Pagina 10 van 54

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 10:04
door FidOo
Ik zou zelf R2 als binnenboog gebruiken en met flex een parallel boog daar naast leggen.

Maar idd het gat is erg groot tussen R2 en R3.

Maar back on topic,

Hoe staat het met de BR65?

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 10:07
door henry
he joost,
het verhaal over mijn baan is on topic en de br 65 ligt nu even stil, heb van het weekend mijn kleine vriendin gehad en dan wordt er niet gesleuteld

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 11:08
door FidOo
Jah bedoelde het niet zo expliciet...

Dan wachten we geduldig af, tot er weer nieuws is!

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 12:48
door shoven
henry schreef:... heb van het weekend mijn kleine vriendin gehad en dan wordt er niet gesleuteld ...
Je maakt ons wel graag nieuwsgierig geloof ik Henry? ;) 8-)

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 16:01
door henry
steven, om je nieuwschierigheid weg te nemen, ik heb er geen verkering mee maar het is wel het mooiste wat ik op deze wereld heb

vandaag besloten om de tafel met helix opnieuw op te zetten.
samen met wim lagerwaard alles bekeken en er is maar 1 oplossing, weg met r1.
bouwverslag volgt

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 16:21
door shoven
Ja het blijft geweldig Henry (heb zelf 3 kids). :D

Over je baan: da's jammer, moet je nu de helix opnieuw maken of kun je nog met flex of zo iets aanpassen? Of past dat niet?

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 16:28
door henry
steven, ik heb gekeken of het opgelost kan worden door 9125 te gebruiken maar dan moet toch alles worden verandert.
het kost nieuwe rails en 5 plaatjes hout.
het meeste kan ik nog weer terug gebruiken.
ga tevens het station aanpassen zodat de lange treinen op alle sporen kunnen komen.

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 16:29
door spoor65
henry schreef:wat ga jij voor rail materiaal gebruiken op je nieuwe baan

groetjes henry
Henry,

Mijn nieuw te bouwen baan zal geheel gebouwd worden met peco rail (code 55), dus alle rechte stukken en bogen zal flexrail worden, wissels van peco zijn ook mooi slank, dus ook daar verwacht ik geen probleem.

Mijn vorige bouwwerken, voor ze ver ze tot stand gekomen zijn (uiteindelijk waren het allemaal wat testbaantjes)
gebruikte is Minitrix en roco rails. dit vooral omdat deze elkaar goed aanvullen.

Het is reeds gemeld hier een paar berichten boven. maar idd minitrix slaat tussen R2 en R3 een behoorlijk groot gat.
roco vult deze echter perfect op, ff voor de duidelijkheid iin klein lijstje :

Minitrix/roco R1 is gelijk - 194.6mm
Minitrix/roco R2 is gelijk - 228.2mm
Roco R3 = 261.8mm
Roco R3a=295.4mm
minitrixR3/roco R4= 329.0mm
minitrixR4/rocoR5=362.6mm

de roco R3/R3a vult dus precies het gat wat minitrix laat liggen.

In vorige plannen ging ik uit van rijden met tijdperk III materiaal met een max lengte rijtuig van 145mm en dat ging prima door de R2 minitrix/roco, en R3 roco bogen heen, nu ga ik ook naar langere rijtuigen, dus zal ik mijn bogen zeker ruimer gaan maken.

Mvg

Freddy

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 16:46
door Hookies
Bestaan de Roco-rails in N-spoor dan nog? Zijn die niet opgenomen in het gamma van Fleischmann, want in dat geval zul je op zoek moeten naar tweedehands. Hoe het met aansluiten van Roco of Flm Piccolo zit, weet ik niet.

Mvg,
Martin

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 18:51
door henry
begonnen met het loshalen van alle bekabeling onder de baan waarbij eerst alles wordt opgeschreven.
wordt weer een nieuw stuk draad om op het forum te zetten, wordt vervolgt ;)

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 18:51
door spoor65
Martin,

De roco rails worden nu gewoon via Fleischmann verkocht, en staan dus tegenwoordig ook in de FLM catalogus.
Pagina 140 t/m 144 in jaargang 2009/2010.

Zelfs de artikelnummers zijn nog het zelfde als toen ze nog door roco verkocht werden, alleen staat er nu een extra nummer achter tussen haakjes bij de meeste railstukken. En wat misschien nog belangrijker is, zelfs de prijs is nog alla roco :)

Dus Fleischmann rails zonder bedding, is niets anders dan de oude roco rails, alleen nu verkocht door FLM.
dus of je nu 2e hands roco rail koopt of nieuwe FLM zonder bedding, je krijgt gewoon het zelfde materiaal.

wat bedoel je trouwens, Martin, met hoe het zit met aansluiten van roco of FLM?

Mvg

Freddy

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 19:15
door Hookies
Ik heb geen idee of de spoorstaven dezelfde hoogte hebben of dat je een verloopstukje moet hebben. Niet dat dat voor mij van belang is.

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 19:39
door spoor65
Ze hebben zelfde hoogte en profiel als minitrix rails, of profiel van FLM profi gelijk is weet ik niet, hoogte is als ik het goed heb wel gelijk.

Maar vooruit, we gaan weer wat te veel off-topic, dus terug naar henry`s baan, ook al is deze vraag in dit draadje ontstaan.

