Waarschijnlijk is het een goed programma, maar helaas kan ik dat niet ervaren. Het laat zich namelijk niet installeren.

Mvg
Wim.
Ah, OK. Dat omlopen en zo is wel iets wat ik op termijn ook wil. Maar dat duurt denk ik nog wel effe voordat het zover is.Michiel schreef: @WimC: Met Itrain kon ik wel treinen anoniem en automatische rondjes laten rijden, en stoppen daar waar aangeduid (perron, schaduwsporen,...), maar niets extra. Ontkoppelen, omrijden, locwissel,... kortom, alles nodig om een kopstation met depot te automatiseren gaat niet. Itrain is in volle ontwikkeling, en misschien, ooit, zal het wel kunnen. Maar voor het moment kan je met Itrain enkel met vaste samenstellingen rondjes rijden. Voor mijn toekomstig project is dat jammer genoeg niet voldoende.
Wim Ros schreef:Hi,
Volgens mij moet je software of andere zaken beoordelen op wat ze nu kunnen, niet op wat ze in de toekomst misschien kunnen.
De kans bestaat namelijk dat ik in de toekomst opa wordt, alleen weet ik nog niet wanneer, maar de kans bestaat natuurlijk ook nog dat dit helemaal niet zal gebeuren.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook dat ik bijna iedere dag gemeenschap heb. Gisteren is het ook weer bijna gelukt.
Mvg
Wim.
martindomburg schreef:whahaha, Wim grandioos verwoord![]()
Heb ik gister al wel meer succes gehad als jij
MvgK O P L O P E R
Versie 7.3
De complete treinbesturing
voor Windows 95/98/Me/Xp en
Windows NT & Windows 2000, Vista en Windows 7
Koploper is het meest complete treinbesturingsprogramma voor Windows 95/98/Me/XP, Windows NT, Windows 2000, Windows Vista en Windows 7. Het kan worden gebruikt om handmatig de snelheden van de locomotieven in te stellen of om wissels te verzetten. Koploper kan ook zorgen voor een volledig geautomatiseerd treinbedrijf, waarin je op eventuele rangeer- of kopstations toch nog handmatig kunt werken.
De treinen zullen rustig optrekken en stoppen, waarbij de massa van de trein wordt gesimuleerd. Dit zorgt voor een zeer realistische treinenloop. Treinen kunnen sporen mijden en ook verplicht worden om niet op bepaalde sporen te stoppen.
In dit programma is nergens een beperking ingebouwd. Het aantal treinen, wissels en bezetmelders wordt beperkt door de gegevens van de fabrikant(en) van de digitale onderdelen.
Ik kan bevestigen dat Koploper an sich het perfect doet op Linux via Wine. Het start hier probleemloos op, op m'n Gentoo desktop en m'n Ubuntu netbook. Aangezien het een Windows programma is, kan je het niet native draaien, maar via Wine werkt het perfect.Lemland schreef:In het kader van voorzichtig oriënteren: draait Koploper ook op linux, desnoods Wine?
Ik draai het nu al een jaar op deze Mac met "crossover", ik denk dat daar Wine inzit.Lemland schreef:In het kader van voorzichtig oriënteren: draait Koploper ook op linux, desnoods Wine?
Ja, Crossover heeft dezelfde library erin zitten als Wine heeft. Maar Crossover is betaald toch? Dan heb je ook recht op support enzo. Maar in de basis profiteerd Wine van de ontwikkelingen van Crossover, en andersom.dentheo schreef:Ik draai het nu al een jaar op deze Mac met "crossover", ik denk dat daar Wine inzit.