St-Michel La Roche minibaantje

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

bob vermeulen

Re: St-Michel La Roche minibaantje

Bericht door bob vermeulen »

Het dak van de herberg is van geprint papier. Patroon en kleur werden zo geprint, uitgeknipt en gebruikt. Er werd geen enkele nabehangeling op gebeid van extra weathering doorgevoerd
net echt, bedankt voor je antwoord

Bob

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Het is niet omdat het stil is omtrend St-Michel la Roche, dat ik ook stil zit. Beetje bij beetje, tussen de soep en de patatten, wordt het baantje aangekleed. Zo ziet het baantje er vandaag uit. En is het nu klaar, hoor ik je denken? Wel, nee, nog niet. Er is nog zat werk aan...
Afbeelding

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Je bent in ieder geval al veeeel verder dan ik! ;) Ziet er geweldig uit Michiel, heel mooi gedaan. Ik doe mijn uiterste best elke dag in ieder geval iets te doen, en dat lukt redelijk. Alleen door mijn onervarenheid duurt het bij mij allemaal veel langer dan ik van tevoren dacht.

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

marco

Bericht door marco »

Mooie foto weer michiel.
Kom je naar lochem met het baantje?

Groetjes marco

Groetjes marco

Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Ik doe er alles aan om met het baantje present te zijn in Lochem. Hoe ik dat praktisch ga aanpakken, dat is nog een groot vraagteken. Maar de bedoeling is toch dat in elk geval mijn baantje er te zien zal zijn.

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Schilderen, zoals in een schilderij schilderen, is nooit mijn sterkste punt geweest. Het resultaat komt steeds klungelig en kinderlijk over. Hoe noemen ze dat ook weer... naïve kunst? :lol: Dit om te zeggen dat ik er een achtergrond heb gemaakt en achter het baantje heb gezet. tja, iets nieuws proberen kan dus soms ook eens tegenvallen. Maar goed, beter heb of kan ik niet; het blijft dus zitten.
Afbeelding

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Nou... als ik dit kan evenaren dan ben ik als een kind zo blij hoor. ;) Ik vind het helemaal niet zo verkeerd.

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Maarten, je bent op goede weg om dit te evenaren, hoor. Daar twijfel ik geen moment aan.

marco

Bericht door marco »

Michiel niet zo negatief het ziet er toch goed uit.
En het is altijd beter met dan zonder een achtergrond.
Als zou je alleen een egaal blauwe achtergrond maken dat staat ook al goed denk ik.
Het baantje straalt zo veel meer rust uit vind ik.

Groetjes marco

Groetjes marco

Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

Jos

Bericht door Jos »

Het is een mooi plaatje zo hoor Michiel!

Groetjes,
Jos

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Hallo Michiel.

Zeer, zeer mooi gedaan de achtergrond. :o
Heb je al een idee over eventuweel verlichting boven je diorama ?

Martin de Deugd

Chris83

Bericht door Chris83 »

nou michiel als jij dit zo geschilderd hebt, dan zou dat vanaf een footo geweest zijn? het is net echte lucht. Mooi gedaan.

Groeten Chris

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Het schilderwerk is improviatie in de garage. Ik heb hiervoor de plakaatverf van de kinderen gebruikt. Eerst met een heel dikke borstel het geheel blauw geschilderd. daana met een dunner penseeltje horizontaal waterig-witte horizontale strepen getrokken, nat op nat.

De algemene indruk en kleur lijkt wel goed, maar als ik zo naar het resultaat kijk, zie ik er geen wolken in, maar een onbestemd vlekkerig geheel. Een "lucht" zie ik er niet in. Maar nogmaals, de algemene indruk is niet verkeerd, zolang we er maar niet bewust naar kijken.

In elk geval, bedankt voor de positieve reacties. Dat doet deugd! ;)

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Ik denk juist goed is dat je er geen duidelijke wolken in ziet, dan leidt het ook niet af van wat er allemaal op je diorama te zien is. ;)

Groeten,
Maarten

Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

De lucht is zeker niet verkeerd. ik heb in het echt immers ook nog nooit duidelijke lijntjes om dit soort wolkjes gezien ;).

Wat misschien een idee is om wat ideeën te krijgen over hoe een lucht te schilderen is, en daar wat verschillende technieken voor te zien is om eens een paar aflevering van The Joy Of Painting met Bob Ross te bekijken. Dat is een televisieserie over schilderen uit de jaren '80. Hij schildert eigenlijk vrijwel exclusief landschappen, en daar hoort natuurlijk ook een lucht bij. In een half uur heeft hij van een leeg canvas een heel landschap gemaakt, inc. lucht, bergen, bergmeertje, bos en soms nog iets van een hutje en een bospad oid. Hij heeft een aantal technieken waardoor het schilderen lekker snel gaat. Wolken maakt hij met een 2,5" kwast enzo :).

Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Hallo iedereen,

ik wil hierbij toch even vermelden dat ik zaterdag met mijn baantje naar Lochem kom. Ik zal er de hele dag zijn, en zal er het baantje demonstreren. Zondag zal ik evenwel niet aanwezig zijn, maar mijn baantje zal er nog wel te zien zijn.

Wie zou zich over mijn baantje willen ontfermen na de beurs. Ik zou het willen recupereren en ooit weer in België krijgen. Dus misschien een goede Zeelander, Brabander of Limburger? Ik zou het erg op prijs stellen.

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Michiel, als je wilt kan ik het voor je meenemen naar Oosterhout (bij Breda). Dan kunnen we een keer afspreken hoe hij weer terug komt in Waterloo. Daar komen we vast wel uit. ;)

Groeten,
Maarten

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Enorm bedankt iedereen voor de spontane aanbiedingen die ik per mail heb gekregen. Wat is het fantastisch dat we zo op mekaar kunnen rekenen. Ik wil hierbij iedereen danken, en vooral zeggen dat ik elk individueel aanbod erg op prijs stel.

Maarten, ik denk dat ik jou aanbod aanneem, omdat Breda zo gemakkelijk bereikbaar is vanuit Waterloo. We regelen het verder wel per mail hoe en wat?

en nogmaals aan iedereen, enorm bedankt. Ik zie jullie de zaterdag wel te Lochem ;)

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Mail is prima, maar we zien elkaar sowieso in Lochem. ;)

Groeten,
Maarten

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Ik heb van ochtend een kort filmpje snel in elkaar getimmerd, een beetje als teaser...

pp4trains

Bericht door pp4trains »

Erg leuk filmpje,
Groeten,
Patrick

Chris83

Bericht door Chris83 »

mooi filmpje!

Hoe hoog is de baan eigenlijk? of in iedergeval het spoor, zonder bergen?

Ik heb een salon tafel gekocht en daar kan een baan van 75x75 in ongeveer en 20 cm hoog, tenzij ik het verdiep. Glas erboven op is ongeveer 75x75cm.

jouw klimspiraal leek me wel wat om dat hier in toe te passen. en dan de scenery spreekt mij ook heel erg aan.

Groeten Chris

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Hoi Chris,

het spoor is in feite een dubbel cirkel dat ongelijkvloers kruist. Dus, minimaal heb je 10cm hoogte nodig om een dergelijk baantje te maken. Met mijn baan heb ik nog 5 cm onder de baan voorzien voor de elektronica. Alles samen met berg is mijn baantje 30cm hoog.

Met 75x75cm heb je natuurlijk enorm veel meer mogelijkheden, met bijvoorbeeld meerder perronsporen, een klein schaduwstation en eventueel een industrieaftakking of goederenkade. Maar hoe dan ook vind ik het fijn dat mijn baantje je mag inspireren. Maak er iets moois van, origineel, en vooral, "have fun"! ;)

Chris83

Bericht door Chris83 »

Heel erg bedankt Michiel.

Door jouw mini projectjes kwam ik op dit idee, ik zocht al ruime tijd naar een salontafel in de kringloopwinkel waar ik vaak kom (vorige week gekocht 25 euro :) ). En toen dacht ik ik kan er een treinbaan in maken.

Ook voor mij is het nog een hele tijd voordat ik aan mijn grote baan kan beginnen, zit al 7 jaar zonder!

Ik ben benieuwd naar de foto's nadat je in lochem geweest bent.

Groeten Chris

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

De uitslag van de Lochemse jury 2011 is bekend. Dit baantje is 2de geworden. Een eervolle plek gezien de knappe baantjes van de mede-deelnemers.

Ik heb in elk geval heel veel geleerd met de bouw van dit minibaantje, ik heb er minsten evenveel plezier aan gehad. Voor mij was deze deelname een ware overwinning.

En nu zal dit draadje langzaam naar de catacomben van het forum-archief wegzakken... Jammer? Nee, want we gaan voluit voor een volgende uitdaging. [;)]

Plaats reactie