![Afbeelding](https://i.postimg.cc/Pq97XTj2/IMG-20240403-180518687-HDR.jpg)
De tekst is moeilijk te lezen.
Er staat.
DC en dan een gek tekentje dat lijkt op een gespiegelde R aan een U.
KBU 8M
- AC +
KBU8M = 6/8 ampereZaunkönigs Bahn schreef: ↑03 apr 2024 23:14
....... met welk artikelnummer. Je moet namelijk ook nog weten wat de bruggelijkrichter kan verwerken en op de foto is dat niet in te schatten. In het midden zit een gat(?) voor montage van een koellichaam. Zonder zo'n stuk ijzer is de belasting fors minder.
Dan gaat de spanning omhoog met 1,414 x de wisselspanning.
Je weet meer dan Folkert aangeeft, als je met losse componenten aan de slag gaat prima, maar je moet dan wel weten wat je doet. Zo simpel is het. Ik heb met mijn berekening alleen aangegeven waar Folkert rekening mee moet houden. Die elco is dus ook weer niet zo maar een elco, daar zul je toch echt even aan moeten rekenen wil de elco zin hebben en niet een te lage werkspanning, anders is er de kans dat de elco ontploft.maarten schreef: ↑04 apr 2024 08:49 Jullie maken Folkert helemaal gek met theorie verhalen! In basis klopt het inderdaad, een gelijkgerichte spanning zal direct na gelijkrichter in voltage snel stijgen en dalen.
Daarnaast, een electrolitische condensator (elco) er overheen zetten reduceert het 'knipperen' naar een onzichtbare rimpel.
Conclusie: die brugcel monteren en mocht je het ledlicht onrustig vinden, dan kun je alsnog een elco over de plus en min zetten van de brugcel. Kost ook bijna niets.
Ik heb even gekeken, ik zou het zonder koellichaam op maximum 4 ampère houden, maar dat is nog mega voor lampjes. Ik had een notatie van BxxCxxxx verwacht, kennelijk wijkt men daar tegenwoordig van af.Frank_N schreef: ↑04 apr 2024 09:12KBU8M = 6/8 ampereZaunkönigs Bahn schreef: ↑03 apr 2024 23:14
....... met welk artikelnummer. Je moet namelijk ook nog weten wat de bruggelijkrichter kan verwerken en op de foto is dat niet in te schatten. In het midden zit een gat(?) voor montage van een koellichaam. Zonder zo'n stuk ijzer is de belasting fors minder.
https://www.alldatasheet.com/datasheet- ... KBU8M.html
Dat was je ingangspost. We zijn er twintig verder, iemand gaf daar in ook al ergens aan dat je het jezelf veel te moeilijk maakt. Simpelste oplossing: Flikker die Viessmann weg en..... Maar aannemende dat je die wilt blijven gebruiken koop dan twee van deze dingen er bij:Folkert van Wijk schreef: ↑22 mar 2024 09:27 Ik probeer het dan ook voor mijzelf eenvoudig te houden.