Diorama Neu Dalhausen Imherloher Bahnhof

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Re: Diorama Neu Dalhausen Imherloher Bahnhof

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het duurt allemaal wat langer als ik graag zou zien maarja als je het goed wilt doen kost het gewoon tijd.

Eerst wat plaatjes van de bestrating:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nu ook met wat verkoop dingen bezig, hier eerst een worsten kraam, die komt met de rug tegen het U-bahn perron te staan t.h.v. abri.
Afbeelding
Hij is nog lang niet af, er moeten nog nieuwe opschriften op en hij moet nog verder geschilderd worden.

De andere verkoop dingen worden 2 oude trams, eentje daarvan word een Azië Imbiss, de ander een trinkhalle, voor die laatste moet ik de wanden nog tekenen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Word vervolgd, groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 04 feb 2019 23:09, 2 keer totaal gewijzigd.

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Het wordt weer een heel bouwwerk Michiel. De worstenkraam is weer een nieuw hersenspinsel van je. Leuk ideetje zo! En: ontzettend (ruhrgebiet) Duits.

Ik weet je dat je altijd zo lowbudget als maar kan werkt. Is het niet een idee om i.p.v. Tipp-Ex van die plamuur van de Action te kopen? Zelf gebruik ik dit ook veel. Juist omdat het goedkoop is en goed werkt. (ja, zelfs voor in en om het huis, waar die shit eigenlijk voor bedoeld is). Je hebt het in een tube (houtspachtel) en in een emmertje. Beiden werken erg prettig.

Ook gebruik ik, zoals je misschien weet, veel van die ondervloer platen van de Gamma. Daar kun je praktisch ook alles van straten enzo mee maken. Wel ff oppassen met secondenlijm, want dat een prachtig chemisch proces van oplossen. Eerst verven, en dan kun je het met een secondenlijm wel aanpakken.

Zomaar een ideetje mijnerzijds. Succes!

PS: die gewichten (spoorbouten ofzo?) is wel een top idee zeg. Waar heb je die vandaan?

J.

Afbeelding

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Hoi Jeroen, die plamuur van de action heb ik, goed spul alleen voor mijn bestrating was het niet vloeibaar genoeg, de tipp-ex( ook van de action) kon ik met het bijbehorende kwastje mooi verdelen en vloeide zelf lekker verder uit en dat doet de plamuur helaas niet.

Ik heb op dit moment wel ondervloer platen van de kwantum, ook heel fijn en hard schuimspul maar die gebruik ik vooral voor het bouwen van materieel en soms wat landschaps dingen. Hier en daar gebruik ik het de wel als basis voor keermuren of om een weg op hoogte te brengen( hier trouwens ook gedaan zoals je kan zien). Als ik weer bij de gamma ben zal ik eens kijken naar dat spul dan kan ik het vergelijken met dat van de kwantum.

Zelf zweer ik eigenlijk voor de bestrating bij de behang, die proefstukjes koste niks en zijn bij de diverse winkels in allerlei structuren te krijgen alleen wisseld het aanbod ieder jaar. Dit keer is het hele tipp-ex verhaal eigenlijk begonnen omdat ik gewoon het verkeerde behang had gebruikt. Kwestie van te snel doen en te weinig nadenken.

Oohja die spoor klemmen, beugels en bouten, ja die zijn zat te vinden op plekken waar aan het spoor gewerkt is of word. Vorig jaar een aantal meegenomen op station Kranenburg. Als ik toen alles had meegenomen was ik met 100 kilo aan beugels thuis gekomen, dus ik geef je grote kans dat daar nu nog zat te vinden is. Aan het begin en einde van het emplacement zijn de wissels half verwijderd zodat volk op railfietsen niet per ongelijk op een niet schoon gemaakt spoor kan komen. Alles wat daarbij vrij kwam heeft men ter plekke laten liggen. Ooh er schiet me nu te binnen dat er in de tussen tijd een fietspad is aangelegd, als je pech hebt kan dat roet in het eten gooien.
Een andere optie is half ilegaal bij loswegen gaan kijken of daar wat ligt of vragen bij werkzaamheden of ze oud spul kunnen missen.

Groetjes Michiel

Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Ik loop met mijn bouw verslag een beetje erg achter. Wat ik hier onder laat zien zal ook niet de huidige stand van zaken zijn maar die van een dag of 5 terug.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zoals op de laatste foto te zien is alles inmiddels aardig bevolk. De vierkante kuilen met gaten er in worden de plekken waar bomen komen te staan. Het is met gelukt om er toch een groen geheel van te maken. De uitdaging is wel straks alle bomen op hun plek te krijgen want die passen allemaal maar in 1 stand op 1 plek en het zijn geen kleine jongens. De voormalige trambovenleiding/straat verlichting staat en hangt ook moet plaatselijk alleen nog een verouderings laagje hebben. Het laatste gebouw met een erotiek shop er in is ook klaar en kan op z'n plek maar ik moet eerst die gaten waar de bomen komen nog even schilderen. Dan moet er natuurlijk ook nog weg verkeer er nog op, daar moet ik ook nog wat voor doen.

Het komt nu dus echt in de fase van de laatste loodjes. De volgende fotopost zal dan ook pas zijn als hij af is.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 04 feb 2019 23:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Goed nu is het zo ver, het diorama is af. Het ging op het laatst niet heel spoelen want ik ramde perrongeluk 2 gebouwen van het diorama. Daarnaast ben ik nog wat details vergeten maar ik denk dat 99% van de kijkers ze niet gaat missen.

Veel kijk plezier:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat mij betreft is het laatste gedeelte ook het geen wat het echt af maakt. Die bomen spelen hierbij een hele grote rol, die maken toch echt het verschil. Daarnaast zit er op bepaalde vlakken nog ruimte zat voor verbetering maar dat leergeld neem ik weer mee naar de volgende diorama's.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 04 feb 2019 23:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Wimhoo

Bericht door Wimhoo »

Allemaal heel mooi gemaakt. Knap werk mag ik wel zeggen. Vraag me alleen af wat je er verder mee gaat doen, ik neem aan dat je het niet gaat afbreken.?

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Erg leuk Michiel! Groetjes Hoontje

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Wim, ik ga hier ruimte maken in één van de 7 vitrinekasten( 2 voor treinen 5 voor diorama's) en dan krijgt het diorama daar in een plekje net als veel andere diorama's.

Groetjes Michiel

Wimhoo

Bericht door Wimhoo »

Das niet mis. Heb je er ook foto's van.?
(Even tussen door we schieten trouwens aardig op met de database.)

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Ik zou zeggen zoek even op mijn gebruikersnaam dan vind je foto's zat denk ik of kom anders binnekort even richting het Arnhemse dan kan je het met eigen ogen aanschouwen ;) .

Groetjes Michiel

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Uhm iets ging ergens niet goed. Ik had opgemeten dat dit diorama 88cm zou worden, nu is hij om de een of andere vage reden 89,5cm geworden, gevolg: Hij past ipv net wel ruim niet door de deuren in de kast waar ik hem voor gemaakt had. Gelukkig is de kast groot genoeg maar er moesten eerst 2 deuren gedemonteerd worden voor hij er met 1mm speling ingeschoven kon worden. In de kast is er rond om nog zo'n 2cm ruimte. Dit diorama zal dus niet vaak op reis gaan want ik was niet van plan regelmatig de halve kast te moeten slopen.

Groetjes Michiel

Plaats reactie