Henry, veel succes met de wederopbouw van de spiraal en het station, en laat je plezier er niet minder om zijn, ook dit hoort bij de hobby, en beter ten halve gekeerd dan geheel verdwaald toch? en jouw werk kennende, voor zover hier te zien, gaat het vast weer helemaal top worden.

Mvg

Freddy

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 20:35
door wim lagerwaard
Hallo Henry

Jammer dat we vandaag niet veel verder zijn gekomen.
Vanmiddag gaf je al aan dat je hen besloten om het af te breken, heel erg jammer
want het is een leuke baan, maar je gaf aan dat je met hoge snelheidstreinen wil gaan rijden
en dan is mijn persoonlijke mening dat je sporen van het station veel te kort zijn.
Want de hoge snelheidstrein blokkeerd diverse wissels waardoor een deel van de baan lam komt te liggen.
Dus als je het toch af gaat breken en zoals je zelf al aangaf om de sporen langer te maken
gaat dat helemaal goed komen met de hoge snelheidslijn.
Op de terugweg heb ik nog na zitten denken over ons gesprek over de aansluiting van de
m-dex, om die op een eenvoudige manier aan te sluiten zodat als een m-dex het niet doet
de storing veel sneller te vinden is als met al die doorlussen, het zal heus wel werken
maar als je het niet eerder gezien hebt en je ziet een boel draden heb je ook geen idee
waar te beginnen met zoeken.
Dus vanaf de PM 32 alles apart aansluiten naar de m-dex
Dit is veel makkelijker zoeken
En dan nog als laaste ik kom nooit meer doordeweeks, op de terug weg weer in de file
en dus te laat in Glanerbrug :cry:

vr gr Wim

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 20:39
door spoor65
;) :o

Wie gaat er dan ook naar glanebrug, das toch alleen maar de parkeerplaats van de Miro :?: :?:


Mvg

Freddy

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 20:50
door henry
daar moest hij ook zijn :D :D

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 20:51
door wim lagerwaard
spoor65 schreef:;) :o

Wie gaat er dan ook naar glanebrug, das toch alleen maar de parkeerplaats van de Miro :?: :?:


Mvg

Freddy
Als je glanebrug in rijd daar woont de heer Harbeek die heeft geen treinen maar hij is een
zeewater liefhebber en heeft een heel mooi aquarium en die heeft achter zijn huis
een winkel en aangezien ik buiten mijn treinen ook een zeewater aquarium heb moest ik dus niet naar de Miro maar naar mijn zeewater vriend.

Vr gr Wim

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 20:58
door henry
nou de sloop is begonnen,
ik haal deel voor deel weg en meet dussen het slopen direct alle draden naar de connectors door zodat ik straks, als hij weer is opgebouwd, zo de blokken weer kan aansluiten.
heb besloten om blok 3 te laten vervallen en dit blok te gebruiken in de helix zodat er vanuit het schaduwstation 1 meer treinen weg kunnen en de lange treinen mooi voor het station en het perron kunnen komen.

wordt vervolgd,

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 06 apr 2010 21:16
door wim lagerwaard
Hallo Henry

Je heb ook geen 2 minuten rust in je ....
maar in ieder geval veel succes en dat nu alles maar goed mag komen

vr gr Wim

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 07 apr 2010 11:52
door henry
als iemand nog een helix zoekt of wil gaan maken, kan ik hem heel uit de tafel halen incl. rails.
je kunt dan alleen niet met hogesnelheidstreinen rijden
afmetingen zijn 96 x 90 cm.
eventueel incl. rails.
laat maar horen.
morgen gaat hij uit elkaar.\

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 07 apr 2010 14:49
door henry
vanmiddag even iets geheel anders gedaan, de lok die voor william is gepland zat vast door lijm i.p.v. olie
de lok geheel gedemonteerd, schoongemaakt en vanmiddag gemonteerd.
was een preciesie klus maar de lok loopt weer als nieuw.

nu weer verder met de helix

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 07 apr 2010 15:13
door william
Henry,

Wat een geweldige loc.
Nog beter/mooier dat deze weer als nieuw loopt.

Groeten,
William

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 07 apr 2010 15:24
door FidOo
wow henry..

Dat was echt alles uit elkaar.. Maar super dat het gelukt is... Ziet er weer supernetjes uit.

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 07 apr 2010 19:01
door henry
toen de lok klaar was toch nog even met het demonteren aan de gang gegaan,
heb de helix compleet uit de tafel gehaald zodat we opnieuw kunnen beginnen.
mischien morgen hout en dan kunnen we weer opbouwen.
de bodemplaat wordt ook vervangen dus eigenlijk een geheel nieuwe tafel maken

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 08 apr 2010 19:56
door william
FidOo schreef:wow henry..

Dat was echt alles uit elkaar.. Maar super dat het gelukt is... Ziet er weer supernetjes uit.
Inderdaad helemaal uit elkaar ...
Vandaag de loc dus weer opgehaald en opgenomen in het dienstrooster van 'Sankt Georgen'.
Echter er deed zich wederom een probleempje voor met loc 65018: deze wilde alleen maar 'de andere kant' op! :o
Loc dus weer de loods in voor tweede inspectie en wat bleek?!? - motor zat verkeerd om :mrgreen:
Motor omgedraaid en de loc rijdt fantastisch over de baan.
Foto's volgen nog, maar eerst de batterijen opladen.

Groet,
William