NS jaren '80 & '90
Re: NS jaren '80 & '90
Dewissels lijken wat slanker te zijn dan de gebruikelijke 15-graden wissel. Heb je de slankere van Roco/Fl toegepast?
Re: NS jaren '80 & '90
Ja, ik zocht een passende kit voor een Nederlandse baan maar deze staan kant en klaar op Ebay
Alle wissels zijn 15-graden, ik heb één 10-graden wissel in de bestelling staan om het wissel linksonder in de hoofdlijn te vervangen.
-
- Berichten: 1312
- Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11
Re: NS jaren '80 & '90
Idd mooie loodsen in een interessante afwisselende opzet.
Stoom, Stroom en Chocolade periode II
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=11816
Baan plan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=11767
Fotoboek: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=11777
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=11816
Baan plan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=11767
Fotoboek: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=11777
Re: NS jaren '80 & '90
Die loodsen zijn zeker mooi zal ook eens meer kijken op Ebay enkel de verzendkosten zijn daar wel hoog .
Om de kier zou ik die groter maken en dat spoor laten doorlopen
en de drie sporen een stukje rail bij de 2 de wissel zodat die opschuiven naar de voorkant .
mvg Sjaak
Om de kier zou ik die groter maken en dat spoor laten doorlopen
en de drie sporen een stukje rail bij de 2 de wissel zodat die opschuiven naar de voorkant .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Berichten: 3873
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: NS jaren '80 & '90
Ik koop aardig wat op Ebay.de
Is ook niet altijd te voorkomen met dat Oostenrijks spul.
Natuurlijk kijk ik eerst of onze huisgrutter het heeft,die gun ik het liefst de opdracht.
Is ook niet altijd te voorkomen met dat Oostenrijks spul.
Natuurlijk kijk ik eerst of onze huisgrutter het heeft,die gun ik het liefst de opdracht.
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
-
- Berichten: 1312
- Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11
Re: NS jaren '80 & '90
Dat woord ga ik ook gebruiken...
Stoom, Stroom en Chocolade periode II
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=11816
Baan plan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=11767
Fotoboek: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=11777
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=11816
Baan plan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=11767
Fotoboek: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=11777
Re: NS jaren '80 & '90
Dat brugseinhuis is ook erg fraai Rick, welk merk is dat?
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: NS jaren '80 & '90
Nog een fotootje om het verschil tussen een 10 en graden wissel zichtbaar te maken:
Het wissel is geschikt voor de standaardaandrijving van Roco/Fleischmann maar vreemd genoeg ontbreken de houders om deze vast te schroeven, raar.
Het sporenplan bij de loodsen is weer veranderd, ik was er nog niet tevreden over maar nu vind ik wel aardig. Het voorste kopspoor is bedoeld voor de tankplaats, de twee diagonale sporen voor het VAM-station zodat er ruimte is om een paar wagons te beladen en nog een paar wagons op voorraad te hebben. Achter de loodsen ligt een uithaalspoor en is ruimte voor een kleine losweg voor gesloten wagentjes:
De loods naar de voorkant opschuiven ging niet, ik wou nog wat ruimte tussen de spoorlijn en loods hebben zodat de heftruk en personeel erlangs kan. Het kopspoortje ligt ook zo bij de werkplaats in Amsterdam Zaanstraat, ik vond dat wel grappig maar helaas paste het niet meer in het plan.
Het wissel is geschikt voor de standaardaandrijving van Roco/Fleischmann maar vreemd genoeg ontbreken de houders om deze vast te schroeven, raar.
Het sporenplan bij de loodsen is weer veranderd, ik was er nog niet tevreden over maar nu vind ik wel aardig. Het voorste kopspoor is bedoeld voor de tankplaats, de twee diagonale sporen voor het VAM-station zodat er ruimte is om een paar wagons te beladen en nog een paar wagons op voorraad te hebben. Achter de loodsen ligt een uithaalspoor en is ruimte voor een kleine losweg voor gesloten wagentjes:
Auhagen 13304, weliswaar TT maar dat heeft als voordeel dat elektrisch materieel er onderdoor kan zonder ingrepen aan de stroomafnemers.
De verzendkosten kunnen inderdaad hoog zijn, al is het soms wel mogelijk dingen te combineren.
De loods naar de voorkant opschuiven ging niet, ik wou nog wat ruimte tussen de spoorlijn en loods hebben zodat de heftruk en personeel erlangs kan. Het kopspoortje ligt ook zo bij de werkplaats in Amsterdam Zaanstraat, ik vond dat wel grappig maar helaas paste het niet meer in het plan.
Re: NS jaren '80 & '90
Hoi Rick,
Ik heb ook zo'n 10gr wissel maar dan de oude van Roco, die heeft een andere spoel en zit ook vast aan de wissel..
Dus volgens mij hoord er een hele andere spoel bij jou wissel?
De rails ligt er mooi bij zo!
Groet,
Raymond
Ik heb ook zo'n 10gr wissel maar dan de oude van Roco, die heeft een andere spoel en zit ook vast aan de wissel..
Dus volgens mij hoord er een hele andere spoel bij jou wissel?
De rails ligt er mooi bij zo!
