Minitrix nieuwtjes 2025

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.

EnricoS

Re: Minitrix nieuwtjes 2025

Bericht door EnricoS »

Enorme prijzen voor naar mijn idee maar matige modellen. €299 voor een 232 zonder sluitseinen en wellicht zelfs de oude mal. RRF 4402 die aldus de afbeelding volgens mij de Franse uitvoering is. Een BR155, erg welkom, maar voor die prijs wil ik er op z’n minst 2 hebben.

Hopelijk komt het volgende merk snel om deze grap te doen vergeten.

Groet, EnricoS

WouterDeBanaan
Elektronica/Commercieel

Bericht door WouterDeBanaan »

€289 voor een niet kloppende analoge RRF 1600 is wel absurd
Laatst gewijzigd door WouterDeBanaan op 07 jan 2025 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

----> Mijn store met printplaatjes & magneetkoppelingen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen

WilcoV

Bericht door WilcoV »

Heerlijk ik hoef weer niets van Minitrix aan te schaffen.

Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Sibbesuisje

Bericht door Sibbesuisje »

Ja, dit jaar eigenlijk niets waar ik enthousiast van word. Merk dat Minitrix ook geen stomers meer van DRG (periode II) uitbrengt, alleen nog DB stroomlocs, die blauwe 18.4 van de winter nieuwtjes daargelaten….

Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

u43hvs

Bericht door u43hvs »

ik geef mijn geld in 2025 wel aan piko

Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

Valéry

Bericht door Valéry »

EnricoS schreef:
RRF 4402 die aldus de afbeelding volgens mij de Franse uitvoering is.
Zelfs dat niet. Zoals deze loc en de CC6500 (16612) zijn afgebeeld, hebben ze pantografen met buitenliggende stabilisatorstangen. De echte (type Faiveley) hebben binnenliggende. Die zitten wel op Arnold HN2585/6/7/8 en Fleischmann 7321xx e.v.
Minitrix zal dit jaar aan mij niets verdienen.
Groet van

Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1969)

FidOo

Bericht door FidOo »

Geen Piko, geen Minitrix.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

BartenThomas

Bericht door BartenThomas »

Wel mooi, een 89 met geluid.
Zal alleen vanwege weinig gewicht en geen antislipbandjes niet heel veel trekkracht hebben. :(

Riem

Bericht door Riem »

Voor mij idd ook niets bij Minitrix. Hopelijk komen Fleischmann/Arnold/LS-models ect. nog met iets, anders wordt het een goedkoop jaar.

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

FidOo schreef: 07 jan 2025 17:02 Geen Piko, geen Minitrix.
_o_ wat zal jij geld overhouden :lol:

Minitrix, geen enkele lok, alleen de "Freizeitexpress Murgtäler" met de Wittenbergerkopf stuurstand komen er bij mij op de baan erbij. :D

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Raymond

Bericht door Raymond »

Ik had van Minitrix ook niets nieuws verwacht......(NS)
Die DB br 110 vind ik wel wat hebben!
Ene die 1600 ik weet nog niet echt wat ik daarvan moet vinden....ja dattie veelste duur is dat wel🤪

Groet,
Raymond

sparckie

Bericht door sparckie »

Helaas weer niets voor de Nederlandse rijder wat de moeite waard is.
Waarom niet als fabrikant een keer de gok wagen met een echt nieuw Nederlands model in plaats van de zoveelste Duitse variant.
Is de Nederlandse markt nou echt zo klein?
Jammer.

Jan

Groet, Jan

Riem

Bericht door Riem »

Als NS rijder snap ik dat onze markt veel kleiner is dan de Duitse, maar als 3 fabrikanten hetzelfde Duitse model kunnen maken en verkopen, kan er 1 ook idd iets echt Nederlands maken. Denk dat verkopen dan om het even zijn. Koplopers en Hondekoppen verkopen ook als warme broodjes. En anders is er ook nog de veilige optie zoals ICNG, waarvan later een ICNG-D gemaakt kan worden of de flirt-3 van NS waarvan genoeg Duitse versies bestaan. Alleen is Minitrix denk ik niet meer de aangewezen fabrikant. Ze prijzen zich uit de markt, zeker voor de analoge rijder. Bij N is het denk in 50/50 wie analoog of digitaal rijdt.

