Hallo allemaal,
Ben nu goed op dreef om de modulebakken in te richten. Er gaat veel tijd inzitten om de modules goed op elkaar aan te laten sluiten. Ben nu bezig om alleen niveau 1 te maken. Hoe pak ik het aan:
1. Eerst de middelste module ingericht.
De ondergronden waar de rails op komen te liggen uitgezaagd en in de module gemonteerd.
2. Zijkanten van de modulebakken maken.
Vervolgens de zijkanten van de modules afgetekend en uitgezaagd. Alles dubbel natuurlijk om de aansluiting gelijk te houden. De exacte vorm van de zijkanten weet ik nog niet, vandaar dat het recht-toe-recht-aan is. Natuurlijk staat wel vast waar de rails komen te liggen, die plekken zijn precies uitgezaagd/gevijld.
3. Aansluitende modulen.
Vervolgens de aansluitende module erbij gepakt en uitgelijnd op de middelste module. Gekeken of alles waterpas is en vervolgens de zijkant ertegen aan gelijmd. Ondergronden waar de rails op komen te liggen uitgezaagd en ingelijmd.
4. Precies pas maken van de module overgangen.
Nu ben ik aangekomen bij het precies pas maken van de overgangen. Met vijl en schuurpapier moet alles netjes afgewerkt worden. Dit is de volgende stap in het bouwproces.
Wanneer de lijm uitgehard is monteer ik de scharnieren tussen de modules.
Enkele foto's:
De linker module.
Moduleovergang tussen de linker en middelste module. Zoals eerder gemeld moet alles nog netjes afgewerkt worden. Deze overgang is ter hoogte van het schaduwstation op niveau 1. De achterwand is nu nog los te halen, de bedoeling is om deze later half open gewerkt vast te maken aan de module, zodat vanachteruit de treintjes bij een eventuele ontsporing nog te bereiken zijn.
Overzicht van de middelste module.
Nog een overzicht van de middelste module , maar dan richting de rechter module (die nog niet aangekoppeld is)
Aftekenen van de zijkant aan de kant van de rechtermodule.
Het is wel weer mooi voor vandaag, even van het mooie weer genieten.