Eerst een begin gemaakt met de bochten vanuit het paradespoor naar boven richting het station.
Gezien de beperkte toegang eerst de flexen gebogen, de staven op maat gezaagd en daarna gesoldeerd
En aan de andere kant de in en uitgang van het schaduw station afgemaakt, dit ligt een stuk definitiever, een paar extra schroeven zodat de rails niet knikken, het is nog niet perfect maar dat komt nog
En ook het kurk gelijmd voor het paradespoor en programeerspoor en dit tijdelijk gelegd voor een eerste impressie, het zal veel vloeiender komen te liggen...dit is zeeeeeeeeer voorlopig
Je gaat weer hard zo te zien op de foto's Leon .
Ik zie dat je multi meter het niet heeft gehald ,had er een van mijn schoonvader gekregen van de winkel Tandy had hij voor mij gekocht .
En heeft 40 jaar meegegaan op de beurs in Houten toen een nieuwe gekocht bij Mecktroniks .
Gaat hard zo! Ik heb wel eens ergens gezien met flexen dat ze van beide stukken 1 railstaaf flink korter maakten, en die dan bij de andere op de bielsen schoof.. ̶I̶̶k̶ ̶z̶̶a̶̶l̶ ̶e̶̶e̶̶n̶̶s̶ ̶e̶̶v̶̶e̶̶n̶ ̶z̶̶o̶̶e̶̶k̶̶e̶̶n̶ ̶o̶̶f̶ ̶i̶̶k̶ ̶d̶̶i̶̶t̶ ̶k̶̶a̶̶n̶ ̶v̶̶e̶̶r̶̶d̶̶u̶̶i̶̶d̶̶e̶̶l̶̶i̶̶j̶̶k̶̶e̶̶n̶
Dat is best slim. Bedankt voor de tip.
Tot nu toe aan het onzichtbare deel van de baan gewerkt, daar maakt het niet uit als het niet 100% netjes is.
Vooral in bochten zal deze methode een mooiere aansluiting geven.
Hoe lang zijn jouw perron sporen op het in het zicht liggende station? Zal wel een mooi gezicht zijn als daar zometeen een trein staat!
Die bindruggen ja. Daar zitten er al een paar van onder mijn baan.... Ik heb de standaard bindruggen maar na nader inzien had ik beter de grotere kunnen gebruiken. Ze zitten (te) snel vol. Maar ja, dan maar 2 bindruggen boven elkaar als het nodig is.
Hoe zet jij die dingen vast? Op het test baantje schroefde ik ze vast maar dan verbogen ze weleens. Nu lijm ik ze vast met superglue. Dat gaat beter maar je moet ze wel even 20 seconde vasthouden. Geen mitre fast gebruiken (die met activator) Dan worden de bindruggen britle en breken ze zodra je er draad doorheen trekt.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Ik schroef ze met 3 kleine schroefjes vast. 2 aan de buitenkant en 1 in het midden. En ja, ook bij mij zaten ze snel vol en had ik voor sommige delen beter grotere kunnen gebruiken. Leerpuntje voor een volgende baan ofzo..
het perron zal ongeveer 1.30m worden, de blokken ong 1.60.
De bindruggen ben ik van plan vast te schroeven en om het overzicht te houden alles wat wisselbesturing enz apart te houden van de elctravoorziening van de rails dus alles wordt dubbel uitgevoerd waar nodig