Anyway maakt verder ook niet uit.
Wilco is lekker bezig, leuk om te volgen en ik weet waar ik die blauw plaatjes ga scoren voor mijn eigen baan.

Nee Heiko dat hoeft niet, mag/kan wel. Kato heeft twee soorten wissels (enkele wissels dan wel te verstaan). De oudere is standaard stroomdoorlatend in de richting van de wisseltongen en hier is de aansluiting van aanvullende spoorstukken zodanig dat geen hoeken weg hoeven. De nieuwere wissels zijn krapper en hebben in de verpakking rails stukken met zowel links als rechts uitsparing in het ballastbed evenals smallere raillassen. Deze nieuwere wissels hebben door middel van schroefjes aan de onderzijde ook de mogelijkheid stroom door te laten in de richting van de stand van de wisseltongen of volledig stroomvoerend. De puntstukken kunnen bij deze wissels ook naar keuze stroomgeleidend of niet worden uitgevoerd dmv een schroefje om te zetten. De puntstukken van de oudere zijn altijd stroomgeleidend. Wissels zijn tevens gepolariseerd en voorbereid op digitale inzet.Heiko schreef:Moet er bij Kato rails nog gesneden worden aan het ballastbed tpv wissels?
Dank je, helaas nog geen ruimte voor de rest van het wagenpark maar regelmatig krijg ik weer wat sporen er bij. Het poststation krijgt nog drie sporen er bij naast deze eerste en geheel links komt nog een kopspoor te liggen maar hiervoor moet eerst een deel van de rest van het emplacement (het zuidelijke deel aangebouwd worden).sik234 schreef:mooi emplacement en mooi wagen park