Hallo allemaal,
Laatste week druk geweest met mijn kopstation, opstelsporen bij de draaischijf en het aansluiten van mijn industriegebied. Rest mij voor mijn baan nog het maken van 1 kopstation bij het loc depot.
Koploper aangepast zodat treinstellen welkom zijn op het kopstation. Tevens een vaste route gemaakt zodat de aankomende treinstel het aanwezige treinstel laat vertrekken richting het grote station.
In de herfst vakantie met de HIP op Eurospoor gestaan bij de testbaan.
Tevens mijn eerste nieuwe treinstel aangeschaft. De verwachtingen waren hooggespannen, helaas reed mijn nieuwe aanwinst alleen als je hem een beetje scheef houd. Gelukkig is dit keurig opgelost door de leverende leverancier (TOP).
Tevens een oude VT75 met bijwagen VB140 gedigitaliseerd.
Deze oude minitrix set is uitgegeven in de jaren 1985-1986.
In de jaren 1950 reden deze in Duitsland rond.
Hier een verslag van de ombouw
Eerst een plaatsje zoeken voor de Kuehn N045 in de kleine VT75. Uiteindelijk een plekje gevonden op de bodem van de wagen. De condensator, diodes en onstoringsspoeltje verwijderen van de print.
Hierdoor ontstaat er ruimte op de print. Deze ruimte slijpen we uit de print voor ruimte voor de decoder.
De decoder voorzien we van een stukje krimpkous om sluiting met het frame en motor te voorkomen.
Het onstoringsspoeltje wordt hergebruikt maar wel voorzien van een stukje krimpkous om sluiting te voorkomen.
Alle onderdelen worden m.b.v. Wasbenzine gereinigd en voorzien van nieuw laagje smeermiddel.
Om de decoder vast te zetten op de bodem van de wagen gebruik ik een klein stukje dubbelzijdige tape.
Omdat er weinig ruimte is onder de motor, sluiten we eerst de draden naar de motor en de massa aan.
Tussen de plus(rode draad) en de decoder plaatsen we het ontsporingsspoeltje terug.
Op de rest van de print plaatsen we het isolatie plaatje terug welke op maat is gemaakt i.v.m. De aanwezige decoder.
De gereinigde tandwielen voorzien van vet en geplaatst in de wagen.
De motor teruggeplaatst en voorzien van de benodigde olie (let op dat je er geen olieboot van maakt).
De verlichting teruggeplaatst een aangesloten. De verbindingen zijn hierbij aan de zijkant naast de motor geplaatst.
Dit was het weer.
Wim