Pagina 2 van 2
Re: CommDante's baan: <naamloos atm>
Geplaatst: 13 sep 2013 07:08
door evo
Hoe ziet je nieuwe baanplan er nou uit?
Re: CommDante's baan: <naamloos atm>
Geplaatst: 13 sep 2013 14:37
door CommDante
Bij deze, is eigenlijk nog steeds dezelfde, alleen wissels e.d. nu passend gemaakt en station uitgebreid met perrons ingetekend:
Perron meest rechts heeft iets van 75cm kaars recht, genoeg voor een Baden-Baden station oid
Klik voor grotere versie:
Plannetje (dit keer via export, kan nu dus zelfs de hoogte e.d. lezen):
3D impressie:
Re: CommDante's baan: <naamloos atm>
Geplaatst: 13 sep 2013 16:57
door evo
Mooi plan, zit goed in elkaar. Vooral de onderste wisselstraat vind ik erg geslaagd.
Persoonlijk ben ik helemaal teruggekomen van de Engelse wissels van Peco, want ik had een paar loks die daar altijd op stil vielen (met name Flm 7075, BR52 kabinetender), maar anderen hebben daar minder last van.
Re: CommDante's baan: <naamloos atm>
Geplaatst: 13 sep 2013 17:50
door CommDante
Bedankt.
Die ge-isoleerde (insulfrogs) hebben daar schijnbaar inderdaad nog wel eens last van, het plastic wil nog wel eens slijten denk ik. Genoeg filmpjes ervan op yt te zien. Ik vind dat plastic sowieso niet zo'n mooi gezicht. Ik heb een Roco wagonnetje dat zelfs op Fleischmann wissels ALTIJD ontspoort, denk dat die rand rondom de wielen te lang is en dan uit het spoor opgewipt wordt oid. Er zullen altijd wel uitzonderingen zijn, en oplossingen. Rest reed er overigens allemaal prima doorheen.
Ik heb het idee dat er nogal weinig spoor in zicht ligt van de hoofdlijn(-en) (3 en 4 meter vanaf onderaf), dus wellicht dat ik het (toch weer) nog iets aanpas. Eerst maar eens een wat groter rondje/ovaal neerleggen om het op schaal te zien. Alleen nog een minimaal rondje gedaan/gezien in schaal N. Ook nog niet echt een idee hoe snel nou bv 100km/u eruit ziet in N schaal...
(=17cm/s .... 300cm dus in 17s met 'volle snelheid' in zicht ... hmm).
Ik vind het zelf wel erg leuk dat er zelfs verkeer van rechtsboven naar beneden kan komen terwijl tegelijkertijd een andere trein van beneden naar linksboven kan gaan (rechts aanhoudend bij de schaduwstation tunnels).
Re: CommDante's baan: <naamloos atm>
Geplaatst: 13 sep 2013 20:21
door CommDante
RB-SSI: Rechterboven Schaduwstationsingang
LB-SSI: Linkerboven Schaduwstationsingang
Na weer wat nagedacht te hebben toch maar besloten voor een wat meer creatieve oplossing om de sporen van de beide boven schaduwstations bij elkaar te laten komen bij het station. De sporen voor het LB-SSI paralel naast (aan de 'buitenkant') van de sporen van het RB-SSI omhoog laten lopen, (waar die voor het RB-SSI uiteraard omlaag gaan in hoogte). De sporen omhoog komen dan bij het 'industrie' deel dan weer bij elkaar...en gaan via het linker deel weer naar omlaag naar rechts (bij het grote station) om zo via het bovendeel naar LB-SSI weer uit te komen. Dit wordt dan een soort parade spoor. Wellicht dat ik dit 3 sporig maak van het LB-SSI tot aan het industrie deel, om goederen van LB-SSI naar het industrie deel te kunnen brengen zonder dat dit het passagiers verkeer ophoudt.
Zo is er een hoop meer spoor en als het goed is een hoop minder wissels. (Schrok een beetje van de prijs toen ik die allemaal optelde...en dat bovenste deel aan wissels ziet er toch wat raar/geforceerd/samen geperst uit). Ik twijfel ook een beetje of Koploper (makkelijk) zo creatief is om alle manieren waarop al die wissel gebruikt kunnen worden ook zo zal gebruiken. Daarnaast verhoogt dit het aantal treinen wat tegelijk van de boven SSI's af kan komen en naar toe kan gaan, geeft een directere verbinding naar het industrie deel voor goederen (behalve vanaf RB-SSI ... die zullen waarschijnlijk geen goederen nodig hebben
. Anders wellicht middenspoor (donkerblauw) misbruiken om loc om te zetten/andere loc aan de andere kant er aan te hangen), zonder de rest van het treinverkeer op te houden. Geeft een mooi lang paradespoor van praktisch anderhalve keer de kamer rond ... en oogt waarschijnlijk ook een stuk leuker.
Back to the drawingboard.
Re: CommDante's baan: <naamloos atm>
Geplaatst: 13 sep 2013 20:42
door evo
Ik had het over electrofrog - ik had ook 1 insulfrog wissel en daar heb ik nooit problemen mee gehad