Spoorbrug van plastic
-
Re: Spoorbrug van plastic
Ziet er goed uit zo Ben. Ik zou wel gaan voor de 5x5 voor de onderligger. Succes.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
De onderregel is uiteindelijk 5x5 geworden.
De brug is in elkaar gelijmd en nog niet op kleur:
De brug is in elkaar gelijmd en nog niet op kleur:
Laatst gewijzigd door BenQ op 12 jun 2015 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ziet er prachtig uit Ben.
Met vriendelijk groeten André.
Zelf zou ik het een gelaste brug noemen, die heeft geen klinknagels.
Je zou dan een rijtje klinknagels krijgen op 1 mm van de rand en hoh 1 mm.
Dan moet het ook nog regelmatig anders is het niet mooi.
Je zou dan een rijtje klinknagels krijgen op 1 mm van de rand en hoh 1 mm.
Dan moet het ook nog regelmatig anders is het niet mooi.
Ja dat kan natuurlijk ook Zelf vind ik de wat oudere, geklonken vakwerkbruggen wel mooi, vandaar. Zit nav je topic te kijken of ik ook zoiets kan bouwen, zal dan meer een boogbrug worden, maar dan wil ik dus liefst wel de indruk van klinknagels... maar hoe zoiets te doen?BenQ schreef:Zelf zou ik het een gelaste brug noemen, die heeft geen klinknagels
Voor klinknagels die zo klein zijn kan je als deukjes uitvoeren zie je toch niet.
Of je moet heel gevoelig zijn voor schaduwwerking.
Je moet maar eens kijken naar Google-maps, als ik kijk naar bomen dan is het net of de bomen hol zijn.
Draai ik het scherm 180° dan pas zie ik bolle bomen.
Of je moet heel gevoelig zijn voor schaduwwerking.
Je moet maar eens kijken naar Google-maps, als ik kijk naar bomen dan is het net of de bomen hol zijn.
Draai ik het scherm 180° dan pas zie ik bolle bomen.
-
@ Pino Lemland heeft er een keer mee gewerkt
zie dit draatje http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... &start=670
Gr Andy
zie dit draatje http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... &start=670
Gr Andy
Klinknagels op schaal te klein dat snap ik; maar in deze hobby weet je ook dat er enorme concessies worden gedaan; pak een kant-en-klaar brug van weetikveel, kato of hack ofzo, waar klinknagels op te zien zijn, dan zullen die uiteraard veel te groot zijn; maar het geeft de brug wel een bepaalde look. Het gaat om het effect. De flenzen op onze wielen in n schaal zouden in het echt ook enorme flaporen zijn... zo zijn er talloze voorbeelden te vinden.
Heb wat verf gemengd om een groenige kleur te krijgen maar voor een kleurenblinde valt dat nog niet mee.
Hier een kleurstaaltje, met grasgroen, beetje blauw, veel wit en weinig zwart:
Hier een kleurstaaltje, met grasgroen, beetje blauw, veel wit en weinig zwart:
Eventueel heel dunne styreen en dan een radeerwieltje (uit de naaidoos van je vrouw/moeder waar de patronen mee getekend worden op papier).Pino schreef:Mooi is er een truukje om er iets van klinknagels op te maken?
Niet meteen te hard duwen. Altijd de juiste afstand.
Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Dat ga ik een keer proberen, moet dan wel vanaf de achterkant natuurlijk.
Gaat met U/I profielen wel lastig worden...
Gaat met U/I profielen wel lastig worden...
Vwb de klinknagels.
Hier zie je hoe Bart (lemland) het gedaan heeft.
viewtopic.php?f=14&t=2654&p=82270&hilit ... els#p82270
gr. Ron.
Hier zie je hoe Bart (lemland) het gedaan heeft.
viewtopic.php?f=14&t=2654&p=82270&hilit ... els#p82270
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Bart had een brug van samengestelde profielen, 2 of 4 hoekprofielen, en die dan over de hele lengte vastklinken.
Mijn brug is van enkele profielen en die moeten dan alleen aan het eind met bv 6 of 8 bouten of klinknagels aan de schetsplaat worden vastgezet.
Dus ik moet dan ook schetsplaten gaan maken en dat wordt me voor deze brug toch te veel werk.
Mijn brug is van enkele profielen en die moeten dan alleen aan het eind met bv 6 of 8 bouten of klinknagels aan de schetsplaat worden vastgezet.
Dus ik moet dan ook schetsplaten gaan maken en dat wordt me voor deze brug toch te veel werk.
-
BenQ schreef: Dus ik moet dan ook schetsplaten gaan maken en dat wordt me voor deze brug toch te veel werk.
teveel werk
Gr Andy
Heren,
Klopt allemaal wat jullie zeggen, denken, veel werk HA HA.
Andy heeft als hobby heel speciale dingen maken die wat met modelspoor te maken hebben, zie zijn spoorbomen met hek, zijn ronde baan die hij op een speciale 9mm-spoordag in Bilthoven heeft laten zien.
En de brug die hij nu aan het bouwen is. Daar heb ik heel veel respect voor. En kan daar ook enorm van genieten.
Maar als ik een brug maak moet deze in een redelijke tijd worden gemaakt en deze moet nuttig zijn in het baanplan.
Ik wil namelijk ook nog andere dingen maken en tot stand brengen, ondanks dat ik de hele dag de tijd heb duurt het allemaal toch erg lang.
En inderdaad Pino, die brug op het Engelse forum is pas veel werk.
Klopt allemaal wat jullie zeggen, denken, veel werk HA HA.
Andy heeft als hobby heel speciale dingen maken die wat met modelspoor te maken hebben, zie zijn spoorbomen met hek, zijn ronde baan die hij op een speciale 9mm-spoordag in Bilthoven heeft laten zien.
