Meerdervoort
Re: Meerdervoort
Word een heel bouwwerk Sander schaduwstation kan nooit te groot zijn ,
ben ook benieuwd of je het goed aangesloten heb met het test rijden komen de foutjes naar boven
mvg Sjaak
ben ook benieuwd of je het goed aangesloten heb met het test rijden komen de foutjes naar boven
![Boink 8)7](./images/smilies/bonk.gif)
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Berichten: 724
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Meerdervoort
Bedankt heren!
En inderdaad Sjaak, een flink schaduwstation is fijn. Het liefst had het nog iets groter geweest![😅](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f605.svg)
Ik kon het niet laten en heb tijdelijk wat draadjes gelegd en het rondje bovenop ook gesloten zodat ik vandaag al eens rondjes kon rijden. Het loopt best aardig, maar zoals Sjaak al zei, nu kwam meteen naar boven waar de mogelijke problemen zich gaan voordoen: de module bak overgang. Ik gebruik hiervoor de Minitrix vario rails (leek me makkelijk en betrouwbaar), maar dat zijn toch wat fragiele railtjes waar de loks toch snel ontsporen. Ik zal deze dus zeer goed moeten gaan testen, maar dat komt wel.
Nog even de link van een vol rondje schaduwstation, helix en door een tijdelijke lus bovenop. Is de lok toch al gauw bijna 4 minuten mee bezig
https://youtu.be/TiE7Zcz0a34?si=kfkFlllwdHV7gjjQ
En inderdaad Sjaak, een flink schaduwstation is fijn. Het liefst had het nog iets groter geweest
Ik kon het niet laten en heb tijdelijk wat draadjes gelegd en het rondje bovenop ook gesloten zodat ik vandaag al eens rondjes kon rijden. Het loopt best aardig, maar zoals Sjaak al zei, nu kwam meteen naar boven waar de mogelijke problemen zich gaan voordoen: de module bak overgang. Ik gebruik hiervoor de Minitrix vario rails (leek me makkelijk en betrouwbaar), maar dat zijn toch wat fragiele railtjes waar de loks toch snel ontsporen. Ik zal deze dus zeer goed moeten gaan testen, maar dat komt wel.
Nog even de link van een vol rondje schaduwstation, helix en door een tijdelijke lus bovenop. Is de lok toch al gauw bijna 4 minuten mee bezig
https://youtu.be/TiE7Zcz0a34?si=kfkFlllwdHV7gjjQ
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
-
Onderwerp starter - Berichten: 724
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Meerdervoort
En zo is het alweer het einde van het jaar.....hoog tijd om eens wat stof van dit draadje af te blazen!
de bouw van de baan is in een slakken tempo doorgegaan. Druk met werk, familie enz, jullie kennen het wel. Ondertussen licht laag 0 van de baan wel, alleen de keerlus nog niet om ruimte te houden voor het aansluiten van alle draadjes en het plaatsen van de wissel servo's.
Tijdens het test rijden op laag nul liep ik wederom tegen problemen aan met de minitrix vario rails die ik gebruikte voor de module overgangen. Maar ik het de oplossing ondertussen gevonden
: de Fleischmann vario rails zijn wel betrouwbaar! heb die er nu op 3 plekjes tussen gezet en sindsdien geen problemen meer. Zal uiteindelijk de rest ook wel gaan vervangen.
Taak die nu rest is alle stroomdraden aanleggen en de wissel servo's te plaatsen. Kwam erachter dat ik er in de huidige stand niet goed bij de achterkant kant, dus zal de boel moeten ontkoppelen zodat de baan van de muur kan komen. Ook hoop ik deze vakantie de keerlus module uit te kunnen testen. Moet nog wel even uitvinden hoe bezetmelders werken in een keerlus setup......
Ter afwisseling heb ik vandaag eerst maar eens de baan in itrain opgezet. Moet nog een boel aan gedaan worden maar het begin is er![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Nog even de foto's. En dan wens ik iedereen alvast een heel goed 2025! dat het veel hobby plezier mag opleveren!
de bouw van de baan is in een slakken tempo doorgegaan. Druk met werk, familie enz, jullie kennen het wel. Ondertussen licht laag 0 van de baan wel, alleen de keerlus nog niet om ruimte te houden voor het aansluiten van alle draadjes en het plaatsen van de wissel servo's.
Tijdens het test rijden op laag nul liep ik wederom tegen problemen aan met de minitrix vario rails die ik gebruikte voor de module overgangen. Maar ik het de oplossing ondertussen gevonden
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Taak die nu rest is alle stroomdraden aanleggen en de wissel servo's te plaatsen. Kwam erachter dat ik er in de huidige stand niet goed bij de achterkant kant, dus zal de boel moeten ontkoppelen zodat de baan van de muur kan komen. Ook hoop ik deze vakantie de keerlus module uit te kunnen testen. Moet nog wel even uitvinden hoe bezetmelders werken in een keerlus setup......
Ter afwisseling heb ik vandaag eerst maar eens de baan in itrain opgezet. Moet nog een boel aan gedaan worden maar het begin is er
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Nog even de foto's. En dan wens ik iedereen alvast een heel goed 2025! dat het veel hobby plezier mag opleveren!
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- Bijlagen
-
- baan in iTrain
- Screenshot 2024-12-28 153751.png (121.73 KiB) 391 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
-
Onderwerp starter - Berichten: 724
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Meerdervoort
Dit weekend een beetje tijd, dus een goed moment voor een update. In January de module los gekoppeld om aan de achterkant te kunnen werken. Nu eindelijk alle servo’s en bedrading af kunnen ronden. En met de keerlus op niveau 0 nu ook aangesloten, ook op iTrain, heb ik flink kunnen test rijden. Daarvoor gebruikte ik schoonmaak wagons en Hobbytrain wagons want die zijn het meest gevoelig.
gelukkig kan ik wel al handmatig goed rijden dus de loks kunnen sowieso kilometers gaan maken terwijl ik langsgaan aan aan niveau 1 kan beginnen ![😄](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f604.svg)
De volgende uitdaging word nu iTrain instellen. Blokken zijn ingevoerd en een aantal treinen ge-ijkt, maar het automatisch rijden wil vooralsnog niet lukken. ITrain volgt de trein niet (dus een trein begint met rijden en alle blokken blijven geblokkeerd en ook stopt de trein niet) en vanuit het schaduwstation krijg ik de melding dat de route niet mogelijk is…. Er zal ergens wel wat fout staan dus zodra er wat tijd is maar weer alle instellingen gaan na-pluizen Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
-
Onderwerp starter - Berichten: 724
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Meerdervoort
En we gaan gestaag verder.
Niveau 0 ligt nu geheel. Als laatste is het tweede stationspoor aangesloten. Ook is het probleem met iTrain opgelost. Ik had de blokken en bezetmelders niet goed gelinkt.
Nu verder met niveau 1. Waar niveau 0 een doorlopende lijn is waar een enkelspoor zich in 2 sporen splitst, is niveau 1 het kopstation. Hier komt aan de voorkant 1 spoor voor personen treinen, een omloop spoor en een spoor voor de goederenloods. Om ruimte te besparen gebruik ik een draaischijf ipv een wisselstraat. De draaischijf plaats is vast gesteld. Ik zit nu alleen heel erg te denken wat ik ga doen aan de linker kant, op het verre uiteinden.
Er is onvoldoende ruimte voor een grote lok loods maar er zou misschien net een enkel sporige loods passen. Leuk voor de SSN br 65, om als museum lok dienst te doen. Maar ja, dan is er een lok loods boven een tunnel ingang, wat misschien wat raar aandoet.
Dus als er nog wat leuke ideeen zijn voor die hoek laat maar horen!![😄](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f604.svg)
Niveau 0 ligt nu geheel. Als laatste is het tweede stationspoor aangesloten. Ook is het probleem met iTrain opgelost. Ik had de blokken en bezetmelders niet goed gelinkt.
Nu verder met niveau 1. Waar niveau 0 een doorlopende lijn is waar een enkelspoor zich in 2 sporen splitst, is niveau 1 het kopstation. Hier komt aan de voorkant 1 spoor voor personen treinen, een omloop spoor en een spoor voor de goederenloods. Om ruimte te besparen gebruik ik een draaischijf ipv een wisselstraat. De draaischijf plaats is vast gesteld. Ik zit nu alleen heel erg te denken wat ik ga doen aan de linker kant, op het verre uiteinden.
Er is onvoldoende ruimte voor een grote lok loods maar er zou misschien net een enkel sporige loods passen. Leuk voor de SSN br 65, om als museum lok dienst te doen. Maar ja, dan is er een lok loods boven een tunnel ingang, wat misschien wat raar aandoet.
Dus als er nog wat leuke ideeen zijn voor die hoek laat maar horen!
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain