De perfecte reinigingstrein

Vraag maar raak!

Paul B
Berichten: 554
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:00

Re: De perfecte reinigingstrein

Bericht door Paul B »

Misschien de minitrix SNCF 72065? Da's ook een hele sterke zesasser met antislipwieltjes die soepel door R1 loopt.



WilliamK
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 jan 2010 21:49

Re: De perfecte reinigingstrein

Bericht door WilliamK »

En ? Nog geslaagd in Houten? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: De perfecte reinigingstrein

Bericht door martinb »

martindomburg schreef:Ik heb wel twijfels gekregen of de 212 niet alsnog geschikt is. De mijne heeft een klein eigenaardigheidje dat hij het een tijdje doet en daarna al zijn trekkracht verliest. De loc heeft nu meer dan een week niet gereden en vandaag trok hij met gemak de trein door de kwappe bogen omhoog. Maar zoals eerder gebleken gaat dit een paar dagen goed en dan is de trekkracht weg. Hoe het komt? Is onderzocht maar niet gevonden.
Koolborstels al vervangen en de motor eerst schoongemaakt met wasbenzine? http://www.nproject.org/nl/modelspoor/o ... n_de_motor


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

HeZwi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2011 17:43
Locatie: Enschede

Re: De perfecte reinigingstrein

Bericht door HeZwi »

martinb schreef:
martindomburg schreef:Ik heb wel twijfels gekregen of de 212 niet alsnog geschikt is. De mijne heeft een klein eigenaardigheidje dat hij het een tijdje doet en daarna al zijn trekkracht verliest. De loc heeft nu meer dan een week niet gereden en vandaag trok hij met gemak de trein door de kwappe bogen omhoog. Maar zoals eerder gebleken gaat dit een paar dagen goed en dan is de trekkracht weg. Hoe het komt? Is onderzocht maar niet gevonden.
Koolborstels al vervangen en de motor eerst schoongemaakt met wasbenzine? http://www.nproject.org/nl/modelspoor/o ... n_de_motor
:) Hallo Martin.

Ik ben van plan om ook een Tomix aan te schaffen.
Ik heb o.a. 2x V100 van Fleischmann.1x BR 216 van Minitrix en een BR 210 van Fleischmann.
Zou een van deze lok's geschikt zijn voor een Tomix?
De lok's hebben allemaal antislipbanden.

Groetjes.

Henk.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: De perfecte reinigingstrein

Bericht door martindomburg »

Sorry van de late reacties, door het eindigen van Schwarzwald end e start van Marelburg is dit even in de ijskast beland. maar het gaat eker nog vervolg krijgen.

Ik heb inmiddels alle ideeen verworpen en heb een nieuw idee opgedaan. Een speciale meet of werktrein heeft in het grootbedrijf vaak een loc voor en achter de trein. Dit om kopmaken te voorkomen.

Daarom wil ik straks de volgende samenstelling gaan overwegen: voor en achter een Piko G1206 loc. Daartussen de tomix met aan weerszijden tussen de tomix en de loc een minitrix reinigingswagen.

Groetjes

@Martinb: Ja heb ik allemaal al geprobeerd
@HeZwi: Geen idee, zou je even moeten proberen. De tomix geeft niet zoveel weerstand, de reinigingswagens zijn een groter probleem.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3261
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: De perfecte reinigingstrein

Bericht door Michiel »

Extact de samenstelling dat ik hier op de plank heb liggen, maar wegens geen baan nog niet op de rails gezet. Ipv de Piko G1206 gebruik ik dan wel Life Like E8 locomotieven.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Plaats reactie