D&H lastregeling?
-
Onderwerp starter - Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
Re: D&H lastregeling?
Weet niet bij welke decoder jij zit te kijken maar cv131 en 132 bestaan niet in mijn boekje...
http://doehler-haass.de/cms/media/pdf/D ... 16A_en.pdf
Blijkbaar heeeft D&H de rangeergang default op F4 staan (CV38 = 128). Ik heb nu CV38 op 0 staan, dus F4 doet niets meer.
Maar goed, dit is op zich het probleem dus allemaal niet, de vraag is WAAROM wordt de rangeergang aangezet als ik in TC rijd. En dat is een vraag voor mijn grote vriend Jurgen Freiwald. En hem kennende komt er dan weer 1 of ander enorm verhaal over allerlei vage features die nergens beschreven staan. Of hij reageert gewoon totaal niet.
http://doehler-haass.de/cms/media/pdf/D ... 16A_en.pdf
Blijkbaar heeeft D&H de rangeergang default op F4 staan (CV38 = 128). Ik heb nu CV38 op 0 staan, dus F4 doet niets meer.
Maar goed, dit is op zich het probleem dus allemaal niet, de vraag is WAAROM wordt de rangeergang aangezet als ik in TC rijd. En dat is een vraag voor mijn grote vriend Jurgen Freiwald. En hem kennende komt er dan weer 1 of ander enorm verhaal over allerlei vage features die nergens beschreven staan. Of hij reageert gewoon totaal niet.
Re: D&H lastregeling?
Nspoorkees,
Misschien het boekje van 09/2016 downloaden. Jij werkt nog met de 2015 versie.
Misschien het boekje van 09/2016 downloaden. Jij werkt nog met de 2015 versie.
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Re: D&H lastregeling?
Nspoorkees,
Hier de actuele versie op site D&H.
http://doehler-haass.de/cms/pages/haeuf ... abelle.php
Hier de actuele versie op site D&H.
http://doehler-haass.de/cms/pages/haeuf ... abelle.php
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
-
Onderwerp starter - Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
Re: D&H lastregeling?
Nou dat F4 verhaal lost het ook niet op... ik heb de lok gecalibreerd op een topsnelheid van 50kmh, en wat ik in de gemeten grafiek zie is dat er voorwaarts in de voorlaatste stap een hele grote sprong zit, en achterwaarts zie je die 'knik' al eerder. De grafiek is dus geen lineaire lijn. Dus bij elke stap wordt bijv. de snelheid met 3 km/h verhoogd, maar bij de voorlaatste stap ineens 10kmh en dan weer met 3kmh. Ik krijg het op dit forum nooit voor elkaar om plaatjes te uploaden helaas. Als ik de topsnelheid op 40km/h zet, krijg ik nog steeds snelheidsproblemen (de lok rijd sneller dan TC denkt) maar als ik de topsnelheid verlaag naar 30, zie ik ineens dat ie perfect op positie / markers rijd...
Maar, als dit de geijkte grafiek is, dan moet TC daar toch mee uit de voeten kunnen? Ook al gaat die grafiek alle kanten op? Dus ik snap nog steeds niet waarom de decoder blijkbaar toch op de baan een hogere snelheid laat zien dan gemeten... dus zit ik toch weer naar die lastregeling te kijken... een andere verklaring heb ik niet.
Maar, als dit de geijkte grafiek is, dan moet TC daar toch mee uit de voeten kunnen? Ook al gaat die grafiek alle kanten op? Dus ik snap nog steeds niet waarom de decoder blijkbaar toch op de baan een hogere snelheid laat zien dan gemeten... dus zit ik toch weer naar die lastregeling te kijken... een andere verklaring heb ik niet.
Re: D&H lastregeling?
Nspoorkees,
Is het voor jou mogelijk om het inmeten van de loc op een volledig vlak traject uit te voeren? Indien ja, hoe verloopt de curve dan? Voordat je begint even Aanhang 2 van de handleiding doornemen. Daar worden de versnellingscurves getoond behorende bij CV48. De uitkomst van de calibratie zou eenzelfde beeld moeten vertonen als de ingestelde curve. Je kan ook een recht evenredige lijn instellen door de waarde van CV48 op 0 (nul) te zetten.
Is het voor jou mogelijk om het inmeten van de loc op een volledig vlak traject uit te voeren? Indien ja, hoe verloopt de curve dan? Voordat je begint even Aanhang 2 van de handleiding doornemen. Daar worden de versnellingscurves getoond behorende bij CV48. De uitkomst van de calibratie zou eenzelfde beeld moeten vertonen als de ingestelde curve. Je kan ook een recht evenredige lijn instellen door de waarde van CV48 op 0 (nul) te zetten.