En de brug die hij nu aan het bouwen is. Daar heb ik heel veel respect voor. En kan daar ook enorm van genieten.
Maar als ik een brug maak moet deze in een redelijke tijd worden gemaakt en deze moet nuttig zijn in het baanplan.
Ik wil namelijk ook nog andere dingen maken en tot stand brengen, ondanks dat ik de hele dag de tijd heb duurt het allemaal toch erg lang.
En inderdaad Pino, die brug op het Engelse forum is pas veel werk.
Als je er maar lol in hebt Ben
Wie gaat de klinknagels tellen bij die Engelse brug?
Mvg,
Ad
Wie gaat de klinknagels tellen bij die Engelse brug?
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
@Ad, zijn er maar 19.000.
Man wat een bouwwerk zeg.
Maar ik begrijp Ben goed dat hij voor een comprimis kiest. En met een goeie laag verg/wheatering kom je een heel eind!
Man wat een bouwwerk zeg.
Maar ik begrijp Ben goed dat hij voor een comprimis kiest. En met een goeie laag verg/wheatering kom je een heel eind!
Hoi Ben,
Ik heb bij Duisburg-Beksheim 2 van die Hack-bruggen gekocht. Die zijn voor het aanzien redelijk, beresterk maar geen klinknagels te zien. Ik moet zeggen dat het me niet heel erg stoort, al is dat Engelse bouwwerk natuurlijk absoluut subliem. En het ging hier al over die bruggen van Bartlemjulia, waarvan ik me meen te herinneren dat hij het als try-out leuk vond, maar dat het resultaat toch niet was wat hij verwacht had. Dus wat hier boven wordt gezegd: it's all about compromissen maken, en inderdaad met wat weathering kom je echt een eind. Zet er een zooitje vogels op (ook al een detail op zich) met wat van die wittige sporen van de vogelschijt ofzo....valt me meer op dan klinknagels!
J.
Ik heb bij Duisburg-Beksheim 2 van die Hack-bruggen gekocht. Die zijn voor het aanzien redelijk, beresterk maar geen klinknagels te zien. Ik moet zeggen dat het me niet heel erg stoort, al is dat Engelse bouwwerk natuurlijk absoluut subliem. En het ging hier al over die bruggen van Bartlemjulia, waarvan ik me meen te herinneren dat hij het als try-out leuk vond, maar dat het resultaat toch niet was wat hij verwacht had. Dus wat hier boven wordt gezegd: it's all about compromissen maken, en inderdaad met wat weathering kom je echt een eind. Zet er een zooitje vogels op (ook al een detail op zich) met wat van die wittige sporen van de vogelschijt ofzo....valt me meer op dan klinknagels!
J.
Jeroen,
Die witte strepen heb ik ook op de binnenkant van de keukendeur en op het gordijn op die deur.
Heb nu duivenpinnen in de goot gelegd zodat ik daar hopelijk vanaf ben.
Bruine en witte strepen op de brug is een goed idee. De bruine zijn roeststrepen en geen uitwerpselen van vliegende olifanten.
Maar goed dat het verhaal van Dombo een sprookje is.
Die witte strepen heb ik ook op de binnenkant van de keukendeur en op het gordijn op die deur.
Heb nu duivenpinnen in de goot gelegd zodat ik daar hopelijk vanaf ben.
Bruine en witte strepen op de brug is een goed idee. De bruine zijn roeststrepen en geen uitwerpselen van vliegende olifanten.
Maar goed dat het verhaal van Dombo een sprookje is.
-
helemaal goed Ben gewoon zo houden
de engelse brug is uit gestanst en zit met een paar klikken in elkaar
Gr Andy
de engelse brug is uit gestanst en zit met een paar klikken in elkaar
Gr Andy
De spoorbrug is weer gerepareerd alleen nog schilderen.
Ik was namelijk met de mouw er achter blijven haken en daar kon hij niet tegen.
Hij was ook iets te laag want een Br110 rammelde er met de panto tegenaan, dus 2 vliegen in een klap.
Kan ook wat meeuwen kopen en die er op zetten, dit om wat witte strepen te krijgen.
Hij is 1 cm hoger gemaakt dus geen panto's die tegen de bovenkant komen.
Het snoertje is voor de voeding van de rails op de brug.
Even gezocht naar foto's van spoorbruggen en meestal ligt de brug vol met stalen platen naast de rails.
Denk dat ik dat ga nabootsen met karton en dat dan roestbruin schilder.
De schuine profielen zitten eigenlijk 90 graden gedraaid ten opzichte van de eerste versie.
Maar heb geen zin om dit weer aan te passen, moet ik weer naar Arnhem profielen halen want deze profielen zijn dan te kort.
Ik was namelijk met de mouw er achter blijven haken en daar kon hij niet tegen.
Hij was ook iets te laag want een Br110 rammelde er met de panto tegenaan, dus 2 vliegen in een klap.
Kan ook wat meeuwen kopen en die er op zetten, dit om wat witte strepen te krijgen.
Hij is 1 cm hoger gemaakt dus geen panto's die tegen de bovenkant komen.
Het snoertje is voor de voeding van de rails op de brug.
Even gezocht naar foto's van spoorbruggen en meestal ligt de brug vol met stalen platen naast de rails.
Denk dat ik dat ga nabootsen met karton en dat dan roestbruin schilder.
De schuine profielen zitten eigenlijk 90 graden gedraaid ten opzichte van de eerste versie.
Maar heb geen zin om dit weer aan te passen, moet ik weer naar Arnhem profielen halen want deze profielen zijn dan te kort.