Driesel

Bericht door Driesel »

EnricoS schreef: 07 jan 2025 14:06 Een BR155, erg welkom, maar voor die prijs wil ik er op z’n minst 2 hebben.
Een BR 155 met werkende pantografen? Die heb ik al 10 jaar: https://youtu.be/4KvzB2dL8pM?t=192 ;)

Groeten,

Dries

Jeroen

Bericht door Jeroen »

@Driesel , ja ik moest direct aan je denken man. Heb hier nog zo’n ouwe liggen, motortje is er wel aan denk ik. Vind dat nog voor hier (die nieuwe 155) maar werkende panto’s hoeft niet en 450 EUR is me ook te gek.

Afbeelding

FidOo

Bericht door FidOo »

Jeroen schreef: 08 jan 2025 11:28 @Driesel , ja ik moest direct aan je denken man. Heb hier nog zo’n ouwe liggen, motortje is er wel aan denk ik. Vind dat nog voor hier (die nieuwe 155) maar werkende panto’s hoeft niet en 450 EUR is me ook te gek.
Gewoon zo'n micromotor er in zetten toch... kost je 30 euro.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Sandopie

Bericht door Sandopie »

Ook hier zit voor mij niets bij. Gaat lekker!!!! Maar niet heus.
Laatst gewijzigd door Sandopie op 09 jan 2025 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Met vriendelijke groet,

Rinus Vos

Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.

BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

WimC

Bericht door WimC »

Riem schreef: 08 jan 2025 00:56 Als NS rijder snap ik dat onze markt veel kleiner is dan de Duitse, maar als 3 fabrikanten hetzelfde Duitse model kunnen maken en verkopen, kan er 1 ook idd iets echt Nederlands maken. Denk dat verkopen dan om het even zijn. Koplopers en Hondekoppen verkopen ook als warme broodjes. En anders is er ook nog de veilige optie zoals ICNG, waarvan later een ICNG-D gemaakt kan worden of de flirt-3 van NS waarvan genoeg Duitse versies bestaan. Alleen is Minitrix denk ik niet meer de aangewezen fabrikant. Ze prijzen zich uit de markt, zeker voor de analoge rijder. Bij N is het denk in 50/50 wie analoog of digitaal rijdt.
Dat Minitrix voor de analoge rijder (of degene die geen geluid wil) niet interessant is, ben ik met je eens. Maar de prijzen van de geluidmodellen en wagons en rijtuigen zijn bij de andere fabrikanten volgens mij toch redelijk vergelijkbaar met die van Minitrix. De prijzen van de nieuwtjes van Minitrix en Piko liggen in dezelfde orde van grootte. En ook bij Fleischmann betaal je al rond de €60 voor een rijtuig.

Eerlijk gezegd vind ik de nieuwprijzen van alle fabrikanten veel te hoog en koop alleen maar 2e hands of als iets verramsjt wordt. Dat laatste gebeurt bij Minitrix overigens relatief weinig, dus kennelijk doen ze iets goed (vanuit hun gezien).

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Rick

Bericht door Rick »

sparckie schreef: 08 jan 2025 00:26Waarom niet als fabrikant een keer de gok wagen met een echt nieuw Nederlands model in plaats van de zoveelste Duitse variant.
Dat hoeft Minitrix niet eens te doen, (her)uitgaves of kleurvarianten van eerdere modellen zijn ook mogelijk:

- NS 1700
- NS 6400 als heruitgave of NS Cargo 6400
- geel/blauwe ICR
- Couchetterijtuig Bcm
- NS Avmz in het donkerblauw
- ICM drie- of vierdelig, zowel geel/blauwe als reclamevarianten
- normale bruine of blauwe Fcs/Tds zelflossers in plaats van de speciale varianten
- Kalkwagens type Fals zonder opschrift (dat waren de meeste, helaas rijdt in model vooral de wagen met KALK rond)
- gesloten wagens Gs of Gbs, maar dan niet deze versies voor 150 euro

Riem

Bericht door Riem »

Eerder ergens hier op het forum kwam een keer naar voren dat er geen ICM modellen meer uitgegeven zullen worden omdat de mallen kapot / versleten zijn. Het model 1600/1700/1800 van Minitrix is zover ik weet te frans vergeleken met Fleischmann. Maar je andere modellen zijn idd serieuze opties voor Minitrix. Voor de Avmz heb ik laatst Arnold een keer gemaild, maar voor de rest niets van gehoord. De Avmz is tezamen met de NS Cargo 6400 (wel liever Analoog) zeker een model dat ik zou kopen.

Plaats reactie