Gestoorde loc

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 842
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Gestoorde loc

Bericht door Jelle »

Voor oliën en vetten heb ik een klein potje staan met een soort van kopspelden.
Één druppeltje op de punt van zo'n speld moet volgens mij meer dan voldoende zijn voor een smeerbeurt.

De loc waar Jules op doelt is door mij nooit 'geservice', maar is zo vet van de persoon vandaan gekomen van wie ik 'm gekocht had.
Het leek er inderdaad op dat die loc door de smeerput was gehaald. :lol: Met wat er vanaf kwam zou je zo nog een heel rangeerterrein vol locs kunnen smeren. De eerst witte doekjes gebruikt voor het afvegen waren achteraf zwarter dan de kolen in de tender van een stoomloc. :roll:

Maar ondertussen groeit mijn boodschappenlijstje aardig... nog even en ik kan quantumkorting bedingen. :lol:


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]

jules
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 aug 2011 22:35

Re: Gestoorde loc

Bericht door jules »

Heb ik ook geregeld als ik een loc van marktplaats binnenkrijg, loc verzuipt dan gewoon af en toe in de olie en vet, al dan niet in combinatie met flinke plukken stof die om de verschillende asjes en tandwieltjes zit gewikkeld.
Dus daarom maak ik, wat ik van marktplaats af haal, eerst open om te zien hoe de algehele indruk van de loc is, al verschillende locjes van marktplaats af helemaal schoon moeten maken.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 842
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Gestoorde loc

Bericht door Jelle »

Vanmiddag druk aan het poetsen geweest op de rails... was een beetje vuil van alle bouw werkzaamheden. Wel een rommelmakers die bouwvakkers hoor.

Maar goed, vanavond even 'just for fun' alle rijtuigen en wagons die ik heb achter de V200 gehangen... 8-) Fluitend ging het over de baan, en met alle gemak door de helixen heen... alleen de Roco Clean-wagon vond het achteraan niet zo prettig... :D


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Gestoorde loc

Bericht door Marcel »

Nou dat is mooi voor Jelle,zo zien we maar dat we elkaars hulp zo af en toe goed kunnen gebruiken.
Het is tenslotte onze gezamelijke hobby en een ieder geniet er op zijn manier weer van,niemand vind het leuk als iemand problemen ondervind en daarom is dit forum ook zo fijn,dus schroom niet om hulp te vragen,er is vast wel een oplossing voor.
We leren van elkaar en kunnen dat ook weer doorgeven,en trouwens,een keer bij een forumlid langs gaan voor koop/verkoop/hulp of zoomaar is ook leerzaam.
Ik ben recent langs geweest bij Zolderspoor voor aanschaf van twee rijtuigen en heb echt mijn ogen uitgekeken,we hebben een hoop gekletst en ideeën uitgewisseld.



jules
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 aug 2011 22:35

Re: Gestoorde loc

Bericht door jules »

Marcel schreef:Nou dat is mooi voor Jelle,zo zien we maar dat we elkaars hulp zo af en toe goed kunnen gebruiken.
Het is tenslotte onze gezamelijke hobby en een ieder geniet er op zijn manier weer van,niemand vind het leuk als iemand problemen ondervind en daarom is dit forum ook zo fijn,dus schroom niet om hulp te vragen,er is vast wel een oplossing voor.
We leren van elkaar en kunnen dat ook weer doorgeven,en trouwens,een keer bij een forumlid langs gaan voor koop/verkoop/hulp of zoomaar is ook leerzaam.
Ik ben recent langs geweest bij Zolderspoor voor aanschaf van twee rijtuigen en heb echt mijn ogen uitgekeken,we hebben een hoop gekletst en ideeën uitgewisseld.
Herkenbaar, voor mij was het middagje bij Jelle ook leerzaam, Jelle heeft het voor wat gereedschappen, andere hulpmiddelen, verlichting op de werkplek, enz, betreft goed voor elkaar.
Met dit gegeven heb ook zelfs ik nieuwe inzichten gekregen, als het om passend gereedschap gaat.:)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jelle
Berichten: 842
Lid geworden op: 02 feb 2012 15:48
Locatie: Doesborgh

Re: Gestoorde loc

Bericht door Jelle »

Ach, en zo kan iedereen van iedereen weer wat opsteken. En dat maakt het allemaal zoveel leuker vind ik.

Ik heb in ieder geval het een en ander opgestoken van het bezoek van Jules, zodat ik in de toekomst het onderhoud goed (*lees 'veel beter'*) kan uitvoeren. En daar ben ik heel blij mee.

En ondertussen een boodschappenlijstje klaar, die ik bij één van de beurzen dit weekend had willen wegwerken. Maar dat ging weer even niet gebeuren :?
Nou moet ik dat dan maar volgend weekend op de beurs in Zutphen gaan doen. 8-)


Met vriendelijke groet,
Jelle.

Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Plaats reactie