Ik vind beide foto's leuk genoeg om te plaatsen. De ene heeft een focus op de lok....

Afbeelding

....en de ander meer op het groen eromheen. Het feit dat ie gezellig blauw is maakt het wel een leuke foto. Vind ik dan..... 8-)

Afbeelding

Onder de snelweg door....

Afbeelding

En de opstelsporen op.

Afbeelding

Was 'm weer. Nu weer verder met het frame verder bouwen.....

J.

Afbeelding

Ron

Bericht door Ron »

Da's een mooi kleurig lokje.
Doet het goed tussen de rooie drukte :!:

Wagon heb je trouwens mooi geweatherd, letters zijn mooi meegenomen.

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

brizbo

Bericht door brizbo »

Weer mooie foto's hoor!

De peco rails met betonnen bielzen zien er ook vet uit!

Kijk al uit naar de volgende!

Fabrice

gek op stoom

Bericht door gek op stoom »

dat zijn weer mooie platen Jeroen

Gr Andy

Plaats reactie