Laatst gewijzigd door Sandopie op 30 sep 2017 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Re: D&H lastregeling?
Plaatje uploaden is niet zo moeilijk hoor.
Ga er vanuit dat je windows 10 gebruikt.
Zorg ervoor dat je plaatje in windows niet groter is dan 120KB.
Is die wel groter?
Klik dan op de foto( die je bij wil voegen) met de rechter muis knop.
Er gaat een nieuw scherm open.
Zet vinkje bij SMALL.
klik dan op Resize
Je foto is nu kleiner gemaakt.
Klik nu weer op de nieuwe foto met rechter muis.
Onderop de lijst zie je eigenschappen staan.
Klik daar op.
Je ziet bij GROOTE hoe veel kb de foto nu is.
Is die kleiner dan 120kb?Dan kan je hem op het forum plaatsen.
Zoniet?
Doe bovenstaande nog een keer maar ga dan CUSTOM en vul daar bv 600x375 in bij pixel.
Oke ga er van uit dat de foto nu de juiste grootte heeft.
Klik in je bericht wat je aan het schrijven bent op:
Bestand kiezen
Er gaat een nieuw scherm open.Ga nu in je computer opzoek naar de juiste foto.
Klik op de foto die je wilt plaatsen en daarna op OPENEN
Er staat nu bij BESTANDSNAAM: BESTAND kiezen en er naast de naam/nummer van je foto
Ga dan naar het vaakje er onder.
Klik daar op: BESTAND TOEVOEGEN
Hierna kan je als test even op VOORBEELD klikken.
Je krijgt nu je bericht met foto te zien.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
mvg Ronald
Ga er vanuit dat je windows 10 gebruikt.
Zorg ervoor dat je plaatje in windows niet groter is dan 120KB.
Is die wel groter?
Klik dan op de foto( die je bij wil voegen) met de rechter muis knop.
Er gaat een nieuw scherm open.
Zet vinkje bij SMALL.
klik dan op Resize
Je foto is nu kleiner gemaakt.
Klik nu weer op de nieuwe foto met rechter muis.
Onderop de lijst zie je eigenschappen staan.
Klik daar op.
Je ziet bij GROOTE hoe veel kb de foto nu is.
Is die kleiner dan 120kb?Dan kan je hem op het forum plaatsen.
Zoniet?
Doe bovenstaande nog een keer maar ga dan CUSTOM en vul daar bv 600x375 in bij pixel.
Oke ga er van uit dat de foto nu de juiste grootte heeft.
Klik in je bericht wat je aan het schrijven bent op:
Bestand kiezen
Er gaat een nieuw scherm open.Ga nu in je computer opzoek naar de juiste foto.
Klik op de foto die je wilt plaatsen en daarna op OPENEN
Er staat nu bij BESTANDSNAAM: BESTAND kiezen en er naast de naam/nummer van je foto
Ga dan naar het vaakje er onder.
Klik daar op: BESTAND TOEVOEGEN
Hierna kan je als test even op VOORBEELD klikken.
Je krijgt nu je bericht met foto te zien.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
mvg Ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
-
Onderwerp starter - Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
Re: D&H lastregeling?
Nee plaatje uploaden lukt hier niet. Extensie niet toegestaan. Maakt niet uit wat ik probeer, jpg, jpeg, png, bmp verzin het maar. Heb dat al lang geleden opgegeven.
Ik heb nu de lok op max 40kmh geijkt, nu krijg ik een mooie rechte grafiek, maar het snelheidsprobleem blijft... de lok blijft domweg op de baan harder rijden dan TC verwacht, en dat is nu juist waarom je de boel ijkt zou je zeggen, om dat soort ellende te voorkomen... als ik de snelheid terugschroef naar 30 wordt het al beter maar dat is wel erg langzaam.
ik ga het maar opgeven denk ik. Eens kijken of het met een andere decoder beter gaat.
Ik heb nu de lok op max 40kmh geijkt, nu krijg ik een mooie rechte grafiek, maar het snelheidsprobleem blijft... de lok blijft domweg op de baan harder rijden dan TC verwacht, en dat is nu juist waarom je de boel ijkt zou je zeggen, om dat soort ellende te voorkomen... als ik de snelheid terugschroef naar 30 wordt het al beter maar dat is wel erg langzaam.
ik ga het maar opgeven denk ik. Eens kijken of het met een andere decoder beter gaat.
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: D&H lastregeling?
Doe de decoder eens resetten naar fabrieksinstellingen.
> Hoe is de curve dan
Stel CV2 en cv 5 bij tot deze een mooie curve geeft, ga anders met het tabel aan de slag
Zorg ervoor dat je loc in de software gewoon geen directe regeling gedefineerd heeft, dan kan TC die ook niet aansturen lijkt
me.
Aan de decoder zal het in de basis niet liggen, nu misschien omdat je veel hebt veranderd en gefrustreerd bent geraakt en dan maak je vaak foute instellingen.
TC is hier vrijwel 95% de boosdoener ben ik bang voor.
Als je dat kan uitsluiten dan kan je gaan kijken naar de decoder.
Succes!!
> Hoe is de curve dan
Stel CV2 en cv 5 bij tot deze een mooie curve geeft, ga anders met het tabel aan de slag
Zorg ervoor dat je loc in de software gewoon geen directe regeling gedefineerd heeft, dan kan TC die ook niet aansturen lijkt
me.
Aan de decoder zal het in de basis niet liggen, nu misschien omdat je veel hebt veranderd en gefrustreerd bent geraakt en dan maak je vaak foute instellingen.
TC is hier vrijwel 95% de boosdoener ben ik bang voor.
Als je dat kan uitsluiten dan kan je gaan kijken naar de decoder.
Succes!!
-
Onderwerp starter - Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
Re: D&H lastregeling?
Reset heb ik al diverse keren gedaan. Net als spelen met allerlei instellingen. Heb het ding nu denk ik wel 10x gecalibreerd met verschillende settings, het gaat nooit goed. Standaard loopt de curve 'hol' (CV48) en afhankelijk van waar je de topsnelheid zet zit er ergens op 2/3 een grote snelheidssprong in. Dat heb ik inmiddels ook gezien bij de plux16 variant in de hondekop. Dat is blijkbaar iets typisch voor D&H.
Heb inmiddels een ESU plux12 besteld, eens kijken wat dat doet. Of het nu aan D&H of aan TC ligt, of aan mij, ik krijg dit niet goed werkend.
Heb inmiddels een ESU plux12 besteld, eens kijken wat dat doet. Of het nu aan D&H of aan TC ligt, of aan mij, ik krijg dit niet goed werkend.
-
Onderwerp starter - Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
Re: D&H lastregeling?
Met de 2 bruine 2200 hetzelfde probleem. Enorme knik in de gecalibreerde curve, springt halverwege de curve plots in 1 decoderstap van 37kmh naar 51kmh terwijl de max speed 60 is. Die knik zie ik trouwens bij alle D&H decoders die ik heb, bij deze 3 stuks DH12A, maar ook bij 2 stuks DH16A.
Ook deze 2 loks krijg ik niet netjes stoppend, en TC is ze constant kwijt omdat ze op de baan sneller rijden dan wat TC denkt. Wat er nou mis gaat...?

Ook deze 2 loks krijg ik niet netjes stoppend, en TC is ze constant kwijt omdat ze op de baan sneller rijden dan wat TC denkt. Wat er nou mis gaat...?

Re: D&H lastregeling?
Ieder geval is plaatje plaatsen wel gelukt
mvg Ronald

mvg Ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
-
Onderwerp starter - Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
-
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: D&H lastregeling?
Kees,
Max 60 km is alleen bij gebruik van de lok in automatisch rijden. Bij calibratie correspondeert stap 1000 de maximale decoderstap. Aan de hand van jouw curve kan het 2 dingen zijn, TC instellingen staan fout of decoder is onjuist geprogrammeerd. Kloppen jouw decoderstappen?? In decoder met TC??
Echter DH decoder en TC gaan gewoon goed samen.
Max 60 km is alleen bij gebruik van de lok in automatisch rijden. Bij calibratie correspondeert stap 1000 de maximale decoderstap. Aan de hand van jouw curve kan het 2 dingen zijn, TC instellingen staan fout of decoder is onjuist geprogrammeerd. Kloppen jouw decoderstappen?? In decoder met TC??
Echter DH decoder en TC gaan gewoon goed samen.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: D&H lastregeling?
Behalve even kijken of de TC inderdaad op het zelfde aantal decoder stappen staat zit ik aan nog iets te denken
Ik hoef bijvoorbeeld in mijn geval een GF class 66 niet met een Kuhn uit te rusten dan krijg je de raarste dingen, zet ik er een digitrax in dan werkt het perfect, omgedraaid een dapol class 43 doet altijd raar met een digitrax echter rijdt weer perfect met een kuhn.
wat je zou kunnen proberen is decoder pro te installeren ( via de jmri site ) en dan de uitgebreide curve gebruiken, die maakt geen gebruik van cv 5 en 6 maar ergens vanaf 71.
Ik hoef bijvoorbeeld in mijn geval een GF class 66 niet met een Kuhn uit te rusten dan krijg je de raarste dingen, zet ik er een digitrax in dan werkt het perfect, omgedraaid een dapol class 43 doet altijd raar met een digitrax echter rijdt weer perfect met een kuhn.
wat je zou kunnen proberen is decoder pro te installeren ( via de jmri site ) en dan de uitgebreide curve gebruiken, die maakt geen gebruik van cv 5 en 6 maar ergens vanaf 71.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: D&H lastregeling?
Vanaf CV67 t/m CV94 en dan moet je de decoder met 28 rijstappen aansturen met je digitale centrale.
Maar zo aan de tabel te zien is CV6 niet helemaal lekker ingesteld.
Groetjes
Maar zo aan de tabel te zien is CV6 niet helemaal lekker ingesteld.
Groetjes
Re: D&H lastregeling?
Verkeerd geplaatst.
Groet Henk
Groet Henk
Laatst gewijzigd door HTteG op 02 okt 2017 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: D&H lastregeling?
Snelheden ijken.
Stap 1 kijk hoe snel de loc op stap 28 rijd.
Stel CV5 in zo dat die dan uitkomt op de gewenste snelheid.
Moet dat 80 km/u zijn dan moet de loc op stap 28 die snelheid rijden.
Dan ga je de volgende onderliggende stappen ijken.
Dan worden die stappen netjes verdeeld over de snelheden.
Je kunt dus maximaal 30km/u als max opgeven, anders heb je geen tussen stappen genoeg.
Dat moet je zo doe met alle besturings programma's met een snelheid ijk optie.
Groetjes
Stap 1 kijk hoe snel de loc op stap 28 rijd.
Stel CV5 in zo dat die dan uitkomt op de gewenste snelheid.
Moet dat 80 km/u zijn dan moet de loc op stap 28 die snelheid rijden.
Dan ga je de volgende onderliggende stappen ijken.
Dan worden die stappen netjes verdeeld over de snelheden.
Je kunt dus maximaal 30km/u als max opgeven, anders heb je geen tussen stappen genoeg.
Dat moet je zo doe met alle besturings programma's met een snelheid ijk optie.
Groetjes
Re: D&H lastregeling?
Willempie,Willempie schreef:Snelheden ijken.
Stap 1 kijk hoe snel de loc op stap 28 rijd.
Stel CV5 in zo dat die dan uitkomt op de gewenste snelheid.
Moet dat 80 km/u zijn dan moet de loc op stap 28 die snelheid rijden.
Dan ga je de volgende onderliggende stappen ijken.
Dan worden die stappen netjes verdeeld over de snelheden.
Je kunt dus maximaal 30km/u als max opgeven, anders heb je geen tussen stappen genoeg.
Dat moet je zo doe met alle besturings programma's met een snelheid ijk optie.
Groetjes
Klopt niet helemaal. D&H decoders werken, onafhankelijk van het aantal externe rijstappen (14, 28, 128), altijd met 127 interne rijstappen. Ongeacht de waarden in CV2 en CV5. Dus CV5 instellen op waarde die overeenkomt met Vmax grootbedrijf. In het geval van de 2200 serie 100 km of ongeveer 10% hoger (reserve). Indien een snelheid van b.v. 50 km vereist is zal, volgens mij, TC de corresponderende rijstap selecteren.
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Re: D&H lastregeling?
Ja Rinus, zo werkt dat bij alle decoder, maar lees even wat ik schreef.
De tabel CV67..CV94 is voor de 28 stappen, dat is het aantal CV's die je daarvoor kunt instellen. De centrale moet als je gebruik wil maken van deze tabel/regeling ook op 28 stappen staan.
Hoe de decoder het intern verwerkt doet niet terzake.
Groetjes
De tabel CV67..CV94 is voor de 28 stappen, dat is het aantal CV's die je daarvoor kunt instellen. De centrale moet als je gebruik wil maken van deze tabel/regeling ook op 28 stappen staan.
Hoe de decoder het intern verwerkt doet niet terzake.
Groetjes
-
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
- Locatie: Graauw
Re: D&H lastregeling?
Alleen D+H heeft deze cv's (67 t/m 94) niet, dus dat gaat niet.
D+H kent ook geen CV6, maar werkt met een snelheidscurve, die je instelt met CV48. 0 is lineair en 7 is sterk gekromd.
Groetjes: Robby
D+H kent ook geen CV6, maar werkt met een snelheidscurve, die je instelt met CV48. 0 is lineair en 7 is sterk gekromd.
Groetjes: Robby
Re: D&H lastregeling?
Robby kijk even hier dan zie je de cvs
http://doehler-haass.de/cms/pages/haeuf ... abelle.php
groeten
Daan
http://doehler-haass.de/cms/pages/haeuf ... abelle.php
groeten
Daan
cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825
-
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
- Locatie: Graauw
Re: D&H lastregeling?
Hoi Daan,
Dat is de lijst met parameters voor selectrix, deze zijn anders dan de cv's voor DCC.
Dit is de CV-tabel.
http://doehler-haass.de/cms/pages/haeuf ... abelle.php
Groetjes: Robby
Dat is de lijst met parameters voor selectrix, deze zijn anders dan de cv's voor DCC.
Dit is de CV-tabel.
http://doehler-haass.de/cms/pages/haeuf ... abelle.php
Groetjes: Robby
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: D&H lastregeling?
In de regel en tot nu oe bij alle Piko locs die ik heb voorzien van een DH12A heb ik naast het adres helemaal niks hoeven te veranderen aan de snelheden, lastregeling of frequentie. Alleen bij de Uhlenbrocks hoef je iets aan de max te doen. Die motor is uit zich zelf al perfect voor de frequentie en de overbrenging doet het goed op de standaard lastregeling.
Edit: Momenteel staat de teller op 17 locs
Zou het dan niet gewoon een issue zijn van TC?
Maar om de bier en chips communie te helpen, das altijd leuk om te doen:
DH kent inderdaad geen CV6 maar maakt zelf een gebogen lijn tussen cv2 en cv5. je kan die Lineare lijn aanpassen met CV48 door die in te stellen tussen 0-7 waarbij 7 sterk gekromt is. Eigenlijk is CV48 dus wat we gewend zijn als CV6. (pagina 57 in de handleiding staan voorbeelden)
Snelheidstabel is er ook niet bij DH
Standaard werkt de DH op een 3-traps lastregeling (Soft-Medium-Hard) cv 50 1-2-3 (2 is standaard)
De motorregeling kan je in zijn gehele PID regeling instellen maar voor het gemak zijn er voorinstellingen die je in CV 56 kunt instellen van 0-7. Hiervoor moet je wel CV50 op 0 zetten als je de zelfingestelde lastregeling wilt aanpassen.
Info overgenomen van de handleiding DH10Cwelke hetzelfde is voor de DH12A.
Groetjes
Edit: Momenteel staat de teller op 17 locs
Zou het dan niet gewoon een issue zijn van TC?
Maar om de bier en chips communie te helpen, das altijd leuk om te doen:
DH kent inderdaad geen CV6 maar maakt zelf een gebogen lijn tussen cv2 en cv5. je kan die Lineare lijn aanpassen met CV48 door die in te stellen tussen 0-7 waarbij 7 sterk gekromt is. Eigenlijk is CV48 dus wat we gewend zijn als CV6. (pagina 57 in de handleiding staan voorbeelden)
Snelheidstabel is er ook niet bij DH
Standaard werkt de DH op een 3-traps lastregeling (Soft-Medium-Hard) cv 50 1-2-3 (2 is standaard)
De motorregeling kan je in zijn gehele PID regeling instellen maar voor het gemak zijn er voorinstellingen die je in CV 56 kunt instellen van 0-7. Hiervoor moet je wel CV50 op 0 zetten als je de zelfingestelde lastregeling wilt aanpassen.
Info overgenomen van de handleiding DH10Cwelke hetzelfde is voor de DH12A.
Groetjes
-
Onderwerp starter - Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
Re: D&H lastregeling?
Denk niet dat het aan TC ligt. Ik heb 5 D&H decoders en allemaal hebben ze deze rare hik.
Ook te zien als je met een handcontroller rijd en stap voor stap verhoogd.
Ook te zien als je met een handcontroller rijd en stap voor stap verhoogd.
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo