Pagina 2 van 4
Re: oberndorf
Geplaatst: 07 jan 2016 14:30
door christiandomburg
FidOo schreef:christiandomburg schreef:
Ik heb binnendiameter van 300. Echter is er de kans dat er locs niet omhoog komen. Ik ben dat liever voor omdat ik (voor zover mogelijk in n) probleemloos wil rijden
Chris, een binnendiameter van 300? das radius 150mm (R1= 192mm). Daar zeg je iets wat niet goed gaat!
Hoe breed is je baan ter hoogte van je helix?
Dan is er mis communicatie, mijn 90 graden bocht is radius 300, dus 180 is is dan 600
Re: oberndorf
Geplaatst: 07 jan 2016 20:29
door shoven
Ik geloof dat radius en diameter door elkaar zijn gehaald.
Diameter = 2 * Radius.
Een diameter van 600mm is heel plausibel.
Re: oberndorf
Geplaatst: 14 mar 2016 22:34
door christiandomburg
Zo, het is al een tijdje rustig!
Ik heb inmiddels dinamo helemaal aangesloten (foto's volgen)
Itrain is ook helemaal ingeregeld, nog een paar kinderziektes eruit halen en dan ga ik een filmpje maken:)
Nadat ik hier alles perfect heb ingeregeld ga ik beginnen aan de helix voor niv 2
Groetjes!
Re: oberndorf
Geplaatst: 15 mar 2016 08:15
door christiandomburg
Re: oberndorf
Geplaatst: 29 jul 2016 17:46
door Wablo
Christiaan,
Van harte gefeliciteerd met je 26-ste verjaardag, maak er een leuke dag van, trouwens staat de bouw van Oberndorf helemaal stil dat we geen updates meer van je zien
groetjes,
Bert
Re: oberndorf
Geplaatst: 29 jul 2016 20:14
door christiandomburg
Wablo schreef:Christiaan,
Van harte gefeliciteerd met je 26-ste verjaardag, maak er een leuke dag van, trouwens staat de bouw van Oberndorf helemaal stil dat we geen updates meer van je zien
groetjes,
Bert
Hoi Bert!
Dankjewel!
Nee de baan staat niet stil! Alleen niet veel te melden:( de bouw van de constructie staat (tot nu) wel stil ivm geld.
Ik ben druk bezig geweest met het inregelen van dinamo, echter ben ik laatst overgestapt naar DCC met de dr5000 puur omdat het goedkoper is. Scheelt me per 16 melders 70€. En aangezien ik toch alles digitaal wil hebben maakt het nog aantrekkelijker.
Dus nu druk bezig met dcc installeren en inregelen, daarna ga ik weer verder naar de laag erboven bouwen:)
Gr!
Re: oberndorf
Geplaatst: 28 aug 2016 11:54
door christiandomburg
Zo! We kunnen er weer tegen aan!
Alle wissels voor de baan zijn besteld (7 op nalevering) en een pak rails, tijd om weer te gaan leggen:)
Tevens heb ik ook de baan weer actief met DCC
Foto's volgen zodra ik mijn werkbereau netjes gemaakt heb
Ook heb ik kleine aanpassingen gemaakt aan het baanplan om het realistischer te maken en een leukere treinen loop te maken
Ik heb 2 extra sporen toegevoegd naar het station toe voor wat extra afwisseling. Ook heb ik alle nare halve engelsmannen weg gehaald en heb ik er een vloeiender en realistischer ontwerp van gemaakt.
Re: oberndorf
Geplaatst: 28 aug 2016 14:12
door Marksintpancras

Kijk de rails is gearriveerd, plannentje getekend, nu nog kouder worden en BOUWEN die handel!!!
Ziet er goed uit het plannentje

Re: oberndorf
Geplaatst: 28 aug 2016 14:22
door christiandomburg
Marksintpancras schreef:
Kijk de rails is gearriveerd, plannentje getekend, nu nog kouder worden en BOUWEN die handel!!!
Ziet er goed uit het plannentje

Naja dit is alleen voor het station niveau:p ( op de wissels na). De onderste laag is al klaar, nu in de loop van tijd nog een pak rails scoren en dan heb ik alles qua rails denk ik
Bedankt voor het compliment:)
Re: oberndorf
Geplaatst: 28 aug 2016 18:18
door Zolderspoor
Hoi Christian.
Ik ben niet zo ondersteboven van dit ontwerp.
Als eerste: Ieder BW had minstens één “Notausfahrt”. Als er nu op het spoor tussen het depot en de aansluiting van de houtzagerij ook maar iets gebeurt , is het gehele depot geblokkeerd.
Wat ik echter nog veel slechter vind, is dat iedere lokwissel een uithalen tot op de hoofdlijn betekent. Dat is niet echt werkelijkheidsgetrouw. Ik bedoel het niet negatief, maar ik wil je dringend raden je nog eens goed in deze materie te verdiepen. Ga eens schuiven met kartonnetjes (die locs en treinen voorstellen) op een getekend sporenplan om te kijken tegen welke problemen je aanloopt.
Het plan heeft zeker wel potentie, maar er is veel meer uit te halen!
Re: oberndorf
Geplaatst: 28 aug 2016 18:50
door christiandomburg
Zolderspoor schreef:Hoi Christian.
Ik ben niet zo ondersteboven van dit ontwerp.
Als eerste: Ieder BW had minstens één “Notausfahrt”. Als er nu op het spoor tussen het depot en de aansluiting van de houtzagerij ook maar iets gebeurt , is het gehele depot geblokkeerd.
Wat ik echter nog veel slechter vind, is dat iedere lokwissel een uithalen tot op de hoofdlijn betekent. Dat is niet echt werkelijkheidsgetrouw. Ik bedoel het niet negatief, maar ik wil je dringend raden je nog eens goed in deze materie te verdiepen. Ga eens schuiven met kartonnetjes (die locs en treinen voorstellen) op een getekend sporenplan om te kijken tegen welke problemen je aanloopt.
Het plan heeft zeker wel potentie, maar er is veel meer uit te halen!
Wbt het depot ben ik met je eens.
Wbt de locwissel niet, maar wellicht moet je het complete plan zien daarvoor.
Het gele traject is het neventraject. Dat is het enige traject waar er van loc gewisseld zal worden. En die hebben hun opstelsporen bij de houtzagerij(wat tevens een fout is aangezien die er niet meer komt) en naast de hoofdlijn aan de bovenzijde.
De 4 perronsporen zijn alleen voor regionaal en doorgaand verkeer, dus daar zal niet gewisseld worden.
Mocht er overhaast iets gebeuren waardoor er gewisseld moet worden. Dan kan er in nood plaats genomen worden op het inhaal/omloopspoor naast het perronspoor van de nevenlijn.
In ieder geval bedankt voor je kritiek. Er valt altijd wat van te leren.
Domstadt-Oberndorf
Geplaatst: 22 nov 2016 19:40
door christiandomburg
We kunnen weer!
ik heb inmiddels keerlussen en heb die ook aangesloten:) dat betekend dat er weer rond gereden kan worden!
ik ga nu zorgvuldig testrijden tot ik 100% zeker weet dat alles storingsvrij rijd, zodra ik daarmee klaar ben dan ga ik beginnen ket het bouwen van de heli naar niv 2.
gr!
Re: oberndorf
Geplaatst: 22 nov 2016 19:59
door Marksintpancras

Lekker man, hoop dat die snel storingsvrij dat schaduwstation.
Want ben erg benieuwd naar de uitvoering van de bovenkant, want die plannen zien er gelikt uit
Ga je trouwens die Dosto's van binnenverlichting voorzien???
Re: oberndorf
Geplaatst: 22 nov 2016 23:18
door Hoontje
Gaaf maatje! Ben benieuwd hoe het testen gaat, filmpje!
Lekker genieten van dit succes,
Groetjes,
Hoontje
Re: oberndorf
Geplaatst: 24 nov 2016 23:25
door christiandomburg
Hoontje schreef:Gaaf maatje! Ben benieuwd hoe het testen gaat, filmpje!
Lekker genieten van dit succes,
Groetjes,
Hoontje
Dankjewel:) zodra het allemaal goed rijd(en vooral opgeruimd is

) dan zal ik een filmpje maken, het rijd al aardig goed, op een paar kleine detail punten na
Re: Kleinweidelbach
Geplaatst: 03 feb 2017 21:40
door christiandomburg
Yeey goed nieuws!
Na 4 maanden heen en weer gemaild te hebben met digikeijs en itrain, mijn centrale opgestuurd te hebben en daarna de nieuwe verzonden centrale kwijt te zijn geraakt bij postnl, heb ik eindelijk mijn baan weer rijdend:)
Helaas nog geen filmpje want de locs rijden nog geen vol rondje vlekkeloos.
Daar ga ik nu mee verder en dan zal ik een filmpje maken!
Ondertussen zal ik verder gaan bouwen aan de helix!
Dat was weer even een korte update:)
Re: Kleinweidelbach
Geplaatst: 04 feb 2017 22:17
door marco
Goed weer wat van je te horen laat dat filmpje maar komen
Zo te zien ben ik niet de enige waarbij het misgaat met postnl

Re: Kleinweidelbach
Geplaatst: 04 feb 2017 22:31
door Hoontje
Jeej goed bezig maatje!!!

Re: Kleinweidelbach
Geplaatst: 15 mar 2017 22:38
door christiandomburg
Zo, eindelijk weer eens een update.
Hoewel er nogsteeds geen filmpje is, is er wel een bouw update.
Ik ben waarschijnlijk te veel eisend wat betreft het rijgedrag, want na weken testrijden rijdt het nogsteeds niet zoals ik wil. Hoewel ik geconstateerd heb dat de storingen eigenlijk alleen nog maar door locs komen ( hele vreemde), zoals 1 loc die 1 van de 2 keerlusmodules niet schakeld vanaf een bepaalde richting. En een loc die nog te veel hulp nodig heeft met op gang komen, durf ik nog geen filmpjes aan omdat ik in mijn hoofd rustig een kop koffie moet kunnen zetten en als ik dan terug kom het nogsteeds rijdt. En dat doet het momenteel niet.
En nu dan de update. Omdat ik geconstateerd heb dat de infrastructuur wel goed is. Ben ik verder gaan bouwen aan de helix, wellicht dat ik hiermee wat verder kom wbt testen. Alleen maar testrijden is ook saai op een gegeven moment
De helix is 120x60, ik heb voor 60 gekozen omdat ik dan een mooier paradespoor beneden heb, met 90 vulde de helix de hele diepte van de baan. Ik denk dat het hiermee ook prima gaat.
Ik stijg per hele wenteling rond de 5.5 cm. Ik heb 4 hele wentelingen dus dan zou ik op ongeveer 22cm uit moeten komen. Hiermee kon ik op een hellingspercentage van 2.1 en een beetje.
De binnenbocht zit op radius 250 en de buitenbocht op 280
Hierbij de foto's
Het is niet veel, maar in ieder geval iets
Later!
Re: Kleinweidelbach
Geplaatst: 16 mar 2017 08:24
door FidOo
Ziet er toch al goed uit Chris.
Wat betreft het rijgedrag zou ik het eerder bij de loks zoeken dan in je rails. Wat niet weg neemt dat het wel goed moet rijden.
Je helix ziet er ook al strak uit. Wat was je stijgingspercentage?
Re: Kleinweidelbach
Geplaatst: 16 mar 2017 12:07
door Ronaldp
Laat je de bodem plaat dicht?
Het soldeer wat ik zie liggen.
Bevalt je dat?
Heb het ook maar vind het niet echt lekker werken.
mvg Ronald
Re: Kleinweidelbach
Geplaatst: 16 mar 2017 15:08
door christiandomburg
FidOo schreef:Ziet er toch al goed uit Chris.
Wat betreft het rijgedrag zou ik het eerder bij de loks zoeken dan in je rails. Wat niet weg neemt dat het wel goed moet rijden.
Je helix ziet er ook al strak uit. Wat was je stijgingspercentage?
Dankje!
De hellingspercentage komt geloof ik tussen de 2 en 2.1%
Ronaldp schreef:Laat je de bodem plaat dicht?
Het soldeer wat ik zie liggen.
Bevalt je dat?
Heb het ook maar vind het niet echt lekker werken.
mvg Ronald
Nee, deze bodemplaat is alleen even om hem op te zetten, zodra hij gemonteerd wordt is de onderkant open en komt hij op de latten te staan, zodat ik er altijd van onderaf bij kan.
Ja bevalt mij absoluut, hoeft niet perse van griffon te zijn. Zolang het maak printsoldeer met harskern is:)
Re: Kleinweidelbach
Geplaatst: 17 mar 2017 12:05
door Peter Ruifrok
Hoi Chris, je kunt nooit te veeleisend zijn kwa rijgedrag, ik ben net zo'n pietlut die even wil kunnen gaan koffiedrinken en niet een puinzooi of algehele stilstand wil aantreffen bij terugkeer
Ik heb ook een loc die in het begin een duwtje nodig heeft. Heb van alles geprobeerd, vooral in het aanpassen van de CVs, maar niets hielp. Dus is deze loc nu veroordeeld tot of alleen rond rijden, of alleen stil staan op het rangeer terrein. Ik weet niet of dat bij jou kan, maar hoe mooi de loc ook, het is de continue frustratie niet waard. En wat betreft je keerlus fenomeen, misschien een heel klein hobbeltje in de rails, maar waarschijnlijker toch je loc. Ik heb er 1 die soms wel soms niet op een wissel kortsluiting maakt. Iets met de wiel afstand en iets te veel beweging daar in, maar verhelp het maar eens. Dus ook deze, de hoek in. Het is niet anders. Succes!
Re: Kleinweidelbach
Geplaatst: 18 mar 2017 23:01
door christiandomburg
christiandomburg schreef:FidOo schreef:Ziet er toch al goed uit Chris.
Wat betreft het rijgedrag zou ik het eerder bij de loks zoeken dan in je rails. Wat niet weg neemt dat het wel goed moet rijden.
Je helix ziet er ook al strak uit. Wat was je stijgingspercentage?
Dankje!
De hellingspercentage komt geloof ik tussen de 2 en 2.1%
Ronaldp schreef:Laat je de bodem plaat dicht?
Het soldeer wat ik zie liggen.
Bevalt je dat?
Heb het ook maar vind het niet echt lekker werken.
mvg Ronald
Nee, deze bodemplaat is alleen even om hem op te zetten, zodra hij gemonteerd wordt is de onderkant open en komt hij op de latten te staan, zodat ik er altijd van onderaf bij kan.
Ja bevalt mij absoluut, hoeft niet perse van griffon te zijn. Zolang het maak printsoldeer met harskern is:)
Klopt:D
Maar het wordt er af en toe niet minder vervelend om:p
Ik denk dat 1 loc gewoon een flinke onderhoudsbeurt nodig heeft en de andere moet ik van mezelf uitzoeken, ik kan er niet tegen dat het niet werkt:p
Re: Kleinweidelbach
Geplaatst: 19 mar 2017 11:16
door Peter Ruifrok
Een grondige schoonmaakbeurt, nieuwe koolborstels, het hielp allemaal niet