Groet,
Raymond
Re: NS jaren '80 & '90
Zo, langzaamaan gaat het verder:
De rails van het doorgaande spoor zijn bruin geschilderd en het landschap is uitgesneden. Binnenkort hoop ik met gips te kunnen kliederen om de spoordijk vorm te geven. Aan de rechterzijde komt tussen de spoordijk en het weiland een slootje, misschien dat ik dat aan de linkerzijde ook doe.
Het stuk kurk op de tweede foto staat nog bol, vandaar dat het er raat uitziet. Op deze plek komt een onderstation voor de bovenleiding met een overweg om deze te bereiken vanaf het werkplaatsterrein.
De rails van het doorgaande spoor zijn bruin geschilderd en het landschap is uitgesneden. Binnenkort hoop ik met gips te kunnen kliederen om de spoordijk vorm te geven. Aan de rechterzijde komt tussen de spoordijk en het weiland een slootje, misschien dat ik dat aan de linkerzijde ook doe.
Het stuk kurk op de tweede foto staat nog bol, vandaar dat het er raat uitziet. Op deze plek komt een onderstation voor de bovenleiding met een overweg om deze te bereiken vanaf het werkplaatsterrein.
Op internet werd deze aandrijving genoemd en hij past ook maar zit niet vast. Met een beetje lijm en een plaatje styreen is dat zo opgelost.
Re: NS jaren '80 & '90
In het Paasweekend was er tijd om aan de baan te werken. Met wat gips en verf heeft de spoordijk vorm gekregen, als het gips helemaal droog is wordt de dijk nog glad geschuurd en de randjes weggehaald. De 1215 passeert de werkzaamheden met een trein uit Duitsland:
Het andere deel van de spoordijk met ruimte voor een sloot tussen de dijk en het weiland. Ook hier moet nog wat bijgewerkt worden, het gips wat overbleef heb ik maar als ondergrond voor het weiland gebruikt:
Tussendoor heb ik nog een Piet Bon ketelwagen veranderd in een instructieketelwagen, opleiding hebben de Preisers natuurlijk ook nodig:
Het andere deel van de spoordijk met ruimte voor een sloot tussen de dijk en het weiland. Ook hier moet nog wat bijgewerkt worden, het gips wat overbleef heb ik maar als ondergrond voor het weiland gebruikt:
Tussendoor heb ik nog een Piet Bon ketelwagen veranderd in een instructieketelwagen, opleiding hebben de Preisers natuurlijk ook nodig:
Re: NS jaren '80 & '90
Ziet eral goed uit Rick!
Komt er aan de andere kant van de dijk ook een verlaging?
Erg leuk die ketelwagen!
Groet,
Raymond
Komt er aan de andere kant van de dijk ook een verlaging?
Erg leuk die ketelwagen!
Groet,
Raymond
Re: NS jaren '80 & '90
Op een baan in de jaren '90 mogen de ACTS VAM-wagens natuurlijk niet ontbreken, mogelijk gemaakt door @caspervt :
De hele stam is van Minitrix, achter de loc hangt set 15639 en daarna een BDms uit set 15880.
Re: NS jaren '80 & '90
Dat zullen mooie modellen worden uit jou hand
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Berichten: 3873
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: NS jaren '80 & '90
Schitterend en zo jaren 80 die 1215 met Duitse sleep
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Re: NS jaren '80 & '90
Die 1215 heb je mooi gedaan Rick (ook moeite gehad met de nummers op de neus?)
Succes met de bouw van de ACTS-Vamwagens!
Groet,
Raymond
Succes met de bouw van de ACTS-Vamwagens!
Groet,
Raymond
Re: NS jaren '80 & '90
Bedankt, vergat ik zomaar op je bericht te reageren. Aan de andere kant van de dijk komt geen verlaging, dat is de toegang tot de zijkant van de werkplaats en het onderstation. Tussen de sporen komt wat klein groen en grind, dat is deel van het rangeerterrein.
Dat hoop ik wel.
Dat viel wel mee maar ik zag dat het bij jou al gelukt is.
Het werken aan de baan kan niet altijd doorgaan, na de verhuizing en de aanleg nieuwe baan heb ik besloten dat van al het materieel eerst de wielen schoon gemaakt moeten worden voor ze weer op de rails mogen. Ook heb ik een opbergset van Feldherr gekocht zodat de treinen niet steeds terug in de verpakking hoeven als ik ze niet gebruik en ze niet de complete baan in beslag nemen. Die wordt nu dus gevuld, tien dozen blijkt niet genoeg.
Zeker niet als het materieelpark nog steeds wordt uitgebreid, van het weekend ben ik met deze stam bezig geweest:
Re: NS jaren '80 & '90
Mooie gave trein Rick!!!
Waar heb je die gekocht?
Of heb je die zelf gebouwd?
Groet,
Raymond
Waar heb je die gekocht?
Of heb je die zelf gebouwd?
Groet,
Raymond
Re: NS jaren '80 & '90
Die is zelf gemaakt met behulp van Shapeways kappen, net als deze:
het werk aan de baan staat even op een lager pitje, ik ben bezig met wat materieel te bouwen.
het werk aan de baan staat even op een lager pitje, ik ben bezig met wat materieel te bouwen.
Re: NS jaren '80 & '90
Die is mooi Rik heb je die zelf gespoten en beletterd
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Berichten: 3873
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: NS jaren '80 & '90
Prachtig Rick,zeker die 1200 met sleep.
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
-
- Forum-Beheerder
- Berichten: 2369
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer: