Detlev schreef:martindomburg schreef:jeepney schreef:Dat sommigen niet geheel foutloos ABN bezigen in hun topics vind ik niet perse "getuigen van minachting voor de lezer". Niet ieder forumlid heeft nu eenmaal hetzelfde (opleidings)niveau en dan is het in voorkomende gevallen geen kwestie van minachting maar gewoon van onmacht en daar heb ik helemaal geen moeite mee.
Hier wil ik me wel even bij aansluiten. Hou altijd rekening met degene die iets schrijft.
Vooral ook daar wij in de verheugende omstandigheid verkeren dat wij als ouwe-lullen forum (soishettoch?) tegenwoordig een flinke aanwas van jongeren hebben (<16). En toen kon ik ook nog niet altijd politiek correct communiceren (nu ook niet helemaal maar wel beter). En SMS-taal doet natuurlijk ook haar intrede
We kennen toch wel iets tussen zwart en wit, boys? Kom op, er wordt toch niet gezegd dat wanneer je niet vloeiend ABN weet te typen dat dát een minachting zou zijn voor de lezer? Ik heb het over bepaalde stukken tekst die ik wel eens lees die gewoon
onleesbaar zijn. Om een idee te geven: 'onleesbaar' schrijf je zó, en niet als 'onlesbaarr' of 'onlees, baar'. Goed, nu heb ik wel genoeg docentje gespeeld
.
En absoluut wil ik mij op mijn beurt aansluiten dat je rekening moet houden met iedereen. Maar dat geldt dan ook voor iedereen, nietwaar? En toen ik <16 was (namelijk gisteren
) schreef ik natuurlijk niet zoals ik nu schrijf. En SMS taal is inderdaad gewoon lekker. Ik schrijf 'effe' ook als 'FF'. Accepté?
Goed, we kletsen lekker een eind weg weer. Ik ga maar weer FF draden solderen enzo......
Grtz,
J.