Graag verwijderen !!
Re: baantje Thielsbach
Bedankt.
Laatst gewijzigd door henri m op 02 jan 2018 07:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, zo:henri m schreef:Bedankt mannen,
Maar nu moet toch echt aan het perron beginnen, en ik weet nog steeds niet goed
hoe ik dat moet aanpakken.![]()
Henri

Latjes zijn 7mm kwartrond latjes, buigen (of niet, als je een saai recht perron wilt) en vastspijkeren met kleine spijkertjes. Daarna vullen met gips (Fix & Finish werkt prima).
O ja, pas na afloop ballast aanbrengen!
Hier vind je het deel van mijn draadje over de perrons.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Zo kan het ook.
Laatst gewijzigd door henri m op 02 jan 2018 07:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik
Laatst gewijzigd door henri m op 01 jan 2018 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het er heel leuk uitzien, maar ik zou nooit die steunberen zichtbaar aan de buitenkant maken. Stel je voor dat een echte maatschappij dat doet: Dan creëer je een extra afstand tussen trein en perron van een halve meter of meer...
Maar vreemd genoeg snap ik het wel. Het ziet er logisch en 'authentiek' uit. (en het is jouw baan, doe wat je wilt!)
Maar vreemd genoeg snap ik het wel. Het ziet er logisch en 'authentiek' uit. (en het is jouw baan, doe wat je wilt!)
Het perron ziet er heel leuk uit. Maar inderdaad, het wordt wel een uitdaging voor de Preisertjes om uit te stappen. Zeker met wat langere rijtuigen.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Kan overigens wel als het perron zelf uitsteekt over de steunberen heen. Een randje als het ware. Maar ben het met je eens dat het er leuk uitziet zo!Detlev schreef:Ik vind het er heel leuk uitzien, maar ik zou nooit die steunberen zichtbaar aan de buitenkant maken. Stel je voor dat een echte maatschappij dat doet: Dan creëer je een extra afstand tussen trein en perron van een halve meter of meer
Bart
Ik
Laatst gewijzigd door henri m op 01 jan 2018 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Kunnen we je nog ergens mee helpen om wel verder te komen? Of ligt de oorzaak buiten modelspoor?
Bart
Bart
-
- Moderator
Voor wat betreft die steunberen. Kan best, als je kijkt naar Duitsland Tp III. Op veel van de zijlijntjes had je perrons van minimale hoogte en om te voorkomen dat al het grit bij de eerste beste regenbui verdween tussen de bielsen werden er vaak houten perron-randen gebruikt (precies met steunberen aan de buitenzijde). Echter die perrons waren zo laag dat deze ongeveer direct aan de spoorbiels konden liggen.
Fan van Alpenbanen in N(m)
Hallo Henri.
Lees net jouw bericht, dat je er mee wilt stoppen, omdat je geen steek verder komt, en de zin kwijt bent.
Ik zou zeggen, maak er geen moeten van, deze hobby is er nu eenmaal 1 waar je jaren mee verder kunt, soms zit het mee, soms zit het ff tegen.
Zelfs de meest ervaren bouwers hebben wel eens een dip, dus ga lekker ff een tijdje wat andere leuke dingen doen, en wie weet komt er weer een moment van inspiratie en zin, en kun je weer met plezier verder.
mvg
Freddy
Lees net jouw bericht, dat je er mee wilt stoppen, omdat je geen steek verder komt, en de zin kwijt bent.
Ik zou zeggen, maak er geen moeten van, deze hobby is er nu eenmaal 1 waar je jaren mee verder kunt, soms zit het mee, soms zit het ff tegen.
Zelfs de meest ervaren bouwers hebben wel eens een dip, dus ga lekker ff een tijdje wat andere leuke dingen doen, en wie weet komt er weer een moment van inspiratie en zin, en kun je weer met plezier verder.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Bedankt.
Laatst gewijzigd door henri m op 02 jan 2018 07:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo beste Henri.
Van iemand die ook slachtoffer is van die zelfde crisis.
Voor jou een warm hard onder de riem.
Kop op, laat je niet kennen, ze krijgen ons niet klein, positief blijven.
Heb je vragen, stel ze gerust, gaan we zien wat we voor jou kunnen betekenen.
Vraagje heb je daar al spullen voor jou modelbaan ?
Martin de Deugd
Van iemand die ook slachtoffer is van die zelfde crisis.
Voor jou een warm hard onder de riem.
Kop op, laat je niet kennen, ze krijgen ons niet klein, positief blijven.
Heb je vragen, stel ze gerust, gaan we zien wat we voor jou kunnen betekenen.

Vraagje heb je daar al spullen voor jou modelbaan ?
Martin de Deugd
Goeie vraag. Heb je wel al de spullen om te klussen maar zit je in een dip of zit je in een dip omdat de juiste spullen ontbreken? Misschien kunnen we met z'n allen meedenken.
Bart
Bart
Ik
Laatst gewijzigd door henri m op 01 jan 2018 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok, duidelijk. Bedankt voor je eerlijkheid. Je hoeft geen spijt te hebben dat je het deelde hier, ik denk dat ik namens iedereen hier spreek als ik zeg dat het niet 100% blij over treinen hoeft te gaan hier. Velen willen graag helpen, ook omdat menigeen weet dat onze treintjes ook afleiding en rust kunnen geven. Daar ben ik er 1 van.
Sterkte op het zijspoor,
Bart
Sterkte op het zijspoor,
Bart
We
Laatst gewijzigd door henri m op 01 jan 2018 18:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Henri,
Fijn te horen dat jij de draad weer oppakt, vele hebben last van die k.. crisis maar ook op een wat langzamer niveau en zeker met je kids kan je in deze hobby veel plezier (en/of afleiding) beleven.
Bert
Fijn te horen dat jij de draad weer oppakt, vele hebben last van die k.. crisis maar ook op een wat langzamer niveau en zeker met je kids kan je in deze hobby veel plezier (en/of afleiding) beleven.
Bert
Ik
Laatst gewijzigd door henri m op 01 jan 2018 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Henri,
Ik werk niet met magneten of reedcontacten, maar als je op de site rechts boven de zoekfunctie opend en daar magneet intikt krijg je 9 pagina's met hits, ik zou bij de laatste beginnen te kijken.
succes,
Bert
Ik werk niet met magneten of reedcontacten, maar als je op de site rechts boven de zoekfunctie opend en daar magneet intikt krijg je 9 pagina's met hits, ik zou bij de laatste beginnen te kijken.
succes,
Bert
Neodymium magneten.
Kijk hier eens:
http://www.supermagnete.nl/magnets.php? ... iscs_small
Ik heb goede ervaringen met dit bedrijf.
Kijk hier eens:
http://www.supermagnete.nl/magnets.php? ... iscs_small
Ik heb goede ervaringen met dit bedrijf.
Hallo,
Laatst gewijzigd door henri m op 01 jan 2018 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Hi Henri
het magneetje wat jij laat zien moet je tussen of vlak naast de rails plaatsen. een kleiner magneetje ( de link waar je ze kan kopen staat erboven ) plak je onder een waggonnetje.
dit gaat makkelijker als plaatsen onder een loc vanwege zoals je al zei de ruimte.
gr.
M.
het magneetje wat jij laat zien moet je tussen of vlak naast de rails plaatsen. een kleiner magneetje ( de link waar je ze kan kopen staat erboven ) plak je onder een waggonnetje.
dit gaat makkelijker als plaatsen onder een loc vanwege zoals je al zei de ruimte.
gr.